TJ

Alla inlägg under september 2012

Av tj - 11 september 2012 20:12

 

Då har man varit emo idag.    En av de roligaste skoldagarna.    /J 

Av tj - 11 september 2012 19:52

Hej hopp! hur är det med er allesammans ! 

Imorgon ska jag tillsammans med min ivä-grupp ut till evedal och paddla kajak. Skillnaden mellan kanot och kajak är att man sitter två i en kanot och bara en i kajak  Förra veckan paddlade vi kanot och imorgon kajak. Kajak när jag lite lite bättre på så det känns helt okej. ;en vet ni vad !!! Vi ska segla nästa onsdag och det kan jag verkligen inget om !  Men vad brukar alla säga.. Nya utmaningar är bra träning   

 MVH/T 

Av tj - 10 september 2012 20:49

Äntligen är den här. Under november 2011 - augusti 2012 har Carl Szabad gjort det igen. Han har skickat brev, ringt och mejlat alla Sveriges kyrkogårdsförvaltningar om att ge en kopia av sina gravregister. 5% av alla förvaltningar har ännu inte digitaliserat sitt material men annars ingår hela 95% av landets kyrkogårdar. Registret blev en databas som man kan köpa på dvd och installera på datorn hemma.

 

Under veckan kommer jag därför att komplettera de avlidna som ännu inte har inskrivit var de är begravda.     /J 

Av tj - 10 september 2012 12:47

Hello på er där ute! 

Nu har jag varit inne på skolan och pratat med min handledare om hur mitt projektarbete ska se ut, som det är just nu. 

Det kan ju visserligen ändras och det kommer nog många andras att göra precis som mitt  


Nu ska jag jobba med loggboken, det är den viktigaste delen av hela arbetet nästan. Efter det ska jag läsa lite om den ålders-gruppen som filmen ska vara till och börja tänka ut en ide om hur berättelsen ska vara. 


Vi får ju 100 timmar på oss att göra detta projekt så fram till påsk alltså, det måste bli bra!


Vi får se hur det går med det men hejsan på er så länge   

 

MVH/T  

Av tj - 10 september 2012 09:00

Kan du svaret? Kommentera då detta inlägget.   

Rätt svar i tredje delen är Piteå. Det finns dessvärre ingen vinnare eftersom alla hade fel. 

Bättre lycka denna gång.   /TJ

Av tj - 9 september 2012 19:43

Halloj   


Denna helgen skulle bli en filmkväll med T och hans flickvän E. Det blir ju TE, hehe. Ni minns The Woman in Black som fick så hyfsade betyg av mig. TE ville se den också så därför begav jag och mina ben ut till handelsområdet. Tyvärr fanns inte filmen där så fick ändå gå ner till hemmakväll. Trodde jag skulle slippa men icke så ner fort. Det var lika bra att köpa den och för den delen får jag inte hyra eftersom jag inte är 18 än.

Med filmen i handen gick jag hem igen så fort benen bar mig. Det blev mörkt och det blev kallt och benen började verka. Inte konstigt när man gått i nästan 2 timmar. Har aldrig varit så glad att se mitt område som då.   

Fredagen avslutades med en kvällsmacka och sen var det godnatt som gällde.

 

Lördagen började kl 4 med film. Jag gick och la mig redan innan 21 så kroppen hade sovit färdigt vid 4. Då myste jag med kaffe, film och så se när solen sakta gick upp. Vid 7 var filmen slut då jobbade jag med Vislanda. De är 1100 st nu.   

Har även kommit vidare med min roman och har förberedda planer på kommande böcker. 

 

TE kom framåt 19 och då såg vi först den sjukaste film jag hittills sett. När solen gått ner och det var mörkt satte vi på The Woman in Black och såg den i totalt mörker. Det var en mäktig känsla och jag tror att de blev lite rädda.   


Kram    /J  

Av tj - 6 september 2012 21:58

Efter den oändligt långa skoldagen så kunde jag åka hem en stund och plugga till provet som vi har imorgon. Klockan 6 åkte jag ner till norra Esplanaden för en åter träff med mina sommarlovs-entreprenörs-kompisar som jag gick tillsammans med under sommarlovet. En entreprenör är ju en sån som kommer på nya idéer som ingen har tänkt på innan.


Vi snackade och drack saft och stela kalla kakor   Sen gick vi igenom alla och vad som hade hänt den senaste 1 och en halv månad sen vi sågs. Några hade sålt lite saker och andra hade precis som jag, skolan som prioritet nr 1. Någon pysslade med filmskapande, någon annan har fått några av sina väskor sålda.. Ja det var roligt att höra på  


Ha det gött allesammans!

 

MVH/T

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards