TJ

Alla inlägg under juli 2015

Av tj - 16 juli 2015 23:18

Tjenare på er allesammans!!

Idag blev jag 21 år och det har vi firat med en kväll på resturang och trevligt sällskap  

Vi tog också en liten titt på ett enligt mig lyxigt hotell nere vid Växjö city. Där de hade en jäkla snygg pool med glas så man såg allt.

Kanske inte så djup men snyggt ändå  


På jobbet fick jag blommor och av Madeleine fick jag en videohälsning och en gratulation via radio och blommor,, det kan inte bli bättre än så på sin födelsedag   


Ha det bra allesammans!!!!!!!


   

Av tj - 15 juli 2015 21:25

 

I dag steg vi upp i ottan för att besöka Vimmerby och Astrid Lindgrens Näs. Så här i efterhand kan jag inte fatta att jag faktiskt stått framför Astrids barndomshem. Tack vare lite extra utgifter kom jag även in i huset. Man var tvungen att ha med sig en guide. Astrid Lindgrens Näs består av en prästgård, en matbod (snickarboden), barndomshemmet och så tre mindre byggnader inklusive en entréanläggning som omges av en vacker och präktig trädgård.

 

   

Den här resan var väldigt viktig för mig. Att få ta del av Astrids tankegångar kommer att vägleda mig i rätt riktning vad anbelangar mitt konstnärskap, och faktiskt mig själv som person.

 

   

Avslutningsvis åkte vi även till Nils Holgerssons värld, drygt 11 km därifrån för att promenera genom Sverige i miniatyr. Miniatyrlandskap är otroligt häftiga tycker jag.

 

  Uppland

  Värmland

   Skåne

 

 

Av tj - 13 juli 2015 21:49

Precis hemkommen från en helt undebar dag på Gekås i Ullared. Jag tror dessvärre att jag är den enda i familjen som väljer att uttrycka mig på det viset. För i dag fick vi parkera bilen på de extra platserna och det bidrog till att modet sjönk hos vissa, medan det gladde andra.

 

 

Inne på Gekås var det som alltid fullt med folk. Det fullständigt kryllade av dem, men jag slutade aldrig skratta. Jo, jag smålog förmodligen bara under middagen i restaurangen.

 

   

Det var den påfallande huvudvärken som försökte sänka mig.

  "Varför är du så jävla glad!" skrek den till mig.

Jag valde att helt ignorera den värken och det var antagligen det bästa jag någonsin gjort. För i dag har jag shoppat som aldrig förr... Diskborstar, schampo, påslakan, böcker, tröjor, filmer och kalendrar. Det vill aldrig ta slut och tur är väl det.

 

 

Jag vill tacka min familj för en rolig och intensiv dag och en extra stor eloge till den som körde bilen. Älskar er!

 

 


Sov gott!

 

 

Av tj - 13 juli 2015 16:54

Hej på er allesammans!!

Ja då var vi igång med en ny vecka och idag har de fått slitgöran som sopning och grävning,, mycket hårt arbete, om man är sommarjobbare då då  


En sömnig helg var det verkligen, så skönt med långa sovmorgonar där jag vaknade ett ena dagen och kanske tio den andra dagen. 

Hoppas ni också haft en skön helg och fått ny enrgi, den sista biten saknar jag^^

Om någon saknar filmresan så kan ni ju tips oss båda om filmer som vi kan se på och sen säga vad vi tycker om den.

Fasktiskt, gör det, tipsa oss om någon film som kanske är just din favorit så får vi se om vi tar oss an den  


Ha det gött!!!


 

 

Av tj - 12 juli 2015 16:15

 

Se så underbart jag har det just nu... En lätt bris sveper genom håret, en spänningsroman i handen och fantastiska Marianne Mörck i P1 ljuder ur högtalaren. Kan man ha det bättre en varm ledig dag?

 

 

Av tj - 11 juli 2015 22:42

 

I dag blev det en tur till Degeberga marknad. Jag har fått höra att den marknaden är väldigt stor och var därför upprymd inför resan, men ack så besviken jag blev. Ja, det klart. Glädjen höll ju i sig ett tag, men rätt som det var tog stånden slut och då blev jag sur...


 

Jag blev uppriktigt chockad när väl marknaden tog slut och inget (förutom bokståndet) hade fångat mitt intresse. Sex böcker inhandlade jag trots mitt eget köpförbud. Nu måste jag läsa de jag har först, men vad gör man när de bara kommer till en så där!

 

 

Vi passade även på att grilla vid hemkomsten och åt den tillagade middagen tillsammans med morbrors vänner. Mycket trevligt sällskap som också föredrar det praktiska i livet.


I morgon tar vi igen oss och kommer att plöja igenom några sommarprogram. Brukar ni lyssna på sommarvärdarna i P1? Jag tyckte att Liza Marklunds sommarprat var intressant när hon pratade om sin dotter. Hon blev lite mer personlig då. Ser fram emot att få höra Arash Pournouri (mannen bakom Avicii) och Robin Paulsson med flera. Dessa har redan varit, jag vet... Men ska lyssna när tillfälle ges.

 

 

Av tj - 10 juli 2015 17:29

 

Vad tycks om mina nya sneakers?


 

Perfekt att ha för att bara glida ner i. Den senaste tiden har jag stört mig på snörade skor då man vill komma ut fort. Nu slipper jag det! Jag föredrar att vara så praktisk och jordnära som möjligt.


 

Vill ni ha likadana rekommenderar jag er att uppsöka Shoes & Bags.   


 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards