TJ

Alla inlägg under oktober 2012

Av tj - 11 oktober 2012 15:59

Hejsan allesammans igen. Nu är röstningen avslutad, de nyare inläggen kommer som vanligt igen. Nästa måndag kommer en ny "Veckans vem är det?" Då får ni även se om ni har fått rätt denna veckan. Flera som har röstat denna gången och sånt är skit gött allesammans ! Håll det uppe     


MVH/T

Av tj - 10 oktober 2012 18:30

Då kör vi igen då :D Samma som förra veckans mina damer och herrar    


Alla nyare inlägg hamnar under detta inlägg tills torsdagen den 11 Oktober då tävlingen avslutas. 


Jag skriver datum av anledningen att vi måste se till att detta inlägg stannar överst vilket innebär att inläggets egentliga tid ändras till nyare än de nyaste haha, fattar ni ? 


Men hur som helst, ni ser att under vår presentation av bloggen så står det omröstning, där finns olika alternativ på vem det kan vara denna veckan, så kolla först klippet och sen gissa av ett alternativ. Förra veckan klarade ni det bra så kom igen everybody!!!     

 


MVH/T

Av tj - 10 oktober 2012 18:26


MVH/T

Av tj - 10 oktober 2012 15:45

Skridskor var det på programmet idag allesammans ! Först var det ju praktiken såklart men sen åkte jag till ishallen och så hade vi åkning från kvart i två till tre och det var många många år sedan nu så det är som att starta från noll nästa.

Jag tycker att det svåraste är att ta rätt skär. Det gäller att typ skjuta ifrån och sen glida och sen tvärt om, ungefär..

Som tur kan man inte ha en bättre grupp med uppmuntrande kamrater så att nästa gång så kommer det gå supe.... bättre    Antagligen hänger rädslan kvar sen 6:an då jag åkte baklänges i och tappade luften... Det är nog den stora boven just nu, men den ska jag överkomma   


Vad händer mer idag då? Ska banne mig ta ett bad senare och slappna av lite efter dagen, apropå det, det är sista veckan nästa vecka på praktiken, känns trist för jag trivs där, det är en bra grupp och bra pedagoger...   


Nu ska jag vila, måste det tror jag, haha!

 

MVH/T

Av tj - 9 oktober 2012 21:45

Tjabba   


Dagen var kommen. Vårat första svenskaprov med den "nya" läraren. Klassen hade han i ettan när de läste engelska. Under dessa veckor har vi läst om 1800-talet och författarna som skrev realistiska böcker med samhällskritik och problem.

Provet var idag och vilken lättnad jag kände när jag var klar. Jag tyckte om att skriva om 1800-talet så dagens prov var lite intressantare än religionen.   


En annan överraskning var att Multimedian bara bestod av att animera en fjäril i flash. Få den att flaxa med vingarna och sedan röra sig i en bana över skärmen. Läraren behövde tydligen gå på något så därför fick man gå när uppgiften var inlämnad.


T har kommit på en ny träningsteknik så idag missade han sorgligt nog ofta. Jag vann stort över honom. Helt underbart.    När Kenny och jag såg The Woman in Black var det ljust ute men jag upptäckte att man skulle se den nersläckt. Nu tänker ni säkert att "men gud! ser han inget annat" och det gör jag. Faktum är att jag nu ska ta en liten paus men den är bra så vill se den med mina vänner. 


Kram på er    /J 



Av tj - 9 oktober 2012 18:15

Hello alle människor    Idag har vi på praktiken planerat inför nästa vecka och det är verkligen mycket som händer då. Kanske ni tycker att det är lite tidigt med att planera redan eftersom vi bara är på tisdag ? Ni skulle bara gissa hur mycket det behövs i en förskola   I alla fall så är det mycket som ska hända för mig. På måndag kommer mitt prov kan man säga. Då ska jag hålla i en idrottslektion helt själv med 24 ungar xD Ska ha tre lekar och de ska få springa och klura minsann. På tisdag bjuder jag på underhållning för att jag nämligen ska ta med keyboardet till praktiken och spela och så ska de få köra rytmik och sånt  Sen ska det bli avslutning ( tack och hejdå dag för mig) Då ska vi nog äta glass och ha det trevligt   


Idag på bowlingen var det svåra året för mig, jag börjar också lära mig ett nytt sett så det var nog därför idag. Men ni kan gissa att J också blev förvånad över hur dåligt det gick, men som sagt, vad säger man ? Alltid svårt i början när man ska lära sig något nytt   


Ha en bra kväll allesammans

MVH/T 

Av tj - 8 oktober 2012 15:43

Hej alla goa människor där ute. Ni har nu hittat in till den trevligaste bloggen som finns så nu ska ni få veta en liten snutt om dagen än så länge om ni orkar med det? ?     


Som ni vet så måste jag gå upp alldeles för tidigt enligt mig.. Idag ringde klockan som vanligt på halv 7 och då är man ju inte pigg på att gå upp, det är mörkt ute och dimman lägger sig, över kylan dessutom. Sen åt jag en snabb frukost innan jag cyklade iväg. 

Vi hade samling som vanligt och gick igenom dagen. Idag fick alla rita en pumpa, eftersom det närmar sig Halloween. 

Så det var dagens jobb för dem. Lunch och fri lek följde.

 

Nu är jag hemma helt enkelt. Jag tänker mig att jag ska öva på keyboardet snart för att som det är sagt nu så ska jag spela keyboard när det är Växjö-maraton om 14 dagar. Då ska jag gärna ha lite låtar ju som jag har funderat ut   


Om en stund ska vi åka och spela trombon och efter det måste jag fixa lite uppgifter från skolan som är i praktiken, men till dess ha det gött!


 


MVH/T 


Av tj - 7 oktober 2012 23:30


Godnatt/T 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards