TJ

Alla inlägg under augusti 2015

Av tj - 16 augusti 2015 15:29

Tjenare på er!!


Ja igår var vi på Liseberg och det var jag tillsammans med några andra från UNF.

Målet var helt klart med dagen att åka lite nya grejer och ha det kul!
Det var väldigt roligt och vi var väl ungefär sju stycken i gruppen som var tillsammans då under dagen,


Tänkte jag ska visa vad jag åkte.. Notera att jag inte filmat det.


Sen några fler.


En mycket rolig dag och kväll!!  


       


Av tj - 14 augusti 2015 21:30

Filmen är textad   


 

Av tj - 14 augusti 2015 21:18

Hej på er läsare!

 

Vad har ni för er den här varma kvällen? Själv sitter jag i soffan med en upplysningsbok i knäet som jag lånade på biblioteket i dag. Det känns berikande att emellanåt få ta dela av lite filosofiska tankar och låta hjärnkontoret jobba lite extra. Tänkte läsa in mig på filosofi och historia innan biblioteksstudierna tar vid igen om drygt två veckor. Då lär det bli tunnare böcker vid sidan av...

 

 

 

I övrigt finns det inte mycket att delge denna afton. Jag avslutade Jeffrey Archers äventyrsroman Drömmen om Everest i förmiddags, varefter jag påbörjade en ny roman av Danielle Steel. Eftermiddagen har gått åt till att spela Civilization V. Förmodligen avtar spellusten med tiden, men just nu är det riktigt roligt. I morgon planerar jag skriva lite.

 

Nu blir det dock att avnjuta tacosen medan Tolkiens berättelse Sagan om Ringen visas i tv-rutan. Ha en fortsatt bra kväll!

 

 

Av tj - 13 augusti 2015 11:49

Tjenare på er!!

Igår gjorde jag det första videoklippet, med något enstaka undantag, med textning på engelska. 

Hela iden är att man kollar på klippet som visar upp tre filmer, busenkelt. Det man sedan gör är att, antingen kommentera eller rösta på alternativ 1, 2 eller 3. Siffrorna representerar de tre olika filmerna. På fredag som sagt så kollar jag på den som blivit mest röstad på. Alltså imorgon och sen någon gång i helgen så gör jag en recension.


Så var med och kika på klippet och rösta   

  

 

Av tj - 12 augusti 2015 21:49

För att rösta, antingen ge en kommentar på inlägget eller i röstningen 



Ny era bland mina filmer !   


 

Av tj - 11 augusti 2015 19:57

 

I dag har jag och T cyklat till områdena Marketenterivägen och Samarkand för att kolla efter en ny bärbar dator åt honom. Jag blev faktiskt också sugen på att uppgradera då jag har börjat spela Civilization V. Det är jättekul, men spelupplevelsen hade varit ännu bättre om grafikkortet varit strået vassare. Jag tror T redan har pratat om det spelet, och det lär nog inte ha gått någon spelintresserad förbi. Det roliga med spelet är att inget blir detsamma en gång till. Du hamnar på olika ställen med andra typer av resurser och får ta dig fram med andra motståndare/vänner. Meningen är kort sagt att bygga en civilisation.

 

 


En annan sak som dessvärre är lite tråkig är rötmånaden. Nu är den här! Det är tiden på året då frukt, grönsaker och bröd ruttnar/möglar väldigt snabbt. Sedan ska vi inte glömma alla j***a flugor som tillkommer. Än så länge har vi fått slänga hemskt mycket frukt. Blir väl till att inhandla lite mindre av den varan antar jag...


Ha en fortsatt trevlig kväll!

 

 

Av tj - 10 augusti 2015 21:00

Tjenare på er!!

Ja idag har jag och farsan spelat tennis.. Konstigt nog tennis som jag inte kan säga att jag spelat på riktigt innan.


Ja vi spelade ju inte med regler och det var nog tur för det började ju lovande:

Jag slog för långt och han kom inte ens över nätet. Tillslut så fick jag ordning och slagen,,, ganska så, medans han fortsatte att skjuta, antingen för kort eller för långt vissa gånger.


Jag tror däremot att efter vi övat några gånger så kan vi väl i alla fall bli lite bättre. Vill i alla fall lära mig lite regler, så man kan spela någon gång mot någon annan och lära ut.


I alla fall ett riktigt skönt väder med sol hela dagen och igår utnyttjade jag det genom att gå och fiska. Det kanske jag redan skrivit men i alla fall, det blev 5 fiskar på kroken. Jag kastar alltid i dem igen så sport fiska kan man väl säga att jag gör.


Tills vidare ha det så gött!!!


   

Av tj - 9 augusti 2015 20:20

 

 

Hemkommen efter en härlig och supertrevlig dag i Ljungby. Min kusin som nyligen fyllt tio år överraskades med en bil, godis och ett presentkort. Kan man få något bättre på sin tioårsdag? Nej, jag skulle nog inte påstå det. Själv fick jag oerhört mycket pengar och småkrafs när jag fyllde tio år, så det här var verkligen något extra.

 

Det är en speciell känsla att fylla tio år. Man får möjlighet att hjälpa till mer hemma, som att diska och baka. Det är extra bra när mamma behöver stänga in sig på rummet. Eller när pappa bad mig rensa bort allt ogräs och mossa mellan stenplattorna. En uppgift som jag i dag kan vara stolt över. Sällan har man i Moheda skådat sådana fina stenplattor. Men lyckan varade inte länge, för mossa och ogräs har nämligen en tendens att återkomma.

 

Dessa uppgifter var mig aldrig till last, för jag kunde när som helst besöka mitt eget Nangijala, en plats där bara jag hade tillträde. Som barn upptäckte jag världen på ett helt annat sätt än i dag, något som jag ändå tar med mig in i vuxenlivet och skrivandet.

Att fylla tio år innebär större frihet, men det kan även innebära mer ansvar. Jag tackar båda mina föräldrar för att jag fick en kombination av detta.

Det har varit fantastiskt roligt att träffa tjocka släkten igen och fått möjlighet att hålla bemärkelsedag för kusinen. Efter god mat och en gudomlig efterrätt återgår jag nu till böckernas värld.

 

 


In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards