TJ

Alla inlägg under juni 2012

Av tj - 25 juni 2012 15:15

Regnet öste ner men in i butiken jag gick. Städa halva lokalen samt sopa på lagret. Under helgen samlas mycket skit i hörnen. Spindlarna trivs på Kupan de med.


Kaffet smakade som vanligt. Nu skulle jag tömma ovanvåningen på lagret med sommargrejerna.

Chefen: Allt ska ut. Jag får panik av allt detta.

Personal: Som du vill …


Men klockan slog 12 och en del lämnade jag över till prisvetaren. 


---------------------------------------


Under midsommar har jag och mamma varit ute på landsbygden. Det regnade otroligt mycket denna gången. Men det är väll en klassisk midsommar i Sverige. Därför har vi mest suttit inne och degat, haha. 


Nu fortsätter jobbveckan att rulla.   

 


   /J

Av tj - 24 juni 2012 23:57


MVH /T

Av tj - 24 juni 2012 22:49

Hej   

           

Det kommer inlägg imorgon istället.    /J

Av tj - 21 juni 2012 13:39

In på lagret jag gick för att greppa taget om sopkvast. Sen sopa under alla kläder och samla ihop dammet. Innan butiken öppnar ska vi städa nämligen så därför lär det bli mycket sopande. Utöver den tiden som fanns kvar gjorde vi om ordningen på leksaksavdelningen.


Kaffet gjorde verkligen susen och in på lagret igen.

J: Jaha, vad ska man ta sig ann idag.

Prisvetaren: Du hittar säkert något.

Chefen pratar i telefon: Ja, det blir nog bra. Vänta lite ska vi se.


I panik greppade jag taget om några påsar med kläder. Här gäller det att ligga i nu när chefen springer runt på lagret. Från och med nu har Kupan klädstopp så jag flyttade över de sista klädesplaggen till sortering. I slutet av augusti kan ni lämna kläder igen. Trycket ligger hårt nu på lagret. Det svämmar över av både leksaker och böcker. Hoppas de som håller i varsitt område kommer nästa vecka.


Kupan är stängd imorgon och på lördag.     /J

Av tj - 20 juni 2012 19:15

In på lagret jag gick för att greppa taget om sopkvast. Sen sopa under alla kläder och samla ihop dammet. Innan butiken öppnar ska vi städa nämligen så därför lär det bli mycket sopande.


Efter fikat fick jag order att bära ut saker från lagret till butiken. Allt möjligt från en väv till porslin, och ett Xbox spel med en ingående bräda. Tiden går fort och dags att lämna byggnaden.   


-------------------------------------------------------------------------------


Efter jobbet har jag och T varit med varandra en stund. Gäller ju att passa på nu eftersom vi skils åt under midsommaren.


Hoppas ni har det bra i värmen     /J   

Av tj - 19 juni 2012 21:30

Trött och nyvaken öppnade jag dörren till omklädningsrummet. Där möttes jag av ett glatt hej. Då försvann lite av tröttheten. Jag städade klädes och textil avdelningen.

Under fikat fick jag besked om att vi skulle flytta massa grejer ner från en vind nere i stan.


Vid 10 var jag och en annan kille utanför porten och sprang upp och ner i trappor och tömde vindsförrådet på allt. Där fanns tidningar i stora lass. 10.20 dök två män till upp och hjälpte till. En från Skottland och den andra från Frankrike.


10.50 stod vi och väntade på vaktmästaren och hans bil. Alla fyra kunde inte förstå varandra ordentligt med samma språk. Då är det kroppsspråk som gäller. Det gick bra iaf.

11.25 hämtade vaktmästaren upp de två män som kommit till vår hjälp. Jag lämnades kvar med en alkoholist som sa det helt öppet.


Men jag var helt lugn och 11.45 hämtades jag också upp. Då åkte vi ut till Gemlas återvinningscentral och slängde det vi tömt från vinden. 12.15 var vi åter tillbaka. Jag har jobbat över en kvart men det gjorde inte mig något. Så jag cyklade hem.      


   /J

Av tj - 19 juni 2012 21:12

Så var det dags för att komma tillbaka till Kupan. Jag kände att det var lite pirrigt men annars helt okej. Jag gick in i omklädningsrummet och sen ut i affären.

Chefen: Nämen, där är ju du!

J: Ja, nu ska vi äntligen jobba.

Chefen: Låter mycket bra, sätt igång.

J: Tack   


Jag dammade och plockade upp märkning till klädesgalgar. Sen skulle lagret bli lite fritt från damm. Härligt att vara tillbaka och städa lokalen. Personalen är som en andra familj. De kände igen mig och välkomnade med öppna armar.

Kl. 9.30 fikade alla i Caféet och de bjuder på kaffe.


Vaktmästaren: Aha, jag vet vad du ska göra efter fikat

J: Berätta för mig.

Vaktmästaren: Du ska bära och flytta grejer till sina områden på lagret.

J: Det är ju underbart.


Jag bärde och lyfte tills chefen kallade in mig på kontoret. Jag fick mitt schema och fick lämna mina uppgifter bland annat. Jag lämnade snart byggnaden.


   /J

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards