TJ

Alla inlägg under april 2014

Av tj - 13 april 2014 20:26

Vad har hänt i helgen?


Jo, jag har varit i Ullared med familjen. Det blev lite handlat trots allt. Jag hade annars inställningen att det inte fanns några direkta pengar just nu. Alla vet ju att man alltid hittar något i Ullared. Men jag kunde dock inte svika familjen utan valde att följa med.

 

När väl dagen kom vilket var i går, så var hela min inställning förändrad. Meningen var att jag skulle vara med som sällskap och mest vara sur, eller mer sarkastisk. Kort sagt, jag skulle inte handla något. Men allt gick fel!

 

Jag började på klädesavdelningen tillsammans med min morbror och hittade massa tröjor. I provhytten tog jag mig även tid att fotografera. En tröja var för stor i halsen, så den lade jag tillbaka. Annars fick jag separationsångest från de andra och var tvungen att köpa tröjorna jag provat ut.

                                                                                                                                

Efter fikat som för övrigt tog lång tid att få gick vi resten av varuhuset. Och hittade såklart lite till! Det fantastiska är ändå hur bra jag mådde och hur alla inköp föll på plats. Jag var varken psykiskt påfrestad, trött eller hungrig under resan. Energin höll i sig ända tills jag gick och lade mig. Helt otroligt. Till skillnad från övriga familjemedlemmar som nästan sov när vi kom hem.

 

Modevisning kommer i veckan. 

 

 

Av tj - 13 april 2014 11:42


 

Av tj - 12 april 2014 21:05

Tjenare alla kära läsare!


Nu är jag på topp för kom på idag att göra ett spel. Är i full gång och spelet blir både på datorn och fysiskt   

 

Kommer kanske lägga ut en kort film på hur det går senare.

 

Ha det gött!!

 

 

Av tj - 12 april 2014 14:18


Tjenare på er!

Idag var vi på Byggmax, lite jord och sedan blev det korv!

Igår blev det verkligen en flygtävling och jag lyckades vinna! Det gick riktigt dåligt i början men så lärde jag mig ett nytt sätt, man viker in nosen vilket gör att planet flyger längre på något vis.


Sedan samma kväll så spelade vi ett frågespel. Man skulle gissa på ett vapen, en person och en plats i mitten. Om man fick det rätt så vann man. Ett klurigt spel som kräver koncentration xD

 


 



   

Av tj - 11 april 2014 18:00

 



 

Av tj - 11 april 2014 16:58

Tjenare allesammans.

Tills nästa gångs veckansblogg-tävling så kommer reglerna ha ändrats. Det kommer finnas en 2:a och en 3:a som får en möjlighet med.


Mer om detta till nästa gång :)


Ha det bra allesammans !

 

 

Av tj - 11 april 2014 16:40

 

Grattis till vår veckans blogg-vinnare!

 En 16årig finlandssvensk kallar sig kort och gott för en författare och konstnär

På bloggen får ni ta del av musik och min konst, samt få en del tips och trix till vardags

 

Det var en av få vinnare som lyckats få mig att läsa vidare, sida efter sida så en väl värd vinnare och länkningen finns som vanligt i vår menyavdelning  

 

Av tj - 10 april 2014 22:08

I dag var det motigt att gå till biblioteket. Inte för att jag inte trivs. Utan för att jag ville skriva. Jag är mitt uppe i det, och det är väldigt frustrerande att behöva lägga ifrån sig manuset. Jag märker också att jag har mest ro och motivation att skriva under morgonen/förmiddagen. Sedan kan man ta itu med allt annat. Blir det inget skrivande under förmiddagen, är det inte troligt att det blir något skrivet under eftermiddagen. Det är åtminstone trögare att komma igång. Det handlar inte om att inspirationen tryter, utan om att drivet helt enkelt inte finns där.


 


Men går jag inte till biblioteket får jag ju inga pengar. Så jag gick ändå. Och under dagen blev det hela lite bättre. Det visade sig att en i personalen fyllde år i går och bjöd oss på tårta i dag. Vilken överraskning! Och som pricken över i:et kom syster yster med en apelsin och ett påskägg.

 

 


Så mitt råd lyder i dag: Gå till jobbet, du som har ett.

 

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards