TJ

Alla inlägg under maj 2010

Av tj - 11 maj 2010 22:21

 

Av tj - 11 maj 2010 16:06

Hej Hej. Den här dagen förde med sig fint väder på morgonen, men nu på dagen så vet jag inte.  På torsdag så kommer min kusin på besök. Det ska bli kulit. Dom bor ju i Stockholm så det är sällan som de är nere.   Ja vad har jag gjort de senaste dagarna, jo. Igår så var det måndag. En kort dag för mig, vet inte hur ni har haft det.   Jag började med hemkunskap då gjorde vi frukost. Vi hade ägg, bröd, ost och någon slags musslu. Våran lärare hade skaffat fram en sak på sin dator så att vi kunde kolla på det medan vi åt på morgonen. Ett smart sätt att veta om man äter bra.   Ja... Efter det så hade vi såklart matte. Där gäller det att bara gå igenom lektionen så att man inte somnar.   

Engelska följde det var en rolig lektion. Bara satt och läste, man ska ju skriva en bokrecension på engelska. För att kunna det så måste man ju läsa. Sista timmen var SO. Alla jobbade med sina länder, jag har Tanzanina. om ni inte redan vet det.  


                           


Idag då. Vi har haft engelska till att börja med. När vi var uppvärmda så var det matte.  Efter det så var det svenska.På hemkunskapen idag ( elevensval ) så bakade vi de sista kakorna. Så åt vi tigerkaka kärleksmums, hallongrottar och lite så.-...  Ja.... ikväll så kommr jag nog att göra läxorna som jag har fått. Det är matte engeslka svenska so. Imorgon så kommer vi ju att ha ett prov i svenska så det gäller att plugga som en tok. Men lite lugnt å ro ska det väl bli ochså.  Detta var dagen. Men undrar om inte j kommer att skriva han med. man får se.

Av tj - 9 maj 2010 13:36

  /T

Av tj - 8 maj 2010 22:55

Go kväll     


Idag så har jag varit inne i stan och handlat till middagen som vi gjorde och även middagen som ska lagas imorgon. Jag står för maten.

Igår så gjorde jag nationella proven i engelska muntliga. Jag var så lättad för nu är allt över och hela engelska delen kan man lämna bakom sig. På SOn så pratade vi om massa säkerhetsråd och sedan skulle vi lösa ett problem så vi delades in i 2 grupper.

  

Om någon är intresserad så lagade jag pasta med tomatsås idag och imorgon ska jag laga köttfärslimpa med varm bönsallad. Det låter kanske inte så gott men man måste ju testa.


Jag vet inte riktigt vad jag ska säga mer så jag tar nog och slutar för närvarande.

God natt   / J

KUL

Av tj - 8 maj 2010 13:02

/T

Av tj - 8 maj 2010 11:38

Hej hej. Idag är det lördag. Helgen är här. Ja vad gjorde jag igår... Ja jag hade Ju min praktik, det blåste ju mycket igår så att jag kom knappt kom fram.   När jag kom hem så upptäckte jag att jag hade blivit förkyld. Dåligt med en dag så nära helgen.

Senare ungefär klockan 8 så tittade vi på film här hemma. Den var riktigt bra tyckte jag. Det var igår. Idag så har det inte hunnit bli så mycket. Det är väl läxor som kommer att ta lite tid idag. Ikväll så ska jag bara se på film och äta gått. Inte så mycket att göra i helgen känns det som. Men något dyker väl upp alltid. Hejdå så länge / T


                      

Av tj - 6 maj 2010 18:21

Jaha detta är dagen.   

Vi började med att ha bild. Eftersom jag och j jobbar på projektet i bild så fortsatte vi med det hemma. Nu är det klart och det blir verkligen jätte bra.  Efter den timmen så var det Svenska, som ni nu vet så arbetar jag med projektet då så det var vad jag gjorde nu. Det blev lite rader på datorn.  Arbetet i sig är tråkigt sådär. Men när det blir färdigt så blir det väl bra. Idag har det varit lite specielt. Det var tacobufe så alla nior åt kvart i elva ungefär. Svårt att få platser. På idrotten idag så sprang vi oss hesa och utmattade hihi. Meningen var så klart att vi skulle vara ute, men vädret var inte så vidare. Så det blev inne. 


Jag har alltid håltimme efter idrotten, idag på den tiden så satt jag vid datorn och lite så. Klockan 2.40 så åkte jag tillbaka till skolan för sista lektionen engelska. Till min förvåning så väntade nationella provens sista del. Muntligt. Men jag tror att det gick bra i alla fall. Men nu till rubriken. Precis när vi skulle sluta så blev vi kommenderade ut bakom gympasalen. Polisen var där bland annat. Det Flög runt ett ord som var bombhot. Och hur allvarlig är inte det   Det är att gå över gränsen. Några bränder och några falska ochså. Men detta. Eftersom ingen fick gå tillbaka in i skolan så fick jag gå hem utan jacka eller vantar eller någonting. Inte cyklen heller för nycklen var i vantarna.Idiotiskt alltihopa.......   / T      

Av tj - 5 maj 2010 20:57

Hallioj. T här som skriver. Onsdag är en av de kortaste dagarna som jag har, just därför gillar jag dem så mycket.   Som första lektionen var So idag. Jag fick fortsätta med mitt projekt som jag har med klassen. Dom andra gjorde lite annat om man säger så.  Jag hade hoppats på att få reda på lite mer om vad jag skulle göra med nästa steg i arbetet på engelskan. Men det har varit många nationella prov nu på sista tiden. Det var det nu ochså. Så som de två andra gångerna så blev det inställt. Bara att gå tillbaks och ha svenska istället.   


            


Därefter så var det mat. Nasigoreng idag. Inte en favorit. Sista lektionen var träslöjd. Där håller jag på med en telefonhylla. Den blir riktigt bra faktiskt. 

Efter skolan så åkte jag hem och lyssnade lite på musik på datorn. Efter ett tag så kom J och vi skulle precis börja med lite saker då en kompis ringde och frågade om det gick bra att komma ner. Det gick hur bra som helst.Så var vi alla tre och hade kul. Klockan halv fem så åkte jag och j ner till bowlinghallen som vanligt.    Bara det att terminen slutade förra veckan hihi så det var bara att åka hem igen. Detta var dagen. Nu till en ny sak som jag ska testköra nästa tisdag. Jag kommer då att spela upp veckans låt så att den startar automatiskt istället. Och ha låten i 3 dagar och sedan byta ut den. Just tre dagar är så att alla har chansen att få höra den. för det åker bort sedan, så ni kan inte hitta den i menyn. som sagt är detta bara ett test.  Hejdå allihopa. / T

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards