TJ

Alla inlägg under december 2011

Av tj - 8 december 2011 15:54

 


Denna fantastiska skapelsen är gjort på 3 timmar tror jag   Den blev till på vår pyssel-dag med klassen på Smålands museum  !!


Egentligen så kunde det vara roligt att ni skulle skriva in och gissa på var tusan detta är för något, men jaja. Det är.,,, ska föreställa en julgran, hehe  


Ville göra något som ingen annan gjorde,,, lyckades kan ni tro !!  Det var lite knepigt för jag fick limma ganska mycket och trixa. 


Sen vad gjorde vi mer.. Jo, vi gjorde tuppar och hönor som vi kan hänge upp till jul och sen stöpte vi ljus. Det sista va riktigt roligt, har gjort det en gång innan men det var kul att göra det igen 


Att stöpa ljus går till såhär... Man går och doppar ett snöre (eller fler, beroende på hur många ljus man ska ha) Sen så gick vi alla och doppade 8,10 gånger och sen hade vi ett ljus, 2,,, då gick vi vidare med att göra en hållare så att de kunde sitta i granen 



Nu ska jag backa för det är ju faktiskt imorgon som vi ska till Göteborg!!!


MVH /T    

Av tj - 8 december 2011 09:15

 

Färdigt på 30 min

500 g renskav
1 st gul lök
1.5 dl kantareller
2 msk svartvinbärsgelé
3 dl matlagningsgrädde
2 dl mjölk
2 msk mjöl
smör eller margarin
salt
peppar



1. Skala och hacka löken. Hetta upp en stekpanna och klicka i smör eller margarin. Bryn renskaven. Tillsätt löken och kantarellerna.


2. Pudra med mjöl och häll i grädde och mjölk. Koka i 15-20 minuter. Krydda med salt och peppar och smaka av med gelé.


Kram     /J

Av tj - 7 december 2011 21:52

Hejsan hoppsan  


Idag så har vi haft samhällskunskap och på den lektionen så övade vi inför provet som vi ska ha nu på onsdag  


Jag gick upp lite för tidigt idag, med tanke på att jag tydligen inte hade min första lektion så bra att ha någon att sms om man undrar ju  Så gick och la mig och vaknade en timme senare precis lagom  Så det kan gå ni!!


På mitt IVÄ idag så gjorde jag klart min sida och lämnade in den, sen började vi med att göra tabeller, det är faktiskt lättare än att göra en helt egen sida,, det såg svårt ut men det va det inte,, inte lika i alla fall..  


Efter skolan så kom J hem och vi hitta på lite skojiga saker som datorn, hehe!        




Imorgon är det pysseldag kan man säga för min klass, vi ska till ett museum som ligger där vid sjukhuset, där ska vi nog för göra en massa roliga saker med pyssel 




Här tar vi också en gammal diamant, viktigt med såna ibland  




Ha en bra förstatt kväll hela världen !!!!

MVH /T   

Av tj - 6 december 2011 13:02

Kom på att jag inte slängde in inlägget igår såhär kommer bilden från morgonen:   

   


Snart är det jul mina vänner   Jag kan också meddela att jag tror att jag har hittat ett sätt att kunna lägga ut videoinlägg igen men ni får stå ut med lite sämre bild och ev ljud kvalité. Detta är fär att jag måste konvertera om filerna eftersom inte redigeringsprogrammet kan läsa kamerans format. 


Så vi får vänta och se helt enkelt :) Ha det gött    /J  

Av tj - 5 december 2011 20:02


MVH /T

Av tj - 5 december 2011 15:57

Hejsan på er alla glada människor där ute! Idag tänkte jag berätta lite om min helg bland annat. 


På torsdagen så kom älsklingen till mig och vi spelade lite wii och tog det lugnt. Sen var det fredag och då bakade vi chokladbollar och hade det som efterrätt till kvällsmaten  

Vi hade inget att se på teven någon dag eftersom vi håller på med arbeten här hemma så jobbargubbarna hade dragit ur elen ur dosan som ger oss teve så det kom vi på i går  Det är så typiskt va ?!!


Vi tänkte spela in fredagsspecialen också, men det blev helt enkelt inte tid till det så ni får ha tålamod till nu på fredag  


Har så mycket att berätta men kan inte få in det i denna text. Det bästa är ju att säga det som händer nu 


Idag så har vi haft naturkunskap och sen musik, har fått veta mitt betyg i det, och är mycket glad över det  


Nu ska jag fortsätta skriva på ett meddelande, hej så länge !!     


MVH /T

Av tj - 4 december 2011 22:17

Hej alla!  


Nu tror jag att alla äntligen har grattat mig, hehe. Vart hos morbror ihelgen bland annat och fikat. Hans sambo har nämligen också nyligen fyllt år så vi bytte presenter. Fick ett schampo-set och pengar, alltid något.  


Annars har vi vart på landet med mormor och planerat julen. Det är ju andra advent idag, herregud.   


Eftersom det är sista månaden för året håller jag nu på att samla in inför årsfilmen som blev en succé förra året. I år blir den säkerligen lika bra.   Hoppas att ni där ute mår bra och önskar er en fortsatt trevlig advent.


Kram    /J    

Av tj - 3 december 2011 17:42

Nu är allt klart inför final på fredag med idol. Det står nu mellan:   


 


Robin Stjernberg, 20 år, Hässleholm

   


Amanda Fondell, 17 år, Linderöd

 



Idolerna 2011    

   


Kram    /J 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards