TJ

Alla inlägg under oktober 2014

Av tj - 10 oktober 2014 09:19

Hej på er!


Oplanerad vinnst igår på Harrys! Var inte planerat att alls gå dit men det gjorde jag och några till och var med på musiktävlingen som är varje torsdag. Vi vann och fick då 100 kr på Harrys, måste vara nybörjar tur helt enkelt.


Nu ska vi straxt ha lite redovisning av någon film som jag tyvärr inte minns namnet på överhuvudtaget.

 

    

Av tj - 8 oktober 2014 18:55

Hej på er!


Min undersökning under den första VFU-veckan är nu färdigskriven! Puh, vilket hårt arbete jag har lagt ner på det här. En del klasskamrater säger att jag har gått igenom hela utbildningen på en vecka. Vet inte... men kanske är det så, åtminstone när man läser vad man själv har skrivit.


Nåja, nu när arbetet är avslutat (eller ligger vilande) så kan man ägna sig åt hemtentan. Vi ska svara på sju frågor som handlar om kurslitteraturen. Hittills har jag besvarat tre och inlämningen är på måndag.

Utöver det har jag faktiskt haft lite roligt i dag. Skrivit på en novell och läst en bok. Är snart igenom Lyckliga gatan av Liza Marklund. Väldigt spännande måste jag säga.


Om en timme är det Bonde söker fru. Ska ni titta? Det ska jag i alla fall. Efter en sådan här dag så är det skönt att koppla av i soffan.


Ha det gött!


 

Av tj - 5 oktober 2014 09:46

I går blev inflyttningsfirandet äntligen av. Många undrar kanske vad som hände med T:s turturduva E? Ja, hon har flyttat till en ny lägenhet på Teleborg. Jättefin och inredningen har hon koll på.

Jonna och jag har varit inbjudna ett antal gånger dit för att få se lägenheten, men det har kommit annat i vägen hela tiden. Men i går träffades vi och jag kunde efter sex månader äntligen överräcka min låda och stav!


Några av er kanske höjer ögonbrynen och undrar varför vi fortfarande träffas. Ja, enligt min mening så har ju jag och Jonna en egen relation med Emma. Jag tycker faktiskt att man ska kunna umgås som vänner. Det som hände mellan turturduvorna har ju inget med oss att göra. Förhoppningen i fortsättningen är att T också kan vara med. Roligt när vi alla samlas under samma tak tycker jag.


 

Av tj - 5 oktober 2014 09:16

 

Tack Bor för att jag fick besöka orten och ert skolbibliotek. Det har varit en skräckblandad förtjusning måste jag säga. En del tittade väldigt undrande på mig och jag kände mig som ny i klassen (igen!) Usch, vad hemskt. Men även Bor visade upp sina goda sidor och samtidens elever verkade ändå öppna för nytt spännande folk.

 

För att kunna analysera hela kommunen kommer jag att vara i Värnamo i morgon. Då får jag jobba med den bibliotekarie som jag såg upp till som liten grabb. Hon håller på med Dewey-klassifikationen, men ansvarar annars för Rydaholms filial. Det blir också möte med bibliotekschefen.

 

 

Av tj - 4 oktober 2014 22:20

Tjenare på er!! Imorgon hoppas jag att jag och J ska spela in en liten rolig film för er allesammans, vi får se om det finns tid men planer finns för det som vi gjort idag haha!

 

Om det blir så får ni inte missa vad man kan hitta på xD


Så det var lite gratis reklam nattis på er!!!!

 

Av tj - 4 oktober 2014 14:05


 

Av tj - 3 oktober 2014 23:54

 

 


 

Av tj - 2 oktober 2014 23:26

Hej på er!! Nu för tiden ovanligt att jag skriver en helt vanlig torsdagskväll på bloggen.


Det är så mycket i veckorna så ni anar inte. 

Idag har vi testat nya banor som barnen som var hos oss förra torsdagen ska göra. Ni som hänger med i vad ja skriver minns att det var väldigt bra förra torsdagen och dessa nya banor är lite mindre bära men mycket att ha ögonbindel och knytas ihop med bildäck.


Det var väldigt svårt ibland, vissa. Det  var som exempel en bana där man skulle memorera olika stolpar och sedan gå dit med ögonbindel och leda kompisarna..... Alla utom jag gick faktiskt fel, även en i gruppen som hela tiden sa "Hur jäkla svårt kan det vara" när de andra gick fel så gissa om vi skrattade när det första han gjorde var att också gå fel!!


En rolig torsdag och det kommer bli en lika rolig dag när vi slipper och det är barnens tur...


Godnatt på er, mer om detta imorgon på fredagsspecialen så missa inte det!


 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards