TJ

Alla inlägg under mars 2013

Av tj - 29 mars 2013 15:00

Allt hade flutit på så bra och jag kunde intala mig själv att ni alla mådde bra. Jag har i mina år försökt att leva upp till andra trots att det inte varit vad jag alltid velat. Ofta känns det bra när man ändå försökt. Men jag ville unna mig något roligt och för en gång skull lämna vuxenvärlden och vara lite tonåring. Det var då som du försvann och lämnade oss medvetet. Varför gjorde du det egentligen? 


Jag kan inte beskriva hur djupt besviken, ledsen, arg och förbannad jag var när jag insåg vad du hade gjort. Hela familjen skakades om och många visste inte vart de skulle ta vägen. Natt efter natt såg jag dig försvinna och varje natt sa du att du mådde bra. Du ljög för mig! För oss!


Trots allt du gjort var jag tvungen att ta hand om familjen och reda i både det ena och det andra. Jag skulle dessutom försöka ha roligt och unna mig det jag tänkte. Det fanns ingen tid för mig att sörja så som du bad dig åt, det tror jag att du förstår.

        



Men nu har det gått ett år och jag är redo att släppa dig ur mina armar. Det var ju du som såg min passion för att skriva och alltid uppmuntrat den då du köpte mig ett litet skrivhäfte. Jag älskar verkligen det jag gör och tillsammans känns det som att vi båda fingrar på tangenterna. Du satt inne på mycket fantasi och det är en ära att jag fått känna dig. Via dina skrivböcker har jag lärt mig mer om varför jag älskar detta.


Så ikväll ägnar jag min tid för dig älskade faster. Jag är redo och skriver det gör jag för dig. 


Djupt saknad   

 

 

Av tj - 29 mars 2013 13:42

Bilder från bakningen  

           

 

 

Av tj - 29 mars 2013 11:25


   

Av tj - 28 mars 2013 23:44

Halli hallå   


Idag så har det sista av påsken inhandlats. Äggen är fyllda med godis och kylskåpet går knappt att stänga för all maten. Det roliga detta året är att det bara blir jag och mamma. Vi ska ta hand om varandra och göra det bästa av situationen.


Annars har jag diskat upp veckans disk och skrivit bland annat. Ha det så bra alla läsare och en glad påsk önskar jag er.   


 

Av tj - 28 mars 2013 16:35

Nu har Nisse fått skina lite med en egen film, hehe!




       

Av tj - 28 mars 2013 14:27

Hej på er! Jag känner nog att man är lite efter med sommarjobb nu men det är bara och ta i med friska tag tills det inte går mer (Y) Har skickat en del mail idag så jag får hoppas att det blir ett napp bara.


Men jag måste uttrycka ett otroligt ogillande mot kommunen som jag inte tycker gör ett sk'' för oss ungdomar att få jobb under sommaren, har man inga kontakter så är man kört från början känns det som. . . . .


 

Av tj - 27 mars 2013 21:15

                 


 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards