TJ

Alla inlägg under oktober 2012

Av tj - 22 oktober 2012 23:37

Tittut   

 

Idag har man jobbat på väldigt bra. Det gäller att vara på hugget när man är ledig. Varit lite med T såklart men sen så skulle han spela och då arbetade jag med uppsatsen till historian. Läste ett kapitel i boken till svenskan och sen skrev jag färdigt ett kapitel till min egen roman.    Oj oj...


Det är lite utav vad som hänt och som belöning hade mamma och tacos. Inte ofta man får det i vårt hushåll så njutningen låg högt vill jag säga. 


Sov gott nu    /J

Av tj - 21 oktober 2012 23:25


MVH/T

Av tj - 21 oktober 2012 22:57

Tjo på er!   


Här sitter jag nybadad och överför allt arbete som gjorts ihelgen till den stationära datorn. Vi kan kalla den stordatorn, hehe. Under kvällen spelade jag spel med T och pratade mer om den nya rubriken Vad händer i bloggen. Den är ju grym eller hur. Älskar den och hoppas att vi får använda den ofta.   


För er som älskar mina lägesrapporter kan jag meddela att år 1937 och 1938 för Västra Torsås är igenomgånget och registrerat. Hela 1935 är dessutom helt komplett då posterna är kompletterade med födelseförsamling och civilståndsdatum. Arbete med komplettering av Vislanda har med skett löpande.


Dags att sova gott folk och imorgon har vi ju lovdag. Va skönt    /J

Av tj - 21 oktober 2012 13:19

 Hej folket ! Nu har jag riktigt fina höstbilder, hoppas också ni gillar dem! Lämna en Kommentar. Så att jag får veta vad ni tycker om bilderna. 



             



MVH/T  



Av tj - 20 oktober 2012 20:15


MVH/T

Av tj - 20 oktober 2012 19:40

Som bekant fyller Mamma 40 år och det firade vi med att åka och äta. Men var ska vi äta då?????????    Mamma sa att hon ville till månen men vi alla sa att det går inte. Menar du allvar!   Ja, men hon menade ju köpcentret Månen i Ljungby. Hehe, så dumt   

      /J

Av tj - 20 oktober 2012 17:41

 Hej allesammans och hoppas att ni har haft en super bra lördag! Det har varit en lördag med mycket spring för mig i alla fall eftersom jag har varit funktionär i Sveriges näst största marathon. Det jag har gjort är att springa med resultat och efteranmälningar, kollat loppet när de har kommit in och sånt  


Det är så roligt att det är fler vänner och familjer till de som springer hittar sig ner och hejar på sina. Det var nog mest folk när målgången skulle gå såklart! De springer 8 varv runt sjön och som ni vet så är det ju inga jobbiga backar runt om sjön, utan det är rätt skönt om man joggar runt eller hur ?    


Många tyckte om banan och vill komma tillbaka nästa år och sånt är roligt att höra. I år var det lite mer än 400 personer som sprang runt och det är inte dåligt ju !?   


Men tycker ni inte de är konstigt att de inte gör så mycket reklam för det så att fler vet om att man kan kolla vid simhallen liksom ? Jag skulle absolut tycka att det skulle vara 100 gånger roligare med mer publik som hejar fram än ? Det skulle jag tycka om ja sprang alltså...  


Nu ska vi snart äta här hemma så ni får alla ha det bäst så hörs vi straxt igen antar jag. här på TJ!  

 

Ska bjuda på bilder också såklart   



     

                 

       


    


    


    


   


MVH/T

Av tj - 20 oktober 2012 13:25

Hej allesamman! Lite bilder från simhallen just nu, det kommer mera sen, det ser nu ju högst upp i menyavdelningen på "Vad händer i bloggen" Som är det nyaste här på TJ. Som sagt, där kan ni kolla nästa gång jag uppdaterar och då är det om hela dagen såklart!

Ha det så gött alla våra underbara läsare    


             

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards