TJ

Alla inlägg under augusti 2014

Av tj - 30 augusti 2014 15:27

 

Länge sen man gjorde stuvning. Det är faktiskt väldigt enkelt och gott blir det också. Den här gången på potatis, morötter och broccoli. Passar till korv.

#matlagning


 

Av tj - 30 augusti 2014 12:56

Bra fantasi av de som har arrangerat detta !!



 

Av tj - 30 augusti 2014 10:18

Hur många av er såg kristallen på TV4 i går? Jag gjorde det i alla fall, men det var vissa saker jag hängde upp mig på. För det första så undrar jag varför man inte sände hela programmet. Det visade sig att Jessica Almenäs hade lett förprogrammet där kristaller delats ut. Det hade man ju också kunnat sänt i tv, eller hur!

 

Sedan förstår jag inte vitsen med sex programledare! (sju om man räknar med Jessica) David Hellenius och Malin Åkerman hade första stafettpinnen fram till ungefär 20:45. Under den tiden reagerade jag mest på Alexander Bard som vände sig om när Lisa Kudrow pratade med honom via webbcam. Det kändes lite konstigt.

   

Från 20:50 leddes programmet av Johan Petersson och Petra Mede, där Petra glänste och tog all uppmärksamhet. Inget fel alls, men Johans insats blir ju då meningslös. När priset för kvinnliga bästa skådespelare skulle delas ut av Josef Fares gjorde Eva Röse en halshuggning och såg mordlysten ut. I sociala medier säger man att hon spelade arg, så var det alltså ett skämt? Dåligt i så fall för jag uppfattade Eva som seriös.

 

Innan stafettpinnen lämnades över till Malin Gramer och Kalle Moraeus hann Petra hälla isvatten över Jenny Strömstedt. Stackars Jenny! Jag har tittat på det en gång till och hon ser tveksam ut, men lite förberedd och det hoppas jag att hon var.

   

21:35 blev det då två nya programledare som lika gärna inte hade behövts. Malin och Kalle är inte bara ett omaka par, de kompletterar inte varandra särskilt bra. Kalle fick inte så mycket utrymme, även om hans insats blev större än Johans, trots att Kalle bara fick 25 minuter.

 

Ska man skriva lite om kristallerna då? Ja, Jill Johnsson var ju stjärnan som kammade hem tre priser i årets kvinnliga programledare, årets realityserie och årets program, med sin serie Jills veranda. André Pops blev årets sport-tv profil, Henrik Dorsin bästa manliga skådespelare, Sofia Helin bästa kvinnliga skådespelare med fler.

 

Hur ska man avrunda det här inlägget mån tro? Jag tror jag helt enkelt bara slutar skriva på det...

#kristallen

 

 

Av tj - 28 augusti 2014 16:02

Tjenare på er allesammans!! 


Jag känner i alla fall att jag är på väg mot att bli frisk igen från hostan, febern och värken!   

Det värsta tycker jag faktiskt är själva hostan när jag blir sjuk för den vägrar ju att ge sig.....


Tyros 3


Jag satt också och kikade igenom kommentarer på mina videos om musik och mina låtar. 

Det finns tydligen en mening och önskan om att kunna lägga ut dem som mp3 osv. Jag har inte direkt kollat denna möjlighet eftersom dessa inspelningar är via kamera men jag har i veckan spelat in första på själva keyboardet och med så kunna föra in låtar till dator via USB så nu får vi se helt enkelt när jag blivit frisk!  

Musiken finns alltid på T's låtar (Menyavdelning)

 

 


Av tj - 28 augusti 2014 14:20

Vad har J gjort under veckan egentligen? Bloggar gör han ju inte...


 

Läser en bok


 

Organiserar


 

Skriver noveller


 

Håller TV-tider


 

Öppnar inkommande post


     

Filosoferar

Detta gör J när han inte bloggar.    Ha en fortsatt grym torsdag och ta hand om varandra.


 

Av tj - 26 augusti 2014 15:42

Håller på med en novell och lyssnar på den här låten :)


 

Av tj - 26 augusti 2014 15:18

Tjenare på er!

Ja ja vad ska jag börja med. Jag håller på att bli frisk från febern och hostan, vi håller på med vår nya bok, mya älsklingsbok..... En på 800 sid och det är sociologiboken. Är innan nu och läser om globalisering och sen ska jag också välja ett kap att berätta om, att fördjupa mig i. Dét kan ju bli intressant att se hur bra det går, hehe!


Datorkrabb är det med i skolan, Min bärbara dator vill bara visa blå bakgrund. Det är väldigt hjälpsamt ^^

Men jag hoppas snart det löser sig så att jag kan köra specialen snart igen. Nu har det kommit saker emellan som hindrat det.

Men tillbaka till läsningen blir det nu.

Hej så länge!!!

MVH/T

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards