TJ

Alla inlägg under februari 2015

Av tj - 18 februari 2015 14:45

 

I dag har jag varit på jakt efter ett vårtecken. Det gäller ju att hålla sig framme nu när väderleken ger intryck av att våren snart är här. Dock hittade jag inget vårtecken och det var besvärligt att gå på en ishal stig. I kväll öppnas frågelådan för sjätte gången. Det är roligt att så många av er har valt att använda den. Konceptet är ju trots allt fortfarande väldigt nytt.


Vi hörs!


 

Av tj - 17 februari 2015 23:09

Hej på er allesammans!! 


Nu efter alla hjärtans dag är slut och veckan har börjat så ska jag berätta lite kort om min praktikplats.

Är på ett ställe och praktiserar med tre olika organisationer så jag har typ uppgifter i alla tre. En av dem har varit min egen att göra en liten rolig sak med deras figur som representerar en av föreningarna. De har en drake som jag nu gjort i digital värld med så att den ska ut på lite äventyr under veckorna.. Får se vad jag hittar på eller vad mina handledare får för idéer om detta. Andra saker som en dokumentärfilm, en presentationsfilm om en volontär och lite sånt kul. 

 Tror detta kan bli 5 roliga veckor för de har i alla fall börjat bra. 


 

Av tj - 17 februari 2015 10:39

 

Dags att välkomna våren!

 

     

Av tj - 16 februari 2015 15:43

 

Tänk er att det finns fler universum än bara vårt eget. Ben Johnson upptäcker en helt ny värld genom sina resor i parallella dimensioner. Men upptäckten innebär även särskilda faror för hans familj, och i synnerhet hans mamma som är en väktare. Väktarnas uppgift är att se till att ingen vandrar mellan världarna. Innan han vet ordet av tvingas han in en kamp mellan gott och ont. Tillsammans med sin storasyster Katherine ger de sig ut i universum för att rädda sin mamma.


YouTube är verkligen en fantastisk videosajt. Häromdagen satt jag och tänkte på sommarlovsserien Parallax som gick på barnkanalen 2005. Och tror ni inte att jag hittade den. Har redan sett fyra avsnitt av denna älskade serie och jag kommer ihåg alltihop.

 

Av tj - 15 februari 2015 17:15

     

Väggen har uppdaterats under dagen!


 

Av tj - 15 februari 2015 16:34

En av de bättre låtarna i årets Melodifestival så varför gick då denna inte till final direkt...


 

Av tj - 14 februari 2015 23:22

 

Lite väl sent påtänkt kanske, men bättre sent än aldrig... eller hur! I dag har det varit alla hjärtans dag. En dag som jag personligen bävar inför. Det är inte så konstigt när man är en ensamvarg och ser alla andra par. Värst var det i skolan för ett par år sedan när man fick se ungdomar sliska på varandra så att man inte visste vart man skulle ta vägen. Och de skulle alltid ta på varandra i min närhet, precis som om jag var deras vittne. De kanske rentav ville att jag skulle skrika över hela skolgården "Hallå! Nu håller han på att äta upp henne igen!"


Men låt oss glömma det förgångna och blicka framåt. Livet har så mycket att erbjuda människan om individen väl är mottaglig. Kärlek finns överallt omkring oss, mig också! Jag tycker faktiskt om att sprida kärlek. Ge mina medmänniskor ett varmt handslag, en kram eller bara bekräfta dem. Världen som jag kände håller på att förändras. Rasism, diskriminering, sexism, terrorism, kapitalism... listan kan göras lång.

 

Det är en dag som denna som vi ska uppmuntra kärlekens kraft, öppna våra hjärtan och motverka ovanstående. Det är i öppenheten som våra sociala kontaktnät utvidgas och vi erhåller nya kunskaper och erfarenheter. Vi behöver varandra för att kompetensutvecklas.

 

En nationalitet, ett kön, en kultur är som mat utan kryddor, badvatten utan skum och en gård utan djur. Låt oss krydda maten så smakar den betydligt bättre. Låt oss hälla schampo i badvattnet så blir det betydligt roligare. Låt oss berika lantgården med våra älskade djur.


TJ älskar olika! Hoppas att er alla hjärtans dag varit bra. Jag kommer aldrig att glömma min!  

 

   

Av tj - 14 februari 2015 21:30

 


I kväll var vi i Malmö! Nedan redovisas bidragen med jurygruppernas levererade poäng. Deltävlingen innehöll två godkända, fyra tillgodoräknade och ett underkänt bidrag.

 


Till final:

          

 

Till andra chansen:

   

 

Resterande bidrag:

     


   

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards