TJ

Alla inlägg under oktober 2010

Av tj - 19 oktober 2010 22:23

Hej hej


Idag så har vi gjort en ljudövning i skolan och vi blev klara. Vi skulle alla dubba en liten scen ur Robin Hood. På datorkunskapen är vi nästan färdiga med uppgift 4 i InDesign. Sen har jag försökt att få tag i en praktikplats men imorgon ska jag till syven och få hjälp.


Jag och T har även spelat bowling och efter det gjorde vi i ordning klippet med information till våra utländska tittare främst.


Här är min och Natalies parodi:

                                    / J       

Av tj - 19 oktober 2010 15:35


/T

Av tj - 18 oktober 2010 19:40

Hellu allesammans! Idag har vi haft matte, svenska m.m i matten förbereder vi oss inför provet som är nästa vecka,,,, eller jag gör det i alla fall. I svenskan så håller vi då på med våra uppsatser som vi snart ska vara klara med, och det är inte jag   Har skrivit så mycket så att gränsen klarar jag nog på 400-500 ord och jag har skrivit 16 sidor..


Efter skolan så va det dags för spelning och sen mat. Sen har det inte hänt så mycket mera denna dag. Hejdå så länge. /T   

Av tj - 17 oktober 2010 21:07

hally allihopa. Idag har det varit en riktigt kall dag, hörde att det ska komma snö imorgon. Vet inte om det kommer och vet inte om jag ska hoppas på det heller, lite tidigt tycker jag haha! Jag har gjort en del matte idag men det är nog allt.Kort sagt en jäklare tråkig söndag!

Kul att träffa alla imorgon igen. Men nu ska jag nog lägga mig för idag. hej så länge.

/T

Av tj - 16 oktober 2010 22:20


/T     

Av tj - 16 oktober 2010 22:09

Halloj   

  

Idag har jag varit i Hässleholm och letat upp mina släktingars gravar. Det är för oss ett sätt att komma våra släktingar nära.

                       

Sveriges Släktforskarförbund gav julen 2008 ut en cd som hette Begravda i Sverige och innehåller 70% av samtliga kyrkogårdsförvaltningar som lämnat ut sitt digitala register över de som ligger begravda på deras kyrkogård. På cdn får du vilket kvarter och nr graven har och på vilken kyrkogård personen är begravd. På detta sättet hittade vi många av våra släktingar. Jag åker runt och fotograferar av gravarna som jag sedan kan göra en cd på där det även ska ligga porträtt m.m   


Dessa gravar hittade vi:

     

    


Godnatt      / J         




Av tj - 15 oktober 2010 17:11

hejsan allihopa. Idag tillbringade vi den mesta ute på klassutflyckt. Allt var otroligt kul. Vi fikade och gjorde lite uppdrag som vi fick från våra lärare  

Vi tog en liten flotte över till den ön som vi skulle va på. Det roligaste va väl när vi skulle åka hem igen. Då skulle alla över med flotten igen. Den sista gruppen över bestod av läraren, och tre klasskompisar. Konstigt nog så bestämde jag och två till för att hjälpa till lite grann. Vi drog också i repet så att de kom snabbare i land,, det gick då lite för fort så att hela paketet "lärare och allt" trillade i vattnet   Det va inte djupare än att jag kunde gå i vattnet så de drunknade inte precis. Men så kul ha ja inte haft på ett tag... Allt dyblött hahahaha!! Tyvärr så var även kameran och alla papper också det. Blöta så tog de sig upp i alla fall. Sen åkte vi tillbaka till skolan och hade ivä. Vi såg då på en film om laviner m.m Detta är en rolig dag att sluta veckan med. 



Imorgon är det maraton vid simhallen så jag ska va där och hjälpa till lite eftersom min pappa har hand på lite där. Hoppas att det blir lite tid över till simning.....    


På lördagen vet jag inte vad som ska hända ,, men det tar vi då. hejdå allesammans!! /T 


 

  hihihihi!!!

Av tj - 14 oktober 2010 21:46

Hej hej   


Idag är man på bättringsvägen och tån såg jättefin ut idag när min läkare tittade på det. Det var lite roligt för nästan alla de som lagt om min tå kom in och ville titta hur det såg ut. Jag har vart där några gånger nu så har haft olika i stort sett hela tiden.

På svenskan sedan skulle vi avsluta med vårat skrivande. Denna veckan skulle vi skriva om ett barndomsminne och jag blev klar redan i tisdags, haha.

På datan lärde vi oss uppgift 4 i Indesign hur man gör ett uppslag så att säga och man kan väl säga att jag redan är halvvägs   


En rolig nyhet att igår kom min tidiga födelsedagspresent från farmor. En guldgruva som de säger för oss släktforskare. Har sökt igenom och hittat massa smågodis. Härligt att dricka kaffe och forska medans det är kallt ute och solen ska gå upp. Den har fyllt luckorna sedan den förra versionen, ska jag visa........


Sveriges Dödbok 1901-2009

 

Detta är den femte versionen av Sveriges dödbok. Denna utgåva är kompletterad med ca 2,5 miljoner avlidna för perioden 1901-1946, som frivilliga medarbetare har registrerat i projektet "Namn åt de döda", vilket innebär ca 70% av samtliga döda under de åren. Från 1947 och framåt ingår samtliga avlidna, där det för åren 2007-2009 har tillkommit 272 000 sedan förra utgåvan. Totalt innehåller DVD-romen 7 880 000 poster.

 

Ha en fortsatt trevlig kväll     / J     

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards