TJ

Alla inlägg under april 2012

Av tj - 26 april 2012 07:30


MVH /T

Av tj - 25 april 2012 09:00

New York cheesecake med blåbär

 

300 g digestivekex
150 g osaltat smör
1 dl strösocker
1 dl majsmjöl
2 tsk vaniljsocker
600 g Philadephia
2.5 dl kesella 10%
3 st ägg
1 dl vispgrädde
200 g vit choklad (gärna med citron/limesmak)
1 dl frysta blåbär


1. Sätt ugnen på 175 grader, varmluft. Smält smöret.

2. Krossa kexen i mixer och rör i det smälta smöret.

3. Packa blandningen hårt en form med löstagbar botten. Grädda botten i 10 minuter och låt den svalna.

4. Blanda socker, majsmjöl och vaniljsocker i en skål. Häll i kesella och färskost och vispa krämigt med en elvisp.

5. Höj temperaturen i ugnen till 200 grader. Tillsätt äggen och vispa väl. Häll i grädden lite i taget under vispning.

6. Smält chokladen i ett vattenbad och rör ner den i smeten.

7. Fyll smeten över kakbotten och strö över bären på toppen. Grädda kakan i 30 minuter. Man kan täcka den med aluminiumfolie när den fått gyllene färg för att den inte ska bli för bränd. Stäng av ugnen och låt kakan stå kvar i eftervärmen i 30 minuter.

8. Låt cheesecaken stå i kyl över natten eller 6-8 timmar för att den ska sätta sig och bli lättare att skiva upp i snygga bitar.


   /J

Av tj - 24 april 2012 19:00

Teknikska problem som vanligt. Det är ofta saker inte ska vara problemfria. Via min skolblogg kan ni skickas till sajten sound cloud och därifrån lyssna på programmet.

http://jeppe16.blogspot.se/ 

London, Självmord, Förlovning samt Konserter.    /J

Av tj - 24 april 2012 15:48

Hejsan på er allesammans !! Idag så var det lite händelser på skolan minsann. Det var många som pratade om olika uppfinningar och kluriga saker som jag förstod det som. Vi hade rast och jag kom bort till närheten av matsalen och där stod några kompisar och lyssnade på några som hade en rolig ide om tvätthink och vattenslang eller vad det nu var 

Men sen var det också annat med, som två bilar och en gokart och lite olika testa på stationer  


På lektionerna idag så fick vi göra några stentroll på ena och de andra så jobbade jag och min grupp med en film som vi ska visa för klassen, några andra gjorde anda ide er. Sen sista så jobbade två och två för att skriva klart en konversation mellan en lärare eller psykolog eller kurator eller va tusan det nu kunde vara, vi skulle få med vissa saker i hela konversationen med. 

Men det är lite om vad skolan har handlat om idag. Nu om en halvtimme så kommer J och då ska vi ner och bowla som vanligt, efter det så ska jag till min spelning som är ikväll i stället för igår. Då ska vi spela med några stycken och öva in lite låtar   


MVH /T     

Av tj - 24 april 2012 08:00


J har varit på Saadekonsert och här visas lite från detta.   /J

Av tj - 23 april 2012 19:38

Hej  


Nu ska man nog kunna ställa sig upp på benen igen. Helgen har varit tuff för mig mentalt. För min familjs skull har jag valt att hjälpa till och vara stark för barnen. Men det är ju lättare sagt än gjort. Ni förstår säkert varför jag inte bloggat så mycket ihelgen.

 

Det var en fin begravning och jag tror att hon har det bra nu. Känns tryggt att veta det. Blir lättare att bearbeta saken.  

 

Jag måste ha min klasskompis godkännande innan jag lägger ut vårt radioprogram. Men imorgon kommer Js Hörna tillbaka.      


Vi hörs     /J 

Av tj - 21 april 2012 13:31

Hejsan på er allesammans säger både älsklingen och jag   

Idag så har vi varit på en promenad i skogen. Nu i eftermiddag så är vi bjudna ner av älsklingens familj till att se bio och äta god mat. Vi ska se "Kvarteret Skatan reser till Laholm" Vi hoppas såklart att den är bra men enligt mitt tycke så är den inte lika rolig som den har sagts att vara... Men som jag alltid säger, man ska inte döma en film innan man har sett den


Gissa vem som väckte mig kl 7 idag då, jo lilla älsklingen som var så pigg   Den lilla sötnosen är så morgon pigg ska ni veta, hihi     Men nu ska vi spela lite wii och sen är det ner till stan som gäller och sen som sagt, bio. 

Ha en riktigt bra lördag allesammans !!


   

MVH /TE


In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards