TJ

Alla inlägg under maj 2012

Av tj - 10 maj 2012 19:00

Hej på er allesammans !! Idags så har vi varit på Ingelstad och sett på alla kaniner, kor, gäss, ankor, sköldpaddor, hästar, spindlar, ormar och en massa andra djur!!

Vi va också inne hos grisarna och såg alla ungar och deras mammor, idag skulle vi ha tänkt lite på hur man ska kunna göra deras park mer spännande för barn och sånt. Så berättade de lite om hur de har tänkt i framtiden och om getterna och om de andra djuren.


Till mat fick vi fisk tillsammans med ris, en bra grej är att de hade mer än bara mjölk och vatten som val så okej haha bra plus för Ingelstad men kan inte hjälpa att tycka mer om Teknikums matsal och mat, men det är vanan ju   


Ni skulle bara se deras kaninungar hehe de var så söta och deras katter som sprang lite här och där  


Men det är allt för mig nu !


ha det gött 


MVH /T 

Av tj - 10 maj 2012 10:00




   /J 

Av tj - 9 maj 2012 20:27

Hej hej  


Idag så har man jobbat stenhårt ska ni veta. Om man säger såhär så är jag egentligen färdig i flera kurser och bara softar mig igenom resten av den tiden. Under skoltiden jobbar jag så att man får mycket fritid. Därför har jag inte så mycket läxor och så.  


Kan säga att filmen kanske fördröjs någon dag om det blir aktuellt. Det är otroligt stressigt nu med allt pill och plock. Många tror säkert att det är bara att lägga in klippen och sen packa ihop allt men så enkelt är det inte. Nu när man verkligen får visa lite vad man kan ska man ta den chansen. Är inget stort fan av programmet vi jobbar i heller. Inte som jag och T är vana vid.  


TE - Year One

T träffade E genom ett kalas som deras gemensamma vän hade. Det sa klick och nu är vi här. Grattis från mig och våra läsare.     



    /J  

Av tj - 9 maj 2012 09:00

 
Ingredienser för 4 port

2-3 liter färska späda nässlor
1 knippa finklippt gräslök
2 msk smält smör
0.5 dl maizenaredning (ljus)
2 st höns- eller grönsaksbuljongtärningar
1 dl creme fraiche
salt
vitpeppar
muskotnöt, malen eller hel riven
4 st hårdkokta ägg till servering


1. Rensa nässlorna och förväll dem i 6 minuter i ca 5 dl vatten.

2. Sila av kokvattnet i en stor kastrull och koka upp buljongtärningarna tillsammans med det smälta smöret.

3. Koka i 2-3 minuter och se till att buljongen löser sig ordentligt.

4. Finhacka nässlorna om det behövs och lägg dem i soppan.

5. Tillsätt maizenaredningen och creme fraichen. Koka ett par minuter till, så att soppan tjocknar lite av redningen.

6. Smaka av med salt, peppar och muskotnöt.

7. Servera med ägghalvor och gräslök.


   /J


Av tj - 8 maj 2012 19:43

Hej allesammans och välkomna   

Idag så har jag och min grupp filmat här hemma. Det blev en timme med roliga scener och mycket skratt. Filmen blev faktiskt klar under den lektion som vi hade på oss och det gjorde mig förvånad men glad ändå 


Vi hade först fakta och sen en småfilm mellan varje fakta omgång. Om några veckor ska klassen få se den för hela meningen är att vi alla i klassen ska hålla i en lektion på 10 min om en speciell sak och vi har media kultur   


Om jag inte visste så kunde ni få se lite bilder från filmen, men för mig så är det viktigt att man får och jag har ingen aning om vad det andra i gruppen skulle tycka om det så tyvärr  


Vad har hänt mer då.. Idag har vi övat lite i en grupp som kommer spela lite på vårfesten så den är jag med i och spelar lite.


Har nyss ätit lite också, det blev pasta och köttbullar.

Imorgon så har vi en inställd lektion så vi har sovmorgon ända tills klockan halv 11, super skönt för då har vi bara två lektioner, IVÄ som jag har också men några andra i klassen har bara en.


Nu ska jag till en kompis så vi hörs en annan gång allesammans !!


Ha det gött!!

MVH /T 

Av tj - 8 maj 2012 08:00


Faster avled den 29 mars. Därför var J på begravning den 20 april.     /J 

Av tj - 7 maj 2012 22:30


MVH /T

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards