TJ

Alla inlägg under februari 2010

Av tj - 11 februari 2010 17:29

Hej allihop. Idag började dagen halv nio istället för 8:20,eftersom vi skulle ha nationellaprov i svenska. Det höll vi på med istort sett hela dagen, kul faktiskt. Vi missade på så sett både matten och So.  I slutet av dagen så hade vi engelska Vi hann inte arbeta så mycket eftersom det delades ut resultat från förra provet  på svenskan som vi hade i tisdags. Det var dagen hejdå    / T

Av tj - 11 februari 2010 08:22

  Hej alla bloggare. Just nu sitter jag här vid datorn men snart vi börja med nationella. Jag hoppas på bra resultat   Undrar hur länge som vi  håller på.

Jag skriver mer efter skolan. / T

Av tj - 10 februari 2010 12:15

  

Muffins med non stop                             15-20 st


50 g margarin                  1. Sätt ugnen på 225. Ställ muffinsformar på en plåt

2 1/2 dl  vetemjöl

2 tsk  bakpulver               2. Smält margarinet och låt det svalna. Blanda mjöl,

2 ägg                               bakpulver och vaniljsocker i en liten skål.

1 1/2 dl  socker

1/2 dl  vatten                  3. Vispa ägg och socker poröst i en större skål. Rör

2 tsk vaniljsocker             försiktigt ner mjölblandningen. Rör ner smält margarin


                                       4. Rör ner vatten i smeten, häll upp i formarna. Stoppa

                                       ungfär 4-5 non stop i varje muffins.


                                       5. Grädda mitt i ugnen 10 min 


Av tj - 9 februari 2010 22:00

Tjena     


Idag har vi haft första delen Nationella proven i svenska. Det gick och kändes rätt bra men fick stressa i dem sista svaren på slutet.


Hade lite matte och läste min bok sen. SO:n var inställd idag så jag var fri fram till Elevens val då vi gjorde Kanelbullar och vanliga bullar. 


Jag skulle stå för maten idag hemma och jag lagade Lasagne. Imorgon blir det ett nytt recept kl 12.15 och på torsdag ny kändis kl 12.15 Spännande att se vad det ska bli för något.


Jag vet redan men man kanske glömmer tills imorgon.


Ciao   /  J         

Av tj - 9 februari 2010 20:51

 

Av tj - 8 februari 2010 19:03

Nämen hej allihopa!!


Kl. 7.00 var jag uppe för att göra mig färdig. Gjorde varm choklad som jag hällde upp i termos. 8.15 skulle jag va hos T. Det var ingen brådska för han satt och åt. Jag fattade ingenting men satt sedan i väntan. T gav mig matteläxa som gjorde att jag gick upp i varv och nästan skrek åt en städerska att öppna klassrummet. Vår lärare ville samla in alla pengarna och då kom jag på att jag lämnade min hjärna hemma för jag hade varken pengar eller rena skor.


Efter en rask promenad kom vi till slutmålet. Curlinghallen!!!!    

Efter vår tid där blev det korv med bröd. En massa beröm för min dolda talang var att vänta haha. Vi tog bussen hem och sedan gjorde jag läxan jag fått och nu har jag ätit Ungersk soppa.


Hej då      /  J  

Av tj - 8 februari 2010 17:51

Hej alla bloggare!!    Idag som alla vet så var vi på curling  J och jag. Vi började med att gå igenom reglerna med spelet, sedan var det bara ut på isen med kvast och plastbit under foten hihi. Vi hade en halvtimme som vi tränade på ungefär.


Laget som jag var med i såg ut så här, J och jag med två andra i truppen. Vi slut ut det fösta lagen enkelt med 2-0 Sedan hade vi en tävling till mot ett andra lag som hade vunnit på en annan bana.


Det var ett hårt slag om vem som skulle vinna, resultatet blev efter två omgångar 1-1. Vi var då ensamma i hela hallen, vi avgjorde med att den som blev närmast mitten vann.... Alla åkte utanför så det blev inget avgörande direkt    Saken är att det har varit en topppppen dag och jag hoppas på att göra om den!

Ha det bra alla bloggare. / T  

Av tj - 8 februari 2010 13:15

Hej hej alla glada bloggare. Idag måndag, är det lite spec Vi ska till Värendsvallen och spela curling. Jag har spelat det några gånger med mer eller mindre framgång .        och lite bilder på curling kan inte heller skada!  


ha det bra alla bloggare. /T           

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards