TJ

Alla inlägg under maj 2012

Av tj - 7 maj 2012 21:56

Tjabba  


Man märker att andra året börjar lida mot sitt slut. Det återstår arbeten som att skriva om ett företag i Mediekommunikationen. Det roliga är såklart mitt slutprojekt i rörlig bild A. Alla klipp är nu lagda i sin ordning. Nu är det dags för ljud och effekter.  


T joggar och tränar för fullt hela tiden sedan vårens inbrott. Nu hade han idén att jag skulle jogga med honom. Ja, jag hade så ont i min mage att det inte fanns något annat. Kan ju bero på att jag åt mat innan. Varför gjorde det?   Tack T.


Vi hörs    /J    

Av tj - 6 maj 2012 17:50


En sak som jag sett andra göra inför Eurovision så varför inte jag med   Kanske inte lika bra som de andra som finns men ett bra nybörjar försök!! 


MVH/T  

Av tj - 3 maj 2012 21:31

Tjena  


Det var en kort skolvecka. Bara 2 dagar. Har börjat redigera Memories of the past nu som är mitt slutprojekt i rörlig bild A. Filmen har premiär den 21 maj och kan då även ses här i bloggen.


I ljudstudion lämnade vi för ett tag det praktiska arbetet och gjorde en stor teori uppgift. Handlade om ekonomi och vi skulle skriva upp saker vi behövde till vår egen studio. Sen ska man skriva upp priser och jämföra. Det är mycket jobb med marknadsbokföring men efter 6 timmar blev jag klar. Undrar vad vi ska göra nu?


Haha  , på vägen hem från en tuff lektion mötte jag tre killar på cyklar som hälsade. Det är roligt när vi får credd för vår blogg. Tack från oss båda  .


T har även hoppat lite med mig på studsmattan innan man hamnade framför tvn.


Kram    /J   

Av tj - 3 maj 2012 10:00



 


   /J

Av tj - 2 maj 2012 22:49


MVH /TJ

Av tj - 2 maj 2012 09:00

 
Färdigt på: 20 min
Ingredienser till 4 port

4 st stora lövbiffar, ca 500 g
smör till stekning
salt
peppar


Fyllning:
50 g rökt skinka, i små tärningar
50 g champinjoner, finhackade
1 st liten gul lök, finhackad
2 msk riven pepparrot
2 msk hackad persilja
1 st äggula
salt
smör
potatispuré
sallad


1. Skala och hacka löken. Dela champinjonerna i mindre bitar. Tärna skinkan.

2. Fräs lök och champinjoner i smör i en panna ett par minuter. Lägg i skinkan, rör om och tag från värmen.

3. Rör ner pepparroten, persiljan och äggulan. Smaka av med salt.

4. Fördela fyllningen på ena halvan av biffen och vik över den andra halvan.

5. Hetta upp en stekpanna och lägg i en klick smör. Stek biffarna på stark värme knappt en minut på varje sida. Salta och peppra.

6. Lägg upp biffarna på varma tallrikar och servera med potatispuré och sallad.


Av tj - 1 maj 2012 21:20

Haha hej allesammans !! 

Va händer i världen idag!? Börja veckan mitt i veckan    Det har varit en riktigt skön långhelg tillsammans med sötnosen. Vi har haft kalas och vi har sett fyrverkerier och vi har kastat pil och spelat wii och 100 andra saker  


Imorgon är det i alla fall dags igen för skolan och det är en lång dag för vissa och för andra i klassen, inte. Vad tror ni att det är för mig då, jo klart att jag ska vara länge. Klockan 4 slutar min dag imorgon, fast vi har en inställd lektion också så okej då...   


Nu ska jag dricka lite te och sen sova så hörs allesammans !!

MVH /T    




In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards