TJ

Alla inlägg under maj 2011

Av tj - 10 maj 2011 23:43

Jag är jätte trött efter dagen. Vi har haft nationellt prov i engelska och jag har jobbat en del idag med bland annat läxläsning och saker inför ESC. Det blir mer imorgon men dessa länder gick vidare till final:


Serbien,  Ryssland,  Schweiz,  Georgien,  Finland,  Island,  Ungern

 

Litauen,  Azerbaijdjan och Grekland

 

God natt   /J   

Av tj - 10 maj 2011 12:59

HEJ Va gör ni allesammans ?   

Ja, jag packar inför vandringen som ska äga rum på torsdag.. Vi ska då vara ute mellan torsdag och fredag,,, kommer väl hem någon gång mitt på dagen på fredagen skulle jag tro  






 

Vi ska ha lite fika med oss.. sovsäck och sånt.. Tycker det ska bli kul, men lite tråkigt eftersom jag missar när Sverige kvalar in till Eurovision. Men förhoppningsvis så kommer jag då att ha min nya mobil.. Så kan kanske kolla lite ändå                                                                  

     bild på den nya mobilen /T  










Av tj - 10 maj 2011 12:56

HEJ PÅ ER !! 


Här får ni veckans låt !    




/T 

Av tj - 9 maj 2011 22:20

Tjena!


Nu är äntligen uppgift 8 färdig i webbdesign. Har jobbat i stort sett hela eftermiddagen med den och lagt in alla bilder och länkat till alla andra hemsidor + runt på sidan. Känner mig jätte nöjd och hoppas att min lärare tycker om det också. Ska mejla honom direkt efter jag skrivit detta inlägget.  


För övrigt hände det inte något spec i skolan idag utan vi använde lektionstiden till att göra klart saker. Vi kommer inte att börja på några stora projekt nu eftersom det är tillräckligt mycket nu under maj ändå.

Imorgon smäller det, först ger vi järnet kl 8 då det är nationellt prov och sen kl 21.00 på SVT1 är det äntligen ESC. Det får ni som är intresserade inte missa. Sverige tävlar på torsdag.  


Hoppas det går bra imorgon, sov gott allihop        /J

Av tj - 8 maj 2011 21:04

                                                  
         Tjo   


Idag har det varit ett härligt varmt väder. Jag och T har varit ute och kastat vatten på varandra, haha. Det var bara att hänga upp kläderna på tork. Sen lagade jag köttfärslimpa med potatis och kollade på en film. Jag har också läst en del läxor under helgen. Spec uppgift 8 i webbdesign och ska göra lite till på inlämningsuppgiften i mediekunskap.


Kommande vecka är det 2 prov som vi ska ha. Och så klart ESC som vi väntat på. Snart får jag leta fram min tröja och våra valsedlar. Det är väldigt tråkigt att inte jag och T kan se ESC på torsdag tillsammans då Eric tävlar. 


Viktiga dagar:

Tis 10/5 kl. 8.05 - Nationellt prov i Engelska andra delen

             kl. 21.00 - Semifinal 1 ESC

Tors 12/5 kl. 21.00 - Semifinal 2 ESC (Sverige tävlar)

Fre 13/5 kl. 10.55 - Teoriprov i idrott


Jätte kram     /J

Av tj - 7 maj 2011 20:22

Hej 

Idag har jag gjort lite blandade saker. Har både räknat faan så mycket matte, för att ja kommer att ha matte-prov nu nästa vecka.. J och jag har hoppat lite och sen gått till affären för en glass. 

Det har ju varit en bra värme idag så inte så konstigt med en glass  



Igår hade vi förresten NP i engelska prat-delen... Det gick bra 


Idag har jag också köpt en dataväska... och vet att jag kommer få en ny mobil också... det ni  






 

 

 


/T  

Av tj - 7 maj 2011 09:24

   

Nu är goda råd dyra. Det har visat sig att spränga glas i Eurovision och Tyskland inte är det man gör varje dag. I tisdags hade han sitt första rep och som vi såg sprängdes inte buren. Jag trodde att det var meningen men nu läser man att det fungerade helt enkelt inte. Det kom en rejäl smäll men inget mer hände. Igår gjordes yttligare ett rep men inte heller denna gång fungerade det. I slutändan var det en arg Eric, men till slut fungerade det verkar det som. Man måste nog höja värmen riktigt. Erics smink kan ju kanske tyvärr börja rinna men, haha.

 /J    

Av tj - 6 maj 2011 17:21

Hej!


Jag kände inte för att skriva igår utan la ut ICA låten istället. Men igår hade man sov morgon till 10 innan man började. Sen var det dags för flera timmar i fotostudion. Vi tog en massa kort av varandra bland annat. Tjejerna hade iaf väldigt roligt,haha  .

Idag kom man till skolan för att ha engelska i en timme, sedan bar det hemåt. Vår svenska var nämligen inställd. Och som idrott gick jag lite i eljuspåret. Alla bilder och mer finns i inlägget ovan men lite bilder är inte fel.

   

Just nu överförs alla personer i släkten som börjar på N till klara ansedlar. Vi har alltså kommit till mitten av alfabetet. Det är jätte roligt för det läggs till nya personer nästan varje dag vilket gör att samlingen växer. Alla tidigare från den gamla versionen överförs också allt eftersom. Det är snart uppåt 300 personer och vi är bara på mitten av alfabetet. 

 

Ha en bra helg     /J  

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards