TJ

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2014

Säg mig något jag inte redan vet

Av tj - 13 oktober 2014 00:08

Varför kommer du just nu?

Var har du varit och hur har du mått?

Jag behöver inte fråga för jag har redan svaren.

Du reste till Rom för att finna dig själv,

och jag har tillåtit dig att göra det.

Men grannen har upplyst mig om att du funnit mer därtill,

såvitt vi förstår mår du bra.

Föräldrarna har sagt att jag ska tänka på annat,

men jag kan inte göra annat än tänka på dig.

Varje natt önskar jag att du vore här,

och fantiserar jag tillräckligt länge kan jag känna din värme.

Vi ligger där tillsammans, det händer inte speciellt mycket mer,

det behövs inte när det gäller oss två.

Vi vet var vi står och hur vi ska förhålla oss till varandra.

Därför plågas jag av tanken på att du kanske ska lämna mig.

Det har tydligt framgått att du inte ser mig för den jag är,

utan bara ser mig för min kropp.

Jag blir sårad och arg när jag tänker på dig,

och än mer deprimerad när jag känner så.

Alla andra har redan varit steget före.

De säger att jag borde skämmas,

och inte förtjänar att stanna hemma och ligga till sängs.

Men vad ska jag göra då?

Låtsas som att du inte finns,

förtränga vårt så kallade 'förhållande',

det liv som vi skulle dela tillsammans.

Jag är inte naiv, jag hoppas bara!

Hoppas att du en dag ska finna dig själv,

och då kommer du tillbaka.

 

Dagen jag har väntat på har äntligen kommit.

Du står där med ett brett leende,

att jag inte vet om jag ska skratta eller gråta.

Jag väljer det jag alltid väljer... att vara neutral,

och det är då det händer!

Du får något konstigt i blicken,

leendet försvinner,

och blåklockorna som du själv plockat tappar du medvetet.

Då förstår jag att du har ljugit,

det har jag hela tiden vetat,

men inte velat inse.

Någonting inom mig går sönder och jag får svårt att andas.

Du gör ingen som helst ansats till att hjälpa mig,

utan står bara där i din fåniga mundering.

Smärtan för mig till marken,

hjärtat håller på att stanna.

Du ser ytterst obekväm ut,

ditt ansikte är förvridet och gjort dig fem år äldre.

Det är nu orden kommer...

jag har hört dem innan.

"Jag orkar inte längre", nästan viskar du.

Min kropp stelnar och mina ögon utvidgas,

slutet som jag har väntat på är här.

Du vill inte ha mig, det har du aldrig velat.

Jag vet det nu, och det har jag egentligen alltid vetat.

Jag är inte naiv, men jag har låtsats.

Fantiserat om oss två tillsammans.

Du säger att det aldrig kommer att funka,

trots att du jämt återkommer,

ibland med gåvor, ibland inte, oftast inte!

Det är när gåvorna utelämnas det är som bäst.

Då har vårt förhållande en chans.

När gåvorna är med är allt förlorat,

då vill du inte längre ha med mig att göra.

Säg mig vad har jag gjort för fel?

Du har varit bortrest i snart ett år och det enda du säger är att du inte orkar längre.

Jag blir lika konfunderad varje gång, för jag förstår ingenting.

Fast egentligen gör jag det.

Jag vet varför du lämnar mig gång på gång.

Det är ditt sätt att säga att du inte har funnit dig själv.

Kanske kommer du tillbaka, kanske inte, troligtvis inte!

Den här gången är det slut på riktigt och jag har varit förberedd i snart ett år.

Innan du vänder dig om säger du det igen: "Det kommer aldrig att funka."

Du lämnar mig och jag muttrar.

Säg mig något jag inte redan vet.

 

 

 
 
Astrid Ahlberg

Astrid Ahlberg

28 november 2014 22:58

Ingen happy ending på den dikten...
Men det hade nog faktiskt inte funkat :-/

http://astridahlberg.blogspot.se

tj

28 november 2014 23:21

Hehe, nej!

Ibland är det bättre att bara lämna varandra.

Kram /J

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tj - 7 januari 2019 01:01

Vi har flyttat till ny domän. Nya inlägg ser ni här:   http://torejesper.blogspot.com/ ...

Av tj - 6 januari 2019 01:39


          Tjenare!!Ni som ännu inte har kikat in vårt nya ställe, gör gärna det. Där fortsätter TJ andan och vi har nya saker planerade, just nu finns ännu ett nytt videoklipp ute!       https://torejesper.blogspot.com/   Ha det...

Av tj - 30 december 2018 23:45

Så närmar vi oss midnatt och årets sista dag är kommen. Det har verkligen varit ett mycket händelserikt år på många sätt vilket jag redan skrivit om i det förra inlägget. Jag tänkte därför ta tillfället i akt att tacka för alla de här åren på bloggpl...

Av tj - 29 december 2018 23:47

    http://torejesper.blogspot.com/           ...

Av tj - 25 december 2018 15:49

  Hoho! Då har det äntligen lidit mot jul och jag inser verkligen hur lite jag bloggat den här månaden och helt gått upp i en massa annat. Till exempel har jag den senaste veckan träffat flera vänner och bytt julklappar, eller har vi ätit god mat...

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards