TJ

Alla inlägg under juli 2013

Av tj - 2 juli 2013 15:41

 


Varje vecka förekommer nytt schema. Eventuella ändringar ses under kategorin Veckans nyheter i menyn.


 

Av tj - 2 juli 2013 15:32

Om tisdagar är det friskvård hos 11gården. Så idag samlades alla ungdomar vid Araby Arena och hade en slags gymnastik. Det var dragkamp och kubb samt lära känna varandra lekar. Jag har många gånger frågat mitt ego vad jag har gett mig in i.

På vägen dit kändes konstig och jobbig. Men ska jag låta samhället sänka mig? Nej, jag lägger mig inte på golvet. Så fan heller... Jag var irriterad när jag valde att storma arenan men hemvägen fylldes utav konstigt fnitter.

Vilken sörja alltså.

   

Av tj - 2 juli 2013 14:55

Hej på er!! 


Nu ska vi ut och åka lite, vi ska hämta hem mitt blivande sommarprojekt så ni får bilder sen idag på det  


 

Av tj - 2 juli 2013 14:51

     Norrmannen har en gris i ett koppel på en bar. Bartendern frågar:

- VAR KOMMER DEN IFRÅN? 
Grisen:
- JAG VANN HONOM PÅ LOTTO!

Av tj - 1 juli 2013 20:50

 

Hej på er!


I väntan på jobb så har nu möjligheten kommit till ungdomar att få hjälp via 11gården. Jag ska vara inskriven där i minst tre månader innan AF kan ta hand om mig igen. Tack vare den nuvarande regeringen så nekas jag en slags ersättning för att jag är arbetslös.

Först efter 90 dagar av arbetslöshet kan mina rättigheter sättas in. Jag säger då det... vilket jävla system och en förbannad sörja. Jag är inte alls glad denna dag, för nu har vi alla oddsen emot oss.


Boken är sedermera inlämnad för bedömning och planering. Men försäljningen börjar ju ändå inte förrän till hösten.  

   

Av tj - 1 juli 2013 20:00

 

Hej på er!!

J och jag har kommit på att vi ska byta upp oss till denna sort av kalender så vi kommer länka denna kalender där vi innan skrev allt (I menyavdelningen fliken veckans nyheter)


Där kommer finnas en länk och såklart så uppdateras vår kalender varje vecka och kanske mer, J och jag kommer ju ha en var som innan så detta ser vi fram emot   

 

 

Av tj - 1 juli 2013 09:00

 

Ingredienser

Pajbotten3 dl vetemjöl 
0.5 dl florsocker 
100 g smör, kallt och i små kuber 
ca 3 msk kallt vatten 
Fyllning och smuldegca 400 g färska björnbär 
1 dl strösocker 
1 dl rörsocker 
2 msk maizena 
1 citron, zest (det ytterska på skalet) 
2.5 dl havregryn 
1.25 dl vetemjöl 
1.25 dl rörsocker 
2.5 dl grovhackade hasselnötter 
1 tsk havssalt 
100 g smör, kallt och i små kuber 
Till serveringvaniljglass 

   

1. Botten
Sätt ugnen på 200 grader.

2. Lägg mjöl, socker och smör i en matberedare och pulsa tills det blivit en jämn deg.

3. Häll i lite kallt vatten för att göra degen enkel att arbeta med.

4. Knåda ihop degen med händerna, lägg den i plastfolie och låt vila i kylskåpet i minst 30 minuter.

5. Smuldeg och fyllning
Rör ihop björnbär, socker, maizena och citronzest i en skål. Se till att bären täcks ordentligt med maizena.

6. Blanda havregryn, mjöl, socker, nötter och salt i en skål. Lägg i smöret och nyp in det tills smuldegen är jämn och fin.

7. Tryck ut pajdegen i bottnen av en pajform som är cirka 25 centimeter i diameter.

8. Lägg bärblandningen jämnt i pajformen.

9. Strö över smuldegen, den ska täcka bären.

10. Grädda i mitten av ugnen i cirka 45 minuter eller tills pajen har fått en härlig gyllenbrun färg. Låt svalna.

11. Servera med en god vaniljglass.


 

Av tj - 1 juli 2013 06:36

JJJAAAAA!!!   


Min första bok är färdig. Det känns nästan overkligt. En hel helg av intensiv kontroll och möda. Anledningen till varför jag sträckläste den var att jag ville lämna in den idag. Det ser ändå ganska osäkert ut om boken hinner tryckas till bokmässan. Det måste ju skrivas kontrakt o.s.v

Men Margareta är nu avklarad. Och det känns skönt att få lämna ifrån mig henne. Nu blir det lite ledighet innan jag ska småskriva på nästa.


 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards