TJ

Alla inlägg under juli 2015

Av tj - 20 juli 2015 21:30

Hej allesammans!!

Idag har vi i familjen varit på Allsång nere vid parken och sett bland annat Hasse som nu är väldigt populär igen med sina gröna skogar. Vi såg även den sista deltagaren koras till Sverigetoppen, final eller vad det nu hette igen.


Nästa måndag kommer alltså finalen gå i Växjö och måste ju nämna att idag var det publikrekort med över 3000 personer som var nere och såg det hela!  


Hoppas till och med att jag kan vara med och delta som förband, skulle vara hur kul som heslst!!

Det kommer upp en video senare, hoppas att den hinner ladda in.


Vi hörs, ha det bäst!!!!


 

Av tj - 20 juli 2015 17:29

    

Kände det var dags att förnya min garderob. Har växt ur nästan alla mina tröjor så därför begav det sig till Ljungby!

 

 

Av tj - 20 juli 2015 11:00

 

Frågelådan har ett tillfälligt uppehåll. Passa på att ställa din fråga under tiden genom att kommentera eller vara aktiv på sociala medier. Du kan ställa hur många frågor du vill.   


Dina frågor besvaras kontinuerligt i ett videoinlägg på måndagar.


 

Av tj - 19 juli 2015 19:00

 

Nu ligger jag här och begrundar allt som familjen har gjort. Så här mycket inrikesresor tror jag aldrig vi har gjort någon gång på så kort tid. Ni som följt bloggen har fått en uppsjö av bilduppdateringar från olika ställen i Småland och i Skåne.


I går var vi även på Börjes i Tingsryd (förutom loppis) och åt deras omtalade räkmackor (jag åt köttbullesmörgås som också var god) under tiden som ett gäng pensionärer sjöng så vackert för oss. Alltid lika roligt när man får bekanta sig med oslipna diamanter. Just det här var så vardagligt och oängsligt att man bara älskade det.


I dag lade mor in en önskan om en utflykt till Gräddhyllan, ett lantkafé i närheten av Markaryd. Har ni varit där någon gång? Jag är säker på att jag har bloggat om det innan. De har alltid något gott att bjuda på och oftast för rimliga priser, fast i dag var det inte lika roligt. Hotade planer och höjda priser gjorde att blåbärspajen inte smakade som den skulle. Men jag ska väl vakta min tunga (eller förmana mina fingrar) antar jag.

 

Vid närmare eftertanke var dagens utflykt likt alla de andra både rolig och trevlig. Framför allt välbehövlig! Miljöombyte är behövligt för alla människor och får en antagligen att begrunda hur bra eller dåligt man har det, och då finns det ju en chans att ändra på det. När jag nu legat här i 34 sekunder drar jag slutsatsen att jag har det ganska bra och ångrar inte något utflyktsmål. Jag hoppas snarare att det blir ännu fler.


Det gör så ont att ligga på den här mattan så jag tror jag reser mig igen. Men jag tackar den förfarne textilen för att jag fick summera just här. Önskar alla en fortsatt bra kväll.

 

 

Av tj - 18 juli 2015 14:15

 

Någonstans i Småland...

 

 

Av tj - 17 juli 2015 22:27

   

Hemskt vad vi flyger och far! I dag blev det en liten tur till Osby för att se statyerna Kaninen och Apan...

 

 

Av tj - 17 juli 2015 15:55

Hej på er allesammans
Idag blir det ingen special, inte så lätt att spela in något när jag inte haft tiden
Det har varit mycket på jobbet med.. De har bland annat målat och burit och en massa annat, kan bara säga vilket bra jobb de gör?

Tills vi hörs sen igen så får ni ha de göttans

MVH/T

Av tj - 17 juli 2015 10:04

 

Härlig känsla att ta av sig skorna och springa barfota. Det var så länge sedan nu att jag glömt hur underbart det är att känna gräset under fötterna.

 

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards