TJ

Alla inlägg under maj 2010

Av tj - 18 maj 2010 22:53

Hej allihopa


Som jag skrev i lördags så har jag haft förkylning och ont i halsen. Idag har jag hostat mycket också. Som ni förstår har jag inte varit i skolan igår och idag. Dessa dagar har jag tillbringat tiden framför tvn och datorn. Även sovit lite då och då.


Våran serie är uppskattad vilket jag är jätte glad över. Kul med något nytt och som inte alla har därför de har kanske inte tid eller lägger inte ner så mycket energi. Många bloggar som jag har läst och som jag följer har inte det som vi har men med ideér från här och där kunde vi komma med helt nya saker.


Som ni förstår planerar vi och har stora planer för denna lilla som blev en sådan stor blogg. Nu när det går så bra och vi tycker att det är kul att blogga och har tid.


Dessa dagar har jag inte orkat så mycket bloggande men nu ska man väl kunna komma på banan igen.


      Ha det bra   / J  

Av tj - 18 maj 2010 20:42

Hejsan på er.    Idag har det varit en lång dag. jag fick en extra håltimme. Detta för att läraren skulle på ett möte. Så det var bara att cykla hem. Härligt. Det som inte var riktigt lika bra var att jag sedan skulle tillbaka för att ha hemkunskap.    Men vad är det för problem med det. Idag var det roligt. Vi bakade kakor för picniken som vi ska ha nästa tisdag.  När jag äntligen var hemma var klockan 15.40 På hemvägen så öste det ner. inte en fläck var torr på jackan.


jag tog det lite lugnt framför datorn, tv och mer dator. För en lite stund sen så var jag hos J vi såg på en film som vi funderade lite över. NU är det färdigt funderat. Så, Nu sittar jag och skriver. Om en stund så är det väl något på tv. Imorgon väntar en kort dag. Med träslöjd, svenska och engelska. En perfekt dag.    Bara att vädret ochså blir det.  hejdå sä länge  / T

Av tj - 17 maj 2010 13:26

Äntligen har första avsnittet av vår nya serie kommit igång. Följ dektektiven Mr.Smith i 8 veckor att lösa fallet som är större än någonsin.



               

Av tj - 16 maj 2010 16:25

 

 

Av tj - 15 maj 2010 14:29

  

Hej på er    


Igår så hade jag lite ont i halsen men idag så svider det nästan riktigt. Tråkigt nu när man har lång ledigt. Prognosen är att stanna hemma från skolan på måndag men en så länge kan den ändras.


Har tittat på tv och lite sånt eftersom när man är sjuk så blir det att man inte gör så mycket. Man kanske inte orkar eller vill för att utmana hälsan. Jag har hjälpt till i köket och snart ska jag göra egna milkshake.


Ikväll ska vi gotta oss med veckans recept som var inne för 3 veckor sen. Hoppas att ni mår bra och håller er friska.


           / J

Av tj - 13 maj 2010 11:49

Good Morning Sunshine    


Natten till idag hade bloggplatsen serverbyte så jag kunde inte blogga igår så bra. Så jag lägger in nu istället. Igår började jag kl 9.15 med engelska. Vi fortsatte med våra projektarbeten (Svensk Vislyrik). Eftersom vi skulle gå igenom muntliga nationella i svenska så hade jag svenska istället för träslöjd. Lite tråkigt men det gick bra ändå.

På eftermiddagen tog jag bussen ner till stan en runda. När jag kom hem serverades kåldolmar, det var jätte gott tyckte jag.

  

På kvällen fixade och finslipade jag serien som ska börja snart på bloggen. Idag så ser jag att vi kan få fint väder och det är alltid trevligt eftersom det är maj nu. Om en kvart så kommer veckans kändis att titta in så jag ska sluta nu.


Hejdå    / J

Av tj - 12 maj 2010 21:57

Hej hej. Det är onsdag, jippi. Ett stort hurra för minilovet som är här. Vad kan man säga fint/fult väder. Ähhh  Strunt samma för det är lov.       

När jag åkte till skolan idag så var det lite dugg i luften. Tråkit för just denna dagen. Nu är alla nationellaproven avklarade UTOM matte sista delen muntligt. När den dagen kommer vet man aldrig. Det som man inte ska tänka på nu under detta minilov är   matte, tråkiga prov, hur mycket läxor som man har. Lite mer saker som ni säkert kommer på själva. Så snart som jag slutade idag så åkte jag hem. Jag såg lite på tv men sedan så var jag med J. Vi tittade ochså på tv. Det blev inte så länge eftersom jag skulle tillbaks till skolan.   En hemlig sak som jag skulle göra    Dem som läser detta och som går på Fagrabäck kan förstå om de gissar.

                                                          

Men efter en stund så åkte jag hem igen, då gick jag till J och vi hade kul på studsmattan ett bra tag. Faktiskt ändan till halv åtta.  Nu så här på kvällen så har jag sett på ett avsnitt av Poirot. Nu är det ju nya avsnitt så det blir extra spännande att se vem det är som är skyldig denna gång. Men nu är det sent, hejdå alle man. Ha ett fantastiskt lov nu.  / T

Av tj - 12 maj 2010 12:15

    Kärleksmums

 

Till 1 plåt:
5 st ägg
4 dl strösocker
4.5 dl vetemjöl
3 tsk bakpulver
5 msk kakao
300 g smör
2 dl vatten
200 g knäckchoklad (alt. mjölkchoklad eller mörk kvalitets choklad)
Glasyr och garnering:
2 dl vispgrädde
2 msk espressokaffe
200 g mörk kvalitets choklad 70%
2 dl kokosflingor till garnering

 

1. Sätt ugnen på 200 grader, varmluft.

2. Vispa ägg och strösocker pösigt.

3. Blanda vetemjöl, bakpulver och kakao i en skål.

4. Sikta mjölblandningen i äggsmeten och vänd försiktigt ihop smeten.

5. Smält smöret och blanda det med vattnet, rör ner det i smeten.

6. Klä en plåt, cirka 40 x 35 centimeter med bakplåtspapper och häll i smeten.

7. Hacka knäckchokladen grovt och strö över smeten.

8. Grädda kakan i cirka 15 minuter (den får inte bli torr), prova med en sticka. Låt svalna.

9. Koka upp grädden, häll i espressokaffet och rör i 200 gram finhackad mörk choklad.

10. Låt glasyren svalna något och bred den över kakan.

11. Strö över kokos och servera skuren i rutor.

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards