TJ

Alla inlägg under oktober 2012

Av tj - 7 oktober 2012 14:33

Hej alla där ute   


Hoppas att ni har det bra och fint väder. Idag skiner solen lite faktiskt så det är ju trevligt. Igår var Jonna på besök och då såg vi hela tre filmer tillsammans. Under en film släckte jag ner så vi satt i ett stort mörker. Det blev mer stämning då och visst hoppade hon till några gånger. Vi åt korv med bröd till första filmen The Net och innan den var slut hade vi också ätit glass med fruktsallad.   

Sen var det dags för The Woman in Black igen då vi släckte ner. Under filmen kom jag på att vi skulle ju ha kaffe. Till det åt vi en påse bilar eller rättare sagt jag gjorde det. Jonna tog några stycken men sen var de slut, haha.   

Klockan var bara 21.30 efteråt så vi satte på Svensson Svensson - i nöd och lust och fick skratta lite också.   


----------------------------------------------------------------------


Projektledaren i Namn åt de döda har gett mig tillgång till SCB-avskrifterna hos Riksarkivet. Nu registreras därför de sista personerna i Västra Torsås mellan år 1935-1940. Uppgifter om dödsdatum, namn, adress, födelsedatum och civilstånd är helt klart för 1935 och 1936. Just nu arbetar jag med 1937. Allt eftersom kompletteras posterna med födelseförsamling och civilståndsdatum.   


Allt går framåt sakta men säkert    /J    

Av tj - 5 oktober 2012 23:17

Idag spelade jag in det sista av sommarprogrammet "Så är det bara" Tänk vad lustigt det är att sitta och prata om sin uppväxt. Jag älskar ju släktforskning och hela släktens historia men sen när man kommer till sig själv blir det annorlunda.   


Efter branden på Kungsmad hade vi prov i judendom. Det var jättetråkigt att plugga till det och jag är glad att allt är över. Men jag vet ju att allt ändå hänger ihop i grund och botten.   


Dröm sött    /J

Av tj - 5 oktober 2012 16:17


MVH/T Ha en bra helg!!

Av tj - 4 oktober 2012 17:45

Hej alla läsare som hittar hit   Nu kan jag meddela att denna veckans provomgång av "veckans vem är det?" är avslutad. Det innebär alltså att inläggen fortsätter som vanligt. De nyare kommer lägga sig över de andra och inte under som vi har gjort under tiden ni kunde rösta, detta för att göra det enklare för er att hitta och kunna rösta. 


Nästa vecka händer samma sak, på måndag kommer en ny veckans vem är det och denna veckans avslöjas. Har ni gissat rätt eller inte ? Spänningen håller vi på tills måndag. Då kommer det bli som denna veckan, de nyare inläggen som vi skriver under tävlingens gång kommer hamna under. Det kommer stå och nu kan ni ju detta   


En applåd till att faktiskt det blev 2 kommentarer men 6 stycken gissade också i röstningen (Som var meningen) 

Så nu vet ni alla det, nästa vecka så tvekar ni inte på att gissa på ett av alternativen som finns att välja på i omröstningsrutan som jag har lagt högst upp så att man hittar den lättast. Så fort klippet är ute så skapas röstningen under presentationen av bloggen   Men vill se flera gissningar nästa vecka    Av 40 stycken kanske 2 röstade, lite dåligt allesammans kom igen nästa vecka.    Ha en fortsatt bra dag !


   


MVH/T

Av tj - 3 oktober 2012 16:15

Allesammans, hej och välkomna hit    Hur är det med er då ? Pigga ? 


Jag kan ju inte säga detsamma.. Är glad och mår bra men är så jä'la trött ska ni veta. Först började dagen med praktik och då gjorde jag min amöba konst och det gick jättebra och alla kunde göra, de fick skvätta på färg, klippa ut, limma och sätta på ett grönt papper, en hel vägg med snygga teckningar   


Sen åkte jag till simhallen för att det var där vi skulle hålla till idag med min IVÄ-grupp. Vi testade att simma med simfötter. vi trampade vatten i 12 gånger 2 minuter, gissa hur jobbigt det var och vissa gav upp! 

Sen så testade vi på dykning och olika tekniker som man kunde ha då och nästa gång är det ishallen. 


Men dagen har alltså varit skoj. Vad som händer ikväll är att jag ska ta det lugnt, packa inför ute dagen imorgon och ringa älsklingen   


Ha det så bra tills vi hörs igen


MVH/T

Av tj - 3 oktober 2012 16:15

Nu har ni till torsdag på er att lägga en röst på vem ni tror att "veckans vem är det" kan vara! Spännande att se om ni gissar rätt tillsammans i menyavdelningen röstning !



Nyare inlägg kommer att komma under detta klipp tills torsdag så varje dag så kommer detta klipp stå först så ni får rulla ner för att se nyare, bara att läsa vilket datum det kom ut ju   

 


MVH/T

Av tj - 2 oktober 2012 22:50

Äntligen lyckades jag med 50 poäng vinna över T på våran bowlingträning   . Det brukar gå bra i början men sedan på något konstigt vis vinner han hela skiten. Men inte idag.   


Imorgon är det ju dags för naturkunskapsprovet i astronomi. Jag undrar hur hela den timmen kommer att vara. Hoppas på det bästa. Tidigare idag på svenskan började vi med språkhistoria och i multimedian arbetade vi med flash. Mycket med det hela nu, både i skolan och sen arbeten här hemma.


Bloggen har tagit mycket stryk då men jag har inte glömt er. Just nu ligger bara fokus på allt annat. Man har ju den lilla fritiden man har liksom och då fyller man ju den.   


---------------------------------------------------


Det finns heller ingen vinnare i sjätte delen av Vart är vi på väg? Det har varit lite ledsamt att inte så många har skickat in svar. Både jag och T vet att ni kan. Våga tro på er själva älskade människor. Av de 10 svar vi fick in resulterade det i 3 vinnare.      

 

 /J

Av tj - 2 oktober 2012 16:03

Hellu allesammans och riktigt välkomna hit   


På praktiken idag så gick barnen till biblioteket på skolan och lyssnade på en saga, de ska resa jorden runt så idag var de i Afrika   Sen lånade de böcker som föräldrarna läser hemma för dem. Sen var jag med på matten som de har också. Idag så gick de igenom former och mönster, ni vet ju alla att mönster är något som upprepas och kommer tillbaka på exakt samma sätt, så de fick de pyssla med också. Imorgon ska jag hålla i en aktivitet som är kopplat till grönt som jag visade på ett inlägg tidigare igår. Så de ska barnen få skvätta och sen klippa ut  


Snart bär det av till bowlingen och idag har jag bestämt mig för att slå nytt rekord, haha. Det kan man ju bara vänta tills det händer   


Men vet ni vad, till dess ha det gött !! 

MVH/T

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards