TJ

Alla inlägg under januari 2015

Av tj - 23 januari 2015 17:45

 
 


 

Av tj - 23 januari 2015 13:15


 

Av tj - 23 januari 2015 00:12

   



 

Av tj - 21 januari 2015 23:35


Tjenare på er allesammans!! 

Idag har jag varit i skolan igen då men morgonen blev väl inte som jag velat. Kronobergs stadsbussar måste tänka om när det gäller att vara i tid.

Först på morgon blev mitt första tåg inställt... Det som skulle göra så jag kom in i tid.... Nästa hann jag inte eftersom bussen kom en hel jä*** kvart sen så det var ingen ide så det sluta med 3 timmar in på skolan då jag kom fram och äntligen kunde vara med på handikappidrotten som vi längtat efter. Att spela olika sporter med rullstol. Mycket bra lärdom och få känna hur det är för dem som inte kan välja att gå eller ta ett steg ur rullstolen och hämta en pingisboll.... som ofta hände^^

Mycket bra dag men också mycket kvar att göra på examensarbetet..

      

Av tj - 21 januari 2015 23:35


 

Av tj - 21 januari 2015 23:00

God kväll alla läsare!


Hur står det till? Själv sitter jag här med prestationsångest. Det hela började redan i måndags då vi fick träffa vår nya professor och sätta oss in i ett nytt ämne. Kursen pedagogik anser jag är ett roligt och kreativt ämne, men ändå är det något som stör mig. Antingen har det med uppgiften, undervisningen eller läraren att göra, men sannolikt beror det på en svacka från min egen sida. Jag mår faktiskt inte så bra just nu. Det är som ett slags blockering som hindrar mig från att kunna göra uppgiften på ett kreativt sätt. Det är ändå en ”lätt” uppgift, men just nu är det bara kaos uppe i hjärnkontoret. I morgon kommer jag att få strukturera upp min text och göra den så bra som möjligt.


I övrigt har jag tittat på den nya serien Deckarna som går på SVT1. Rätt spännande att få lära känna olika deckarförfattare och veta varför de har ihjäl så många människor i sina romaner. I dag handlade det om Anders Roslund och Börje Hellström. Resten får ni se själva…   


God natt!


 

Av tj - 20 januari 2015 12:28

Tjenare på er allesammans!! 

Haft en underbar helg och kan ju återkomma till det senare i året ^^ Men det var väldigt trevligt på min kompis examensfest och det var en väldigt fin ceremoni i kyrkan på fredagen där vi var med och såg när hon fick blommor och allting. Väldig skön känsla när man äntligen avslutar något för att påbörja något nytt, eller hur!


På lördagskvällen spelade vi SingStar in på natten och söndagsnatten. Det blev inte mycket sova på natten så det tog jag igen lite varstans... Bussen hem, bubbelpoolen hemma ^^ Lite sånt, haha  


Det var i alla fall orsaken till att jag inte skrev i helgen och inte heller Fredagsspecialen men vi får ta igen det till denna fredagen eller vad säger ni.  


Idag ska jag i alla fall göra min enkätundersökning på en av mina mål så det har jag förberett mig för idag.

   

Av tj - 20 januari 2015 00:16

Hej hopp!


Hemma med halmen igen efter en helg hos farmor. Jag tycker väldigt mycket om att vara hos henne. Vi för ibland väldigt bra diskussioner och nu när jag är äldre kan vi prata lite mer på djupet. Men det är sällan vi går ner oss, nej se hos farmor ska man ha roligt. Vi tittade på Maria Lang och så läste jag min uppsats för henne. Hon hade nästan tårar i ögonen när jag läste, så välskrivet och ordentligt… nej! Bara skojar, men hon tycker om det jag skriver och älskar när jag berättar historier för henne.

     

Nu är det en ny vecka, ny kurs och en ny professor. Kursens tema är pedagogik. Ett ganska tungt ämne, tycker ni inte? Jag för min del blev både inspirerad, men också lite konfunderad när han räknade upp olika forskare och tänkare som Freud och Piaget. På universitetet lever alla professorer i sin egen bubbla. Det kommer ni som ska studera att lägga märke till. Han som föreläser verkar åtminstone vara ämnad för det.


I morgon blir det till att hårdplugga inför onsdagens seminarium. Ingen rast, ingen ro! Jag ger dock aldrig upp. God natt!

 

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards