TJ

Alla inlägg under maj 2012

Av tj - 22 maj 2012 23:32

 

Av tj - 22 maj 2012 21:00

Äntligen drar cirkusen igång med europas länder som tävlar om att vinna. Storbritannien, Tyskland, Frankrike, Italien, Spanien samt förra årets vinnarland Azerbajdzjan är redan i finalen på lördag. Alla återstående måste kvala in.

  

Idag tävlar: 

1. Montenegro: Rambo Amadeus – " Euro Neuro"
2. Island: Gréta Salóme & Jónsi – "Never Forget"
3. Grekland: Eleftheria Eleftheriou – "Aphrodisiac"
4. Lettland: Anmary – "Beautiful Song"
5. Albanien: Rona Nishliu – "Suus"
6. Rumänien: Mandinga – "Zaleilah"
7. Schweiz: Sinplus – " Unbreakable"
8. Belgien: Iris – "Would You?"
9. Finland: Pernilla Karlsson – "När jag blundar"
10. Israel: Izabo – "Time"
11. San Marino: Valentina Monetta – "The Social Network Song (Oh Oh – Uh - Oh Oh)"
12. Cypern: Ivi Adamou – "La La Love"
13. Danmark: Soluna Samay – "Should've Known Better"
14. Ryssland: Buranovskiye Babushki – "Party for Everybody"
15. Ungern: Compact Disco – "Sound Of Our Hearts"
16. Österrike: Trackshittaz – "Woki Mit Deim Popo"
17. Moldavien: Pasha Parfeny – "Lăutar"
18. Irland: Jedward – "Waterline"


De svartmarkerade är nu i final. 


Lycka till    /J  

Av tj - 22 maj 2012 19:41

hej på er allesammans! Idag så har det varit en lång och varm dag   Med mycket tårar och svätt så klarade vi av det, hihihi    Vi hade en asrolig station, de fick hålla i en gailje med massor av snören som de skulle hålla i, med hjälp av kroken så skulle de ta upp grytlock, låter det kul ? Det var verkligen roligt att se hur de hade olika strategier.


En lång rast på 4 timmar, ni kan tänka er att det blev lite långtråkigt efter en stund, imorgon så ska jag därför ta med lite att läsa och en kortlek   Men hela dagen tycker jag har varit kul, med bra väder och trevliga grupper. Jag hade hand om situationer vid kö.bildning De var trevligt att stå och prata lite om de tidigare stationerna om hur de hade gått för dem och allt sånt 


Sen ´när jag hade kommit hem så var det en liten rast innan jag åkte iväg till trombon-spelningen, vi är riktigt bra nu, hela gänget  Vi spelar utanför Paladium kl 11 på lördag  


Nu är det dags för mig att packa till andra Friluftsdagen som vi arrangerar så hej på er allihopa !!!

MVH /T        

Av tj - 22 maj 2012 19:08

Hej på er!


Både igår och idag har klippen från youtube varit ett elände att länka med och hålla på. Nu verkar dessutom youtube själva utveckla sina tjänster och sättet att visa klippen. Suttit med mycket huvudbry och är så trött på det. Mitt bloggande är ju inte roligt när det skiter sig.


Nu har jag fått högt blodtryck och orkar inte längre. Framtiden ser ut som sådan att klippen ses på youtube. Ni kommer att få en direktlänk till klippen på youtube. Går man också in på youtube och skriver in vårat användarnamn tj4468 kommer alla våra klipp upp. 


Såklart strider det mot TJs regler detta men i dagsläget ser det ut så. Har verkligen försökt anstränga mig lite för bloggen men det har sitt pris visar det sig. I längden blir det ingen skillnad. Ni skickas bara till youtube via mina klipp. En del av Ts klipp har även de ibland blivit fel länkade under vintern. Han kanske lyckas bättre vad vet jag. 


Samtidigt innebär detta att ni erbjuds förhandsvisningar då klippen oftast laddas upp nattetid innan det kommer ut nästa dag. 


Mvh J

Av tj - 22 maj 2012 08:00

J visar lite utav sitt rum. 

   /J  

Av tj - 21 maj 2012 22:48

Hej på er allesammans ! Imorgon så är det tisdag som vi alla vet. Det blir en väldigt lång dag för lillia mig  


Vi börjar med friluftsdagen som vi i min klass ska hålla i...  Vi har station 3 och skall därför vara klara ungefär halv 9. Det blir nog 10 grupper som vi ska ha hand om imorgon och sen på onsdag så ska vi faktiskt ha resten av skolan, årskurs 1 då 


Sen efter den långa skoldagen imorgon då, då ska jag ha trombon-övning tillsammans med gruppen som jag ska spela tillsammans med till helgen på stan. Efter det så kan ni bara gissa vad som går på TV kl 9.. Haha jo såklart, första semifinalen i Eurovision Song Contest 2012!! Det kommer jag inte missa för allt guld i världen hehe  


Men vi ser ju mest fram emot torsag då våran Loreen ska framföra sin låt som jag hoppas ska vinna , tror verkligen på den, gör ni ? På torsdag så kommer vi också få höra lite om vad BF 09 ( treorna) hade som projektarbete, lite inspiration är ju inte fel 


Men nu blir det läggdags för mig och kusinen, för dem så väntar det en 5 timmar lång biltur hem till Stockholm igen och för mig en 8 lång timmars dag ute i naturen!!   


Godnatt allesammans MVH/T

Av tj - 21 maj 2012 19:44

Kan du inte se klippet?

Klistra in detta i adressfönstret och kolla från youtube. http://www.youtube.com/watch?v=31lCdxm6ABs&feature=youtu.be


Maria Lindahl har en sorglig bakgrund. När hon besöker en gammal lekpark minns hon sin mamma och deras vistelse i parken för över 15 år sen. Senare hittas mamman död i tvättstugan som sätter djupa spår i henne. Samtidigt som Maria besöker parken smyger någon skum man på henne. Kan han ha något med Marias mamma att göra?


   /J

Av tj - 20 maj 2012 19:15

Tjena  


Fredag

Då åkte jag med familj till Ljungby för lite shopping. Jag är inte så jätte förtjust i klädesaffärer så var bara med i en. Och det var min själ fullt tillräckligt, hehe.   Men fick 3 nya kallingar. Ta 3 och betala för 2 så då passar man på.

Sen gick jag själv i lite affärer bland annat hemmakväll som är ett farligt ställe. Man hittar alltid något och pengarna tar slut.   Denna gång köpte man New Years Eve med många kända skådespelare.


Lördag

Efter massa stress kom jag och mormor iväg runt 9. Nu skulle vi till hundutställningen i Hässleholm. Mormor har ju själv två st. Och lite släktingar till en utav de var där. Filmade lite grann som visas i Js Hörna - 22 (5 juni).  

         

Söndag

Idag har alla tagit sig ner till Vislanda för att äta på värdshuset. Buffé var det som serverades och då tog man först fläskfilé med potatisgratäng sen torskfilé med kokt potatis.


En fullspäckad helg blev det    /J    

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards