TJ

Alla inlägg under juni 2015

Av tj - 15 juni 2015 15:00

 

Veckovis öppnas lådan för allmänheten   

 

 

Av tj - 14 juni 2015 15:30

På grund av tekniska problem så väljs ett par klipp ut från Måns resa till vinsten i Wien för ett par veckor sedan! Vi ber om ursäkt för detta...

 

 

2005 - Idol

Måns upptäcktes i tv-programmet Idol där han slutade som femma. Han hamnade där efter att hans mamma skrivit ett brev om ansvar och ombett honom att ta tag i sitt liv. Måns andra alternativ hade varit att läsa juridik.

Se hur han charmar juryn och ett av hans bästa framträdanden. Måns karriär tar naturligtvis avstamp i TV4's produktion, men hans framgång skulle komma att ta fart efter programmet. Så här i efterhand var femteplatsen det bästa som kunde hända Måns...


 

Av tj - 14 juni 2015 09:47

     

Vilken känslosam ceremoni det var i går! Både Prins Daniel Westling och herr Christopher O'Neill grät öppet under sina bröllop, men Prins Carl Philip var ett säreget undantag. Jag hann aldrig se själva vigseln, men ska bänka mig inför reprisen senare i dag.

 

Jag var dock med under hela middagen och fick höra Carl Philips rörande tal. Det var svårt att inte bli berörd. Carl Philip och Sofias kärlek är så härligt att ta del av. Det är så inbjudande liksom.

 

     

 

Jag kommer ihåg Madeleines vigsel som var mer hemlighetsfull. Det var inga intervjuer, bara en tillkännagivelse via ett klipp och så en privat middag. Därför var det extra roligt att få vara med på middagen den här gången, även om jag var trött efter Tores examensfest (kommer förhoppningsvis bilder längre fram under dagen).

 

 

Av tj - 13 juni 2015 10:35

 

I dag uppmärksammar vi Tores examen. Jag tycker dessa bilder sammanfattar vår resa tillsammans. En snart tioårig bekantskap. Jag tröttnar aldrig på de här bilderna! I sommar firar vi dessutom att bloggen fyller fem år! Tiden tycks rinna i väg.   


 

Av tj - 12 juni 2015 08:51

Tjugotvå år har gått sedan händelserna på Jurassic Park. Isla Nublar har numera en fungerande nöjespark som är ett resultat av framgångsrik forskning och arkeologi. Men parken börjar få svårt att gå runt på grund av minskade besökssiffror, och därför sätts ett forskningsteam in för att skapa en ny attraktiv attraktion.

Jurassic World firar tio år och det är bara några veckor kvar innan attraktionen ska öppnas för allmänheten. Det är bara ett problem... Hon har lyckats ta sig ut!


 


Jurassic World är en av få filmer som får toppbetyg. Hela fem tj-ringar delas ut! Produktionen inrymmer kreativitet, spänning, nyskapande, kärlek, tillit och humor. Filmen gör sällskap med sju andra (se nedan). OBS! Det är min betygsättning. 


Filmer som fått fem tj-ringar under bloggens historia

Frost (2013)

Carrie (2013)

Beautiful Creatures (2013)

Berättelsen om Pi (2012)

The Woman in Black (2012)

Modig (2012)

Harry Potter och dödsrelikerna (2011)

 

 

Av tj - 11 juni 2015 12:15

Det blev en lång dag i går och då kan jag ändå föreställa mig hur lång studenternas dag har varit. Det kunde inte hjälpas hur ont jag än hade i benen efter den hårda löpningen i tisdags, jag var tvungen att ta mig ut till Hovshaga. Jag har hört ryktesvägen att man inte ska sitta stilla när man har tränat, utan man ska liksom "träna bort" träningsvärken. Eller åtminstone hålla sig i rörelse. Därför gick jag från Gamla Norr till Hovshaga för att hälsa på bibliotekspersonalen och gratulera Syster Yster. Det blev ett kärt återseende med kaffe och kaka.   


Sedan tog jag bussen till Hovslund och gick därifrån till Oxtorget för att fördriva tiden. Bion öppnade nämligen inte förrän 14.30 Direkt var jag på biomaten och skrev ut mina biljetter till Jurassic World som jag och pappa ska se i dag. Därpå gick jag långsamt hem för mina trötta och värkande ben vek sig nästan. Bussen kom aldrig i och med studentutsläppen. Jag hann nätt och jämnt hem för att byta om innan det begav sig till studentfesten och vilken fest! Härlig musik, god mat och trevligt umgänge, kan det bli bättre?! Nja, det är tveksamt.


I dag blir det dock lite lugnare. Nu väntar några skrivtimmar innan bion börjar. Ha en fortsatt bra dag så hörs vi!

 

 

Av tj - 11 juni 2015 12:14

Då är vi i full gång med att fylla spabadet, mycket vatten som ska fyllas. Gräset också färdigklippt. Allt klart inför lördagen, ser så fram emot det! Ska också få fint väder på lördag och de är så skönt för de var tidigare risk för regn. INTE LÄNGRE ?
Ha de gott på er!


 

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards