TJ

Alla inlägg under juli 2015

Av tj - 8 juli 2015 21:07

På grund av tekniska problem så väljs ett par klipp ut från Måns resa till vinsten i Wien för ett par veckor sedan! Vi ber om ursäkt för detta...

 

 

2009 - Melodifestivalen igen och MZW Tour

2009 deltog Måns i Melodifestivalen igen, den här gången med Hope & Glory där han slutade på en fjärdeplats med 144 poäng. Senare det året åkte Måns ut på turné... numera var han en etablerad artist och visst var uppsättningen MZW Tour något som vi sent ska glömma. Året bjöd även på deltagande i TV-program som Så ska det låta och Allsång på Skansen. Måns vikarierade även för Gry som programledare för Sommarkrysset i ett avsnitt.

 



 

Av tj - 8 juli 2015 20:59



   

Av tj - 8 juli 2015 17:41

Nu är vi inne i juli månad och även arbetaren har rätt att vara ledig. Vad passar bättre än att ägna några timmar åt en fiktiv verklighet, omskakande avslöjanden eller filosofiska redogörelser. Alla är vi olika och söker oss till olika litterära genrer. Därför är en boksamling eller ett bibliotek som en godisfabrik. Passa på i sommar att upptäcka den litterära terrängen och ladda inför hängmattan med mig.


 


Jag har valt ut sex romaner som jag rekommenderar till sommarläsningen. Några kanske ni till och med känner igen!

1. Stephen King - Jurtjyrkogården [Rysare]

Historien om en magisk begravningsplats där skräcken sipprar in i en familjs vardagsliv, och tänjer på skiljelinjen mellan levande och döda.

 

2. Cynthia Voigt - Spåren efter Frank [Drama]

En gripande berättelse om två bröder som söker sitt ursprung för att hitta sig själva.


3. Fredrik Backman - En man som heter Ove [Drama]

En hysteriskt rolig berättelse om tilltufsade katter och oväntad vänskap, där en förstörd brevlåda förändrar allt i grunden.

 

4. Anna Jansson - Alla kan se dig [Deckare]

Kriminalromanen som handlar om vad som kan hända när det mest personliga riskerar att hängas ut på nätet. Vad är människan beredd att göra för att skydda sig själv från förnedring?

 

5. Jane Harris - Iakttagelserna [Drama]

Harris historia är en roande och spännande skildring av 1800-talets Skottland. Boken innehåller alltifrån mysterier och spänning till spöken och sex.

 

6. Danielle Steel - Ekon [Drama]

En dramatisk berättelse om händelserika människoöden i världskrigens Europa, om kärlek och död, om trohet och svek och om ett starkt familjeband som sammanbinder generationer.

 

 

Av tj - 7 juli 2015 20:45

 

Känner ni igen kassettbandet?   Det är rena barndomen för mig... 


I dag har jag haft en trevlig eftermiddag hos min faster. Hon har i gömmorna lyckats städa fram en skatt. En intervju med min farfar från 1993 inspelad på kassettband. Han är som ni vet sedan länge avliden och därför känns det så konstigt att höra hans röst igen, men den låter precis så som den ska göra!  

Jag har fått överta bandet för att kunna överföra ljudinspelningen till mp3-fil. Har hittat kassettbandspelare med USB-anslutning som gör detta möjligt. Ett projekt som jag ser väldigt mycket fram emot.

 

 

Av tj - 6 juli 2015 19:00

Tjenare på er allesammans!! 

I helgen kom ju inte Fredagsspecialen ut och om det var någon som ville se den så, sorry. 

Det var en riktigt kul helg i alla fall, tivoli, konsert, god mat med tjejen och så träffat hennes familj igen också ! 


Mycket som händer under en helg i alla fall!


Nu under måndagen har det nya gänget sommarjobbare kommit och idag har jag haft introduktion med dem och lite olika lekar. Vi började också med lite städning och imorgon fortsätter vi såklart med det och mera uppdateringar om detta kommer såklart    Ha en fortsatt trevlig kväll på er!!


 

Av tj - 6 juli 2015 16:19

Det var en bra och rolig fars det här året med återkommande veteraner. Vad vore Vallarna utan Jojje, Siw, Stefan, Mikael och Jeanette. Alla fyller de ett slags funktion i ensamblen. Nytillskottet i år var Karin Bergqvist från Skåne som gjorde en strålande insats.

 

Jag bävar inför den dagen då ovanstående skådespelare inte längre finns eller väljer att kliva av scenen, som Krister har gjort. Man njuter varenda minut på Vallarna och hoppas att det vill fortgå i flera timmar. En fars går så fort på plats. Hemma i tv-sofforna kan en mindre bra uppsättning kännas oändlig, men inte live. Då hinner man inte tänka förrän någon gör något roligt på scenen.

 

 

 

Den här gången blev det dessutom extra dramatiskt i och med att farmor råkade spilla kaffe över sig och jag blev halvblind i nästan sju minuter. Ni förstår att mitt vänstra öga började rinna oförklarligt som gjorde att jag knappt såg något. Torkade med handen, men det förvärrade alltihop. Mitt vänstra öga sved utav bara helvete och jag torkade den jävla vätskan med tröjan innan jag fick fatt i en servett. Så här i efterhand var det ganska kul och det såg säkert lustigt ut. Vilken tur att jag ändå vill bjuda på mitt elände!

 

Jag beundrar pappa och hans fru för att de höll humöret uppe när vi höll på som vi gjorde. Men vad vore livet utan incidenter?

 

Ha en fortsatt bra och rolig dag!

 

 

Av tj - 6 juli 2015 13:08


Ägnat hela förmiddagen åt frågelådan nu. Svårt att svara kortfattat på era politiska frågor. Vill ni ha en längre utläggning kan jag kanske skriva en text en annan gång.

 

 

Av tj - 6 juli 2015 07:15

 

Vaknade kl. 5 för att passa åskan, men den har hittills inte dykt upp! Jag som tänkte ta lite bilder, fasen...

 

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards