TJ

Direktlänk till inlägg 5 september 2015

Som vecket på en ostruken skjorta

Av tj - 5 september 2015 19:21

 

Gårdagens kräftor var verkligen något extra. Det är en delikatess som man längtar till varje år, och speciellt efter en påfrestande uppgift. En riktig skaldjursfest, och sent blev det dessutom.

 

I dag steg vi upp extra tidigt (oturligt nog) för att åka till Broby marknad trots den depressiva väderleken. Det kändes inte alls lika roligt som det brukar göra. Tidigare år har vi faktiskt haft tur med vädret och jag har inte behövt gå klädd som en paria. I dag regnade det något djävulskt på vägen upp och jag var skitful! Som en irriterande fläck på en vit bordsduk eller vecket på en ostruken skjorta.

 

   

Någon härlig marknadskänsla hade jag definitivt inte då ponchon bidrog till att jag kände mig instängd. Jag var visserligen inte den enda som bar sådana egendomliga ytterplagg, men det kändes så. Lyckligtvis regnade det inte hela tiden så jag kunde stundom fälla ner huvan åtminstone. Poncho är nog något som jag aldrig kommer att älska eller förstå mig på. Man känner sig som en främling bland folk när man ser ut på det viset, helt olik de civiliserade kläder som jag numera föredrar.

 

Allt ordnade sig ändå till slut på vägen hem då vi svängde inom Osbys Förmedlingscentral och inhandlade litteratur. Det är något vördnadsfullt över böcker då de får mig att känna mig fullkomlig. Efter besöket i Osby kunde jag till och med känna mig stolt över att jag burit ponchon under hela tiden vi gick på marknaden. Ibland måste man lägga negativa känslor åt sidan. I det långa loppet så bryr sig väl ingen om hur jag ser ut, och det var faktiskt fler med poncho där. Men jag kommer nog aldrig att använda det igen. Åtminstone inte i civiliserade kretsar. Då föredrar jag andra regnställ.

 

   

Jag önskar nu alla en fortsatt bra dag!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tj - 7 januari 2019 01:01

Vi har flyttat till ny domän. Nya inlägg ser ni här:   http://torejesper.blogspot.com/ ...

Av tj - 6 januari 2019 01:39


          Tjenare!!Ni som ännu inte har kikat in vårt nya ställe, gör gärna det. Där fortsätter TJ andan och vi har nya saker planerade, just nu finns ännu ett nytt videoklipp ute!       https://torejesper.blogspot.com/   Ha det...

Av tj - 30 december 2018 23:45

Så närmar vi oss midnatt och årets sista dag är kommen. Det har verkligen varit ett mycket händelserikt år på många sätt vilket jag redan skrivit om i det förra inlägget. Jag tänkte därför ta tillfället i akt att tacka för alla de här åren på bloggpl...

Av tj - 29 december 2018 23:47

    http://torejesper.blogspot.com/           ...

Av tj - 25 december 2018 15:49

  Hoho! Då har det äntligen lidit mot jul och jag inser verkligen hur lite jag bloggat den här månaden och helt gått upp i en massa annat. Till exempel har jag den senaste veckan träffat flera vänner och bytt julklappar, eller har vi ätit god mat...

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards