TJ

Alla inlägg under februari 2015

Av tj - 10 februari 2015 00:29

Nu är det dags att gå till sängs, men först tänkte jag bara skriva ett par rader. Vi har nu börjat få ordning i lägenheten igen efter omtapetseringen, det är bara tavlor och blomster som fattas, och bokhyllan förstås!

Tänkte publicera ett boktips för er i dag, men omslagsbilden saknades så det får allt bli i morgon. Jag ska dessutom ta mig i kragen och svara på era frågor som inkommit de senaste veckorna. Jag lovar att det kommer den här gången! Tänk om dygnet hade haft fler än 24 timmar! T har redan nämnt lite om Natt på museet och jag instämmer i att det var ett melankoliskt avslut. Den är sevärd. Vi ska utvärdera den i Filmresan nästa gång.


Vi hörs snart igen!

Sov gott!

 

 

Av tj - 9 februari 2015 14:58

   

Av tj - 9 februari 2015 14:43

Hej på er allesammans!!!


Ja snart är det skola igen men inte för så många dagar som så skönt är. Imorgon har vi opponering och sen ska vi alltså fixa våra arbeten med de kompletteringar som vi får. Förhoppningsvis så får jag inte så mycket eftersom jag under arbetets gång träffats med handledaren och fått saker att ordna till.

Det är klart att examinatorn har andra tankar än handledaren en så himla mycket kan det ej vara!   


Jag märker en sak med vädret också och det är att våren kanske är på väg med soligare dagar och det börjar minsann smälta lite snö här och var. Det är ju alltid kul med vintern men jag tycker nog som många andra att vintern är för lång och sommaren för kort...


Vi hörs!!

  

     

Av tj - 8 februari 2015 22:56

Natten på museet 3 har J och jag sett ikväll och visst var det ett sorligt avslut på dessa tre filmer.

Vi ska såklart berätta lite om denna film i vår "berömda" filmresa, vi får se bara när tiden kommer.


Idag har jag jobbat lite med klassens examensarbeten och har bara ett kvar,, jippi jätte intressant! ^^

Det känns skönt att det är praktik snart, det gör det verkligen så att jag kan göra något annat än att behöva tänka på plugg hela dagarna. Visst vi får ju praktikrapport som vi ska skriva men det borde vi ju alla vara experter på vid detta laget!!!


Mer nyheter imorgon för nu blir det sova. Natt på er alla!!  

   

Av tj - 8 februari 2015 00:41

Detta är troligtvis den sista och första gången vi kommer se tillsammans Melodifestivalen på ett tag så vi kommer nog göra filmer från olika håll eller på något annat sätt!   



   

Av tj - 7 februari 2015 21:30

 


I kväll var vi i Göteborg och nedan redovisas de som gick vidare. Fem bidrag blev godkända och två tillgodoräknade. 

 

Till final:

     

                         

Till andra chansen:

   

 

Resterande bidrag:

       

                 

Av tj - 7 februari 2015 17:17

   

Av tj - 7 februari 2015 17:03

Tjernare på er!!!


Klockan tickar och tickar mot en start på Melodifestivalen! Jag sitter just nu och lyssnar på min absoluta favorit som jag måste ha i finalen asså!! Det är den låten som faktiskt är bra i kvällens startfällt och jag blev så förvånad att jag skulle tycka det också men för mig gäller just nu Elize Ryd och Rickard Söderberg One by One som min favorit!!! 


En klassisk power-låt där man känner styrkan och takten! 


Nog om detta, mer får ni veta när vi betygsätter som vi har gjort nu de senaste åren. Under detta inlägg har ju J beskrivit vad vi kikar på. Lite rolig fakta är också att jag nu efter att ha sett alla länders schema att vi i Sverige tillsammans med Norge är de sista länderna att välja sina representanter så där ser vi hur länge vi håller på innan vi hittat någon vi gillar.


Tror att detta med så många deltävlingar är båda bra och dåligt. Det dåliga är väl att de gör de för att få in mer och mer pengar men på det goda blir att det blir just en riktig festival och att vi kan välja en låt som verkligen är bra.

 De senaste åren har vi lyckats bra med undantag Robin stjärnberg som när vi höll i det tack vare Loreen kom på 14 plats. 


Mycket spännande blir det i år!!! 


   

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards