TJ

Alla inlägg under september 2015

Av tj - 19 september 2015 19:48

 

Så här såg det ut tidigare i dag när Enmansorkestern stod för underhållningen utanför Tegnérgallerian. Många var där och njöt av underbar musik, och det blev med andra ord en succé. Det roliga var att denna speleman gjorde starkast intryck inne i gallerian vilket i sig är ganska fascinerande. Den som missade Enmansorkestern i dag behöver inte vänta länge. Snart drar det i gång igen och då på Vattentorget, Växjö 17/10.

 

 

Av tj - 19 september 2015 17:46

Nästa spelning blir den 17 oktober, en lördag!

Vattentorget i Växjö, börjar nog ca 12.


 

Av tj - 18 september 2015 21:30




  

Av tj - 18 september 2015 15:45

 

Nu sitter jag framför datorskärmen och letar utbildningar till nästkommande år. Det är ju så att det ingår valbara kurser på den här utbildningen och då kräver det lite tanke bakom. Hittills är det 12 kurser i listan och jag hoppas det blir fler.


I kväll är det kvalfinal i Idol och precis som det brukar behöver mina favoriter ett wildcard. Amanda "Ghetto Barbie" och Magnus är visserligen vidare, men det fattas i alla fall två enligt mig. Vad tycker ni?

 

Tove Burman

 

Jonathan Jaarnek Norén



 

Av tj - 17 september 2015 19:40

Vilken stad och vilken byggnad!?  

      

Av tj - 16 september 2015 09:32

   

Gårdagens evinnerliga åskväder tvang familjen att släcka ner hela lägenheten, bryta strömmen och låta änglarna bära det tända ljuset. Jag var ju bara tvungen att få veta upplösningen i den spännande boken om häxprocesserna i början av 1600-talet. I två veckor har jag nu dragits med denna påfallande och klibbiga historia som jag velat återkomma till emellan den omfattande kurslitteraturen. Det speciella med handlingen är den bygger på riktiga domstolsprotokoll vilket gör allt mer personligt. Den här boken kommer jag nog prata om i boktipsen.


Nu blir det diskussion kring informationsåtervinning på nätet.

 

Av tj - 15 september 2015 20:58

Tjenare på er!

I helgen och början på veckan har det varit full gång. Det har varit matstad i Växjö under helgen så, det var fullt med mat, honung och allt sånt.

Sedan har det varit ett besök på äventyrsbadet och madde och jag har också hunnit med att spela lite pingis och det tyckte jag gick väldigt bra!

Nu är det lite restaurang med god mat så vi hörs allesammans!

Ha det så gött!

  

Av tj - 14 september 2015 19:34

 

Förra måndagens seminarium var något helt annat jämfört med dagens. I dag förde vi en livlig och gemytlig diskussion, precis som det ska vara på ett seminarium. Jag är väldigt nöjd över min insats den här gången. Allting kändes självsäkert och begripligt. Kanske nästan lite för självsäkert... ?


Nu avnjuter vi lite rabarberpaj innan idolkvalveckan drar i gång! Vi hejar på de fem första tjejerna!

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards