TJ

Direktlänk till inlägg 12 februari 2015

Belysa problemen!

Av tj - 12 februari 2015 22:44

Hej på er alla där ute!


Jag saknar ord när det kommer till dagens programråd. Blev inte alls som jag hade tänkt mig. För det första hade jag inställningen att vara glad och trevlig (även om man ska framföra kritik så är det viktigt med en god sed). Det var jag dessvärre inte och jag hade svårt att ta mig samman. Fick gång på gång påminna mig om att jag kan fixa detta, medan en inre röst kritiserade allt jag gjorde och sa. "Varför är du så jävla dålig! Du har ju kunnat maskera dig innan."

Åh, det var ett tufft mentalt möte alltså. Jag hade aldrig kunnat föreställa mig att det skulle vara så tufft. Tidigare årskullar har ju varnat mig, men alltså... Vad som sades behöver jag inte skriva ut här men för att sammanfatta mötet så belyste vi problem som alla i klassen har upplevt. Jag hade för avsikt att inte sopa saker under mattan och det var jag väldigt tydlig med. Någon vidare lösning kom vi dock aldrig fram till och jag är rädd att det kan dröja flera år innan utbildningen är sig lik igen. Men den som lever får se!


Nu orkar jag inte skriva om programrådet mer för ärligt talat gav den mig sura uppstötningar. Jag önskade att jag hade presterat bättre, varit mer glad och mer arg på samma gång. Man vill göra så mycket för sin klass och optimistiskt sett rädda vår utbildning, men efter ett sådant här möte så känns den inställningen meningslös. Studenter har egentligen ingen makt mer än att kunna förmedla och det känns ganska tragiskt. Nu är ju inte jag den som ger upp i första taget! Jag tänker aktivt fortsätta klasskamraternas kamp om vägledning. Men det hade varit betydligt enklare om man lärarna inte varit så motsträviga.


Tack för mig! Sov gott!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tj - 7 januari 2019 01:01

Vi har flyttat till ny domän. Nya inlägg ser ni här:   http://torejesper.blogspot.com/ ...

Av tj - 6 januari 2019 01:39


          Tjenare!!Ni som ännu inte har kikat in vårt nya ställe, gör gärna det. Där fortsätter TJ andan och vi har nya saker planerade, just nu finns ännu ett nytt videoklipp ute!       https://torejesper.blogspot.com/   Ha det...

Av tj - 30 december 2018 23:45

Så närmar vi oss midnatt och årets sista dag är kommen. Det har verkligen varit ett mycket händelserikt år på många sätt vilket jag redan skrivit om i det förra inlägget. Jag tänkte därför ta tillfället i akt att tacka för alla de här åren på bloggpl...

Av tj - 29 december 2018 23:47

    http://torejesper.blogspot.com/           ...

Av tj - 25 december 2018 15:49

  Hoho! Då har det äntligen lidit mot jul och jag inser verkligen hur lite jag bloggat den här månaden och helt gått upp i en massa annat. Till exempel har jag den senaste veckan träffat flera vänner och bytt julklappar, eller har vi ätit god mat...

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards