TJ

Alla inlägg under maj 2011

Av tj - 16 maj 2011 23:30

Hej på er!


Idag har man haft en lugn och stilla kompdag som det heter, haha. Jag har hunnit med en hel del framför datorn. Jobbat med ett projekt och mejlat en massa till olika personer. Annars har jag inte gjort så himla mycket. Inte riktigt varit på topp kan jag erkänna. Jag var duktig och tog en kvällspromenad iaf  hehe.

 

Näää hör ni, detta blev ju inte bra inlägg. Vi hörs kanske imorgon. Det stämmer som T säger att han har 98% fokus på annat just nu. Några tycker visst att jag också ska skaffa en tjej. Imorgon ska jag ut och titta om det finns några vackra kvinnogestalter här men sen växer ju inte sånt på träd heller. I vårt fall får man vänta och se. 


Kram    /J

Av tj - 15 maj 2011 17:05

Detta var en spännande och rolig röstning måste jag säga. Det slängdes 12:or hit och dit. Sverige fick i slutet två stycken på raken. Sverige ledde och hade första platsen till lite efter första halvlek. Det blev Azerbaijdjan som plötsligt drog ifrån men alla sina 12:or. Allt var frid och fröjd och alla i soffan var glada och skulle duka undan då Italien tar över Sveriges andra plats. Jag har aldrig haft så ont i mitt hjärta förut. Många pratar om en slags chock som kan gått genom kroppen. Vi blev alltså trea. Det är den bästa placeringen sedan vinsten 1999 med Tusen och en natt. Vi fick veta att Sverige vann i semifinalen men att de ville skoja med oss och läste upp oss till sist. Azerbaijdjan har dessutom en svensk upphovsman så vi vann ju på sätt och vis.


Eric är själv väldigt nöjd och det är jag med fast jag är mindre glad att Italien tog andra platsen. Det kunde ju varit något annat land. Exempelvis Ukrania som var på andra plats ett tag.

 

Idag har jag inte orkat äta så mycket men det var god mat på Vislanda Värdshus där vi var i eftermiddags.


Move on      /J

Av tj - 14 maj 2011 18:31

Final idag och Sverige kom med !  


 

Idag är det final och mina favoriter är bland annat, Ungern, Storbritannien, Bosnien, Danmark och lite Ryssland!

Hoppas att Sverige kommer 1:a eller 2:   

Vi är en av favoriterna i år så hoppas på bra i alla fall.  


 

Idag har jag varit på en mässa, har varit med på en tips-runda och ett melodikryss. Har också räknat tråkig matte inför NP på Onsdag.

 

 

/T   



Av tj - 13 maj 2011 23:27

Hej på er allesammans    


Det har gått ett tag sedan, ja vet. Detta därför att andra saker har haft 98% av min uppmärksamhet ...  Som ni kanske läst på några frågor som jag fått så är de sanna,, att jag har fått världens bästa tjej   Helt underbart      

Vecka väntar me att det blir np i matte på onsdagen,, Sen så har läraren i eng och sv gett oss en eng-bok som vi ska läsa ut under 4 veckors tid, annars inget betyg  


Och vi ska också berätta fakta om ett land på engelska. 


Som ni hör så är det otroligt mycket . 


Annars hoppas ja ni har det bra  


/T 

Av tj - 13 maj 2011 12:21

Jag vet inte vad T håller hus såhär års men jag kommer hem på söndag och då kommer mer resultat förmodligen. Vinner vi så vet jag att T kommer blogga om det. 


Det känns jätte bra att vara med i final även om jag inte var särskilt orolig. Idrottsprovet har jag gjort för en liten stund sen och det känns skönt att det är över.


Kram på er  /J

Av tj - 12 maj 2011 23:03

JJJAAA!!!  Nu är allt klart inför lördag.   


Till final: Bosnien,  Österrike,  Ukrania,  Moldavien,  Sverige,  Slovenien

Rumänien,  Estland,  Danmark,  Irland

 

Jag måste tyvärr fira mer imorgon eftermiddag och på lördag för nu väntar ett helsikes prov i idrott. Ska öva lite nu tänkte jag.


Ses /J

Av tj - 12 maj 2011 19:47

Hur mår ni den här månaden? Har ni mycket att göra?  


Det har jag iaf med planering, öva inför alla proven m.m. Imorgon är det ett teoriprov i idrott som man har pluggat lite till. Det jobbigaste är att det är ett helt häfte med flera sidor text och så kommer det 5-6 frågor  .


Nästa vecka är det nationellt i matte på onsdagen. Men på måndag är det komp ledigt för öppethus grejen. Och på torsdag ska vi till Stockholm och gå på mässa. Det kommer att pågå hela dagen och jag tror att det kan bli lyckat.

 

Snart ska jag byta om till min ESC outfit eftersom det är ungefär en timme kvar till semifinal 2 börjar. Det har varit lite problem med Erics nummer men han säger att allt ska sitta nu. Vi får hoppas att det går vägen.


Sen måste vi tänka på T som nu är på en vandring och ska sova ute inatt. Han önskar er en trevlig kväll.


Sätt på SVT1 kl 21.00 för då börjar det    /J

Av tj - 11 maj 2011 18:01

Hej!!!!  

Igår jobbade jag med helgens ESC meny och nu är den färdig:


Torsdag 12/5 –  Kycklingsoppa med nudlar

                         Mjuk pepparkaka och sockerkaka

                         Till detta en skål med godis och läsk

 

 

Fredag 13/5 –  Fika serveras med en kopp kaffe

                       Grillkväll

                       Kvällsmacka med mjölk

 

 

Lördag 14/5 –  Scones med bacon och stekt ägg

                       Middag på kina restaurang

                       Gott fika (bakelse ex?)

                       Baguetter och ev något annat

                       Fruktsallad med vaniljglass och kokos
                  (Banan, äpple, apelsin, vindruvor och päron)

                       Till detta en skål med godis och läsk

 

 

Söndag 15/5 – Rostat bröd med pålägg

                      Middag ute ev

 

Under kvällen gav jag och T våra synpunkter på gårdagens semifinal och våra favoriter var Polen, Norge, Armenien, Island, Ungern och Grekland.


haha  /J     

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards