TJ

Alla inlägg under februari 2015

Av tj - 14 februari 2015 17:27

Just nu sammanställs poängen för den andra deltävlingen. Jurygrupperna har strax sagt sitt och därefter är det upp till systemet att leverera siffrorna. Redan nu kan ni få en hint om vilka bidrag som en del av jurygrupperna håller och tror på!


OBS! Poäng för förväntningar är inräknat i systemet...


 

Av tj - 13 februari 2015 22:12


 

Av tj - 12 februari 2015 22:44

Hej på er alla där ute!


Jag saknar ord när det kommer till dagens programråd. Blev inte alls som jag hade tänkt mig. För det första hade jag inställningen att vara glad och trevlig (även om man ska framföra kritik så är det viktigt med en god sed). Det var jag dessvärre inte och jag hade svårt att ta mig samman. Fick gång på gång påminna mig om att jag kan fixa detta, medan en inre röst kritiserade allt jag gjorde och sa. "Varför är du så jävla dålig! Du har ju kunnat maskera dig innan."

Åh, det var ett tufft mentalt möte alltså. Jag hade aldrig kunnat föreställa mig att det skulle vara så tufft. Tidigare årskullar har ju varnat mig, men alltså... Vad som sades behöver jag inte skriva ut här men för att sammanfatta mötet så belyste vi problem som alla i klassen har upplevt. Jag hade för avsikt att inte sopa saker under mattan och det var jag väldigt tydlig med. Någon vidare lösning kom vi dock aldrig fram till och jag är rädd att det kan dröja flera år innan utbildningen är sig lik igen. Men den som lever får se!


Nu orkar jag inte skriva om programrådet mer för ärligt talat gav den mig sura uppstötningar. Jag önskade att jag hade presterat bättre, varit mer glad och mer arg på samma gång. Man vill göra så mycket för sin klass och optimistiskt sett rädda vår utbildning, men efter ett sådant här möte så känns den inställningen meningslös. Studenter har egentligen ingen makt mer än att kunna förmedla och det känns ganska tragiskt. Nu är ju inte jag den som ger upp i första taget! Jag tänker aktivt fortsätta klasskamraternas kamp om vägledning. Men det hade varit betydligt enklare om man lärarna inte varit så motsträviga.


Tack för mig! Sov gott!

 

Av tj - 12 februari 2015 22:09

 

Hej på er allesammans!! 

Vi börjar med en underbar bild som ni ser ovanför. Helt perfekta stunder där man bara måste ta en bild, eller hur!


Snart är det dags för mello andra deltävlingen och vi laddar även för Alla hjärtans dag. Denna härliga dag får jag dela med tjejen så vi ska ut och äta sen riktigt mys på kvällen med andra deltävlingen!  


Det är bara att hoppas ni får en bra helg med men det kommer ju mer imorgon med specialen så missa inte den.


Ha det gött!!

 

Av tj - 11 februari 2015 22:32

I dag har jag tillsammans med en klasskamrat diskuterat och planerat inför programrådet i morgon. Det är vi två som kommer representera klassen och vårt mål är belysa de problem som klassen har upplevt under höstterminen. Inställningen är att 'vinna en seger' och vi tar vårat uppdrag på största allvar. I morgon skriver vi historia. Tidigare årskullar har haft problem med sina programråd, men vi ska och kommer att lyckas. Jag tror jag citerar Sylvia Jansson på farmen "Nu jävlar ska de få se!"

 

 

Av tj - 11 februari 2015 20:18

Tjenare på er!!


Jobbat med kompletteringar för examensarbetet idag men också hunnit bada och vara ute och gå en sväng. Erkänn nu kan det faktiskt bli vår trots att det inte känns som vintern riktigt varit här...


På lördag kör vi igång igen med Mello andra deltävlingen. En sak jag bör ta upp om förra gången som jag tycker är så löjligt är när Molly inte gick vidare för att hon inte hade en så bra låt så klagade mängder med folk på att "appen" som är ny där du kan "Hjärtrösta" inte funkade. De som ville rösta på henne kunde väl bara luft på luren och ringt det vanliga viset. Det är väl detta som är det tråkigaste när någon som är tippad inte går vidare och nu i år så har de ju något konkret som de kan skylla på. Andra år hade väl folk sagt att telefonledningarna legat nere just hela programmet.....


Att man tycker att det var orättvist och att hon borde få komma tillbaka... jisses... Är det inte orättvist att det inte pratats om de andra artisterna som inte lyckades komma vidare.... 


Vi hörs allesammans!   

 

Av tj - 10 februari 2015 17:45

 

Ställ din fråga genom att kommentera eller vara aktiv på sociala medier!

 

Korrigering: Jag syftar på alla böcker i katalogen märkte jag nu. Hälften av böckerna är arkiverade.

 

Till Tobias: http://tj.bloggplatsen.se/2014/07/09/10780499-tj-nytt-1/


 

Av tj - 10 februari 2015 14:15

    

Klicka på bilden för bättre kvalitet!


 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards