TJ

Alla inlägg under december 2011

Av tj - 15 december 2011 21:21

Julen närmar sig med storsteg och då ska självklart strömmingen fram:  


 

600 g strömmingsfilé
100 g rökt lax
2 msk senap, gärna grovkornig
2 msk hackad dill
3 dl vispgrädde
salt
peppar



1. Skölj den rensade strömmingen och klipp bort fenorna.


2. Sätt ugnen på 200 grader. Salta botten på en ugnsfast form och rulla strömmingen med skinnsidan utåt. Lägg rullarna i formen.


3. Hacka den rökta laxen och strö den över strömmingen. Blanda sedan senap och dill med vispgrädde och smaka av med salt och peppar. Tänk på att strömming kräver ganska mycket salt.


4. Grädda i cirka 20 minuter.


 /J

Av tj - 15 december 2011 19:43

Hej på er allihopa ! 


Idag så har vi varit på familjecenter här i Växjö. Det är en öppen förskolan som vi pratade mycket om och såklart vad man gjorde på centret. Sen hade vi skickat in frågor som vi gick igenom och fick svar på  

Innan dess så repeterade vi på naturkunskapen, till provet som vi ska ha på miljön efter lovet. 


Nu ikväll så är det Sagan om ringen, ska se den, den börjar klockan 9. 

Om ni skulle fråga mig sås skulle jag säga att det är en av de bästa filmerna som gjorts. Sen finns det ju Avatar och Harry Potter, som båda är bättre tycker jag  

Men den håller på från 9 till halv 1, så gissa vem som kommer vara trött på simningen imorgon, hahaha     



På fredag så bjurder jag på lite annat i fredagsspecialen, som jag kanske inte brukar göra. Med tanke på att det snart är jul så är det på sin plats  


Ha nu en fortsatt trevlig kväll allesammans !! 

Kram på er alla HO HO HO 

MVH /T    

Av tj - 13 december 2011 13:17

Tjo  


Nu är det såhär att jag inte egentligen har något att skriva men gör det ändå. Igår hade vi lektion igen på morgonen. Som en del kanske uppmärksamt har vi jobbat med noveller. Det var så roligt att jag börjat jobba vid sidan av med den. Till våren blir det ju fritt arbete också då man bland annat kan välja att fortsätta på sin novell.

Nu är det poesi och dikter som gäller, inte min starka sida känner jag, haha.   


Reklamfilmen som jag gjort i filmkunskapen är nu färdig samt min reflektion över arbetet. Ja, hehe   


På idrotten idag hade vi teori där vi pratade om kost.

 

Nää, det här blev lite segt så jag tänker avsluta nu.   


Önskar en fortsatt bra dag     /J

Av tj - 13 december 2011 09:06


Vi kör på med gamla goa låtar tycker jag   

Av tj - 12 december 2011 22:54

Jag ville bara säga godnatt och att vi hörs imorgon  


Kram    /J 

Av tj - 12 december 2011 21:33

Hej på er !!

Klart att många av er saknar fredagsspecialerna, det har jag förstått och det är klart att ni också förstår att man inte alltid har tid med saker och att en viss indelning av sysslor måste göras '


Vi får se om den tittar in på fredag denna veckan, men säger bara att ni inte ska hoppas för mycket. Denna veckans fredag är nog väldigt inbokad av packning till Stockholm och min fina tjej. Det skulle vara fusk att spela in den på en annan dag är själva fredagen, det anser jag är fusk, därför är den inte alltid i bloggen på fredagar då man inte har tid                        Han ser lika förvirrad ut som jag känner mig just nu        

                                                    

         Just precis, hur ska man kunna dela sig för att hinna med allt ?



Dagen då för mig, Idag har vi pratat mer om vårt klimat på naturkunskapen och sen hade vi musik, idag gjorde vi en egen jul-låt. Hahha, blev den bra eller blev den bra   Svaret är nej, hahaha! 


Det är klart att en låt inte kan skapas på en knapp timme, med lite mer tid så hade den blivit lyckad  


Sen efter skolan så var det dags för min spelning, det var den sista så nu blir det inget på ett långt tag, ganska skönt men får försöka hålla det igång så att jag är lika bra när spelningen kommer igång igen.   

Av tj - 10 december 2011 19:53

Hej  


Det blev Amanda som vann idol 2011. Jag hann inte med att blogga för det var sån härlig stämning här efter och under idol, hehe. Om ni frågar mig så känner jag att rätt person vann. Har röstat på bägge två och tagit de till final, så igår kändes det som att det kvittar vem som vinner för de är verkligen bra bägge två.



Den här veckan har varit lite tuff faktiskt. Det har hänt lite i mitt liv och det har inte varit roligt att blogga den här veckan. Men jag hoppas att det ändras snart till nästa vecka.  


Idag har jag, mamma och farmor ätit på kina resturang. Jag åt friterad kyckling med currysås.   


Kram    /J    

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards