TJ

Alla inlägg under september 2010

Av tj - 9 september 2010 21:57

Hej mina vänner   


Jag har fått in lite klagomål från er denna vecka. Jag ska försöka hitta lite nya sätt att göra inlägg på. Jag har bestämt mig för att dra tillbaka kungligt porträtt m.m Då ni kan rösta vad ni vill se i bloggen. Det är bättre att veta vad ni vill se och så.


Idag spelade vi ett spel på engelskan då vi skulle berätta om oss själva. Man hade en spelplan med ämnen som man hamnar på. På svenskan gick vi igenom ordklasserna. Sen hade vi 2 timmars hål då jag gick hem innan datorkunskapen. Där gjorde vi ordbehandlingen 4.


Har varit med T och en annan kompis, tittat på tv.


Ja, det var det och rösta nu på era favoinlägg          /  J    

Av tj - 9 september 2010 20:49

  /T haha

Av tj - 9 september 2010 12:15

 
Född 19 December 1972 i Brooklyn, New York, USA

Alyssa Milano är dotter till italiensk- amerikanska föräldrar Lin , en modedesigner , och Tom , en film musik redaktör. Alyssa föddes i ett bostadskvarter för arbetarklassen i Brooklyn och växte upp i en blygsam hus på Staten Island. En dag , hennes barnvakt , som var en blivande dansare, släpade Alyssa med till en en öppen audtion för den första nationella turné Annie. Då, år 1983 vid 10 års ålder , landade hon genombrott roll på den nya serien "Vem bestämmer? " (1984). Hon spelar Phoebe i Charmed (Förhäxad) 1998-2006. Mer kan ni läsa här http://www.imdb.com/name/nm0000192/, texten ovan är översatt av datorn från engelska till svenska. Det kan förekomma konstiga meningar. Här är sista avsnittet för säsong 3. Det är ett hemskt avsnitt men det är sista då Shannen (Prue) var med.

                       / J   

Av tj - 9 september 2010 08:03


T

Av tj - 8 september 2010 22:58

Hej på er   


Idag hade vi mediekunskap då vi gjorde en ny affisch om politik eftersom valet är nära så vi kommer hålla på med det tills det är över. Min grupp gjorde en rolig affisch med den här bilden    Och till bilden skulle man göra en modell, skriva var källan kom ifrån, vad som är budskapet och vad man får för tankar etc. Vi älskade den här bilden, jag vet inte vad ni tycker?


T berättade att det blev köttfärslimpa till lunch och sen hade jag matte då vi gick igenom bråk. Efter det tog jag mig ner till stan då jag träffade en kompis så vi gick och fikade m.m Jag har också varit med T då han själv satt och spelade ett gammalt/nytt spel. Han har inte spelat det på super länge så det blev som nytt igen nästan.


Jag vill beklaga om många saknar Js Hörna kanske men det blir för mycket just nu med allt som ska vara i bloggen att Js Hörna kommer att visas då och då istället för varje vecka tills vidare iaf. Hoppas ni haft en bra dag och sov gott nu


                                / J    

Av tj - 8 september 2010 17:55


/T

Av tj - 8 september 2010 14:08

   Ärtsoppa på klassikt vis
Antal portioner: 4
Färdigt på: 1 dag 1 tim 20 min
Ingredienser

5 dl gula ärtor
3 l vatten
400 g rimmad bog
1 st gul lök
1 st morot
1 tsk timjan
1 tsk mejram
4 st hela nejlikofrön, eventuellt
4 msk skånsk senap
5 st hela pepparkorn


1. Blötlägg ärtorna dagen innan och häll bort vattnet innan tillagningen.

2. Koka upp ärtorna i en rymlig kastrull med saltat vatten. Tillsätt pepparkorn, mejram, timjan och eventuellt 4 hela nejlikofrön. Skala löken och lägg i den tillsammans med moroten (båda ska vara hela). Lägg även i den rimmade bogen.

3. Låt ärtorna koka tills de är mjuka (cirka 2 timmar) men håll ett öga på den rimmade bogen under tiden. Ta upp bogen när det är mört. Rör om då och då i ärtorna och avlägsna skum och ärtskal från ytan av soppan.

4. Soppan kan behöva lite extra vatten, beroende på hur mycket ärtorna sugit åt sig och hur hårt man kokar. Koktiden kan också variera lite, beroende på bogens kvalitét.

5. Skär bogen i bitar när soppan börjar se färdig ut och lägg på ett fat bredvid. Det skurna köttet kan också läggas i soppan igen. Ta upp löken och moroten och servera dem bredvid. Ta upp eventuella kryddnejlikofrön. Krydda till slut soppan med två matskedar senap.

6. Servera gärna med en klick senap bredvid.

Av tj - 7 september 2010 20:42

Hejsan på er! Idag har det varit en ganska lång dag. Vi har haft engelska, svenska ARL och mycket mer. Idag var det kyckling, jättegott   Efter en lång skoldag cyklade jag hem och vilade lite. kl halv 5 kom Jesper och vi åkte ner till bowlinghallen och efter det så gick jag på födelsedagskalas hos min granne som fyllde 17. nu ska jag plugga plugga plugga och sen sova. Hejdå allihop. /T

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards