TJ

Alla inlägg under april 2014

Av tj - 17 april 2014 10:45

 

 

I går gick jag upp kl. 5.43 och lade mig kl. 20.15


I dag gick jag upp kl. 5.41 och tänker lägga mig kl. 20.17


Vem är jag?

 

 

 

Svar: Solen bildades för ungefär fyra och en halv miljarder år sedan. Den har tillräckligt med väte kvar för att lysa i ytterligare fyra och en halv miljarder år. Man skulle kunna säga att solen är en medelålders stjärna.


Ljuset från solen färdas med en hastighet av 299 792 kilometer per sekund och når jorden på lite drygt 8 minuter.



Källa: http://www.nrm.se/faktaomnaturenochrymden/rymden/solen.8049.html

 

 

 

Av tj - 16 april 2014 16:16


Tjenare på er!!


Efter en timme med att försöka få vårt nya varandagolv och misslyckades så bestämde familjen sig för en fika. Smaskens !


   

   

Av tj - 15 april 2014 23:47

Tjenare på er! Eller godkväll kanske jag borde säga.


Idag har jag och en kompis varit på stan och kollat runt lite på Tegnér, en affär som jag aldrig missar är TGR när jag är nere i stan. Det finns om inte alltid så väldigt ofta något som jag vill ha  


Vi tog en fika senare och spelade lite spel. Senare på kvällen så har J och jag tacklat varandra i ishokey. Detta är hela tisdagen, mycket trevlig dag på lovet. 


Hoppas ni andra haft en helt okej dag ni med   Godnatt på er!!


 

Av tj - 15 april 2014 08:58

Hej allihop!


I går var en mycket obehaglig dag. Nej, egentligen inte. Det var mest märkligt att huvudet plötsligt blev så belastat. Efter Ullared så kom förkylningar bland familjemedlemmarna. Den ena värre än den andra. Jag kände av det i går. Det var tungt att resa sig från sängen. Som om man hade ett stenblock till skalle.

Jag övervägde att stanna hemma. Ärligt talat så har jag sedan starten endast sjukskrivit mig en gång. Dock gjorde jag inte det den här gången. Utan gick ändå. Jag kan inte svika biblioteket. Men på toaletten reste jag mig för häftigt, så allt vinglade för mig. Därefter fick jag återlämna och gå sakta. Kände mig som en annan bibliotekarie som är lugn och harmonisk när hon går.

Två timmar var jag trogen min arbetsplats innan jag sakta checkade ut. Det är märkligt hur begränsad ens kropp kan bli. Allt jag gjorde i går fick jag göra med ett annat tankesätt. Det gick att skriva någorlunda, men det anstränger ju också hjärnan.


I dag känns det bättre. Så ska nog åka ut till Hovshaga. Kan ju alltid åka hem igen.


 

Av tj - 14 april 2014 11:26

Tjenixen på er !

Passa nu på att ställa mer frågor till oss. Vi har redan fått in några frågor, men alltid kul med flera.  

 

Frågorna besvaras sedan i ett videoinlägg. Mins vi hade i början av bloggtiden 24 frågor och vi var runt om i staden och besvarade  

Så skriv in!

Kan ju också vara ett förslag till vad vi kan göra i bloggen eller tips som vi då svarar på med  

 

Av tj - 14 april 2014 10:11

Av tj - 14 april 2014 00:51


 
 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards