TJ

Alla inlägg under september 2015

Av tj - 5 september 2015 19:21

 

Gårdagens kräftor var verkligen något extra. Det är en delikatess som man längtar till varje år, och speciellt efter en påfrestande uppgift. En riktig skaldjursfest, och sent blev det dessutom.

 

I dag steg vi upp extra tidigt (oturligt nog) för att åka till Broby marknad trots den depressiva väderleken. Det kändes inte alls lika roligt som det brukar göra. Tidigare år har vi faktiskt haft tur med vädret och jag har inte behövt gå klädd som en paria. I dag regnade det något djävulskt på vägen upp och jag var skitful! Som en irriterande fläck på en vit bordsduk eller vecket på en ostruken skjorta.

 

   

Någon härlig marknadskänsla hade jag definitivt inte då ponchon bidrog till att jag kände mig instängd. Jag var visserligen inte den enda som bar sådana egendomliga ytterplagg, men det kändes så. Lyckligtvis regnade det inte hela tiden så jag kunde stundom fälla ner huvan åtminstone. Poncho är nog något som jag aldrig kommer att älska eller förstå mig på. Man känner sig som en främling bland folk när man ser ut på det viset, helt olik de civiliserade kläder som jag numera föredrar.

 

Allt ordnade sig ändå till slut på vägen hem då vi svängde inom Osbys Förmedlingscentral och inhandlade litteratur. Det är något vördnadsfullt över böcker då de får mig att känna mig fullkomlig. Efter besöket i Osby kunde jag till och med känna mig stolt över att jag burit ponchon under hela tiden vi gick på marknaden. Ibland måste man lägga negativa känslor åt sidan. I det långa loppet så bryr sig väl ingen om hur jag ser ut, och det var faktiskt fler med poncho där. Men jag kommer nog aldrig att använda det igen. Åtminstone inte i civiliserade kretsar. Då föredrar jag andra regnställ.

 

   

Jag önskar nu alla en fortsatt bra dag!

 

Av tj - 5 september 2015 13:05

Hej på er allesammans! 

Hoppas ni alla haft de gött! Lite svårt som ni märkt att blogga eftersom jag är lite här och där utan internet mestadels. 

Jag tänkte i alla fall berätta lite om gårdagen då Madeleine gick från 27-28 år. 


Dagen började med jobbet för henne medan jag tog en liten tupplur,hehe. Efter jobbet så gick vi till en musikaffär och kikade lite på vad som fanns där, did ska vi nog idag igen.  


Ohh förresten så fick hon en fotobok där det står om de olika hemligheterna bakom en bra fotograf och hur man ska ta i bra ljus och med skuggor och allt sånt.

På senare eftermiddag fick vi besök av hennes familj och efter detta så blev det bio. Vi spg "Så och på jorden" en väldigt bra uppföljare från ettan. Har inget att berätta från ettan eftersom jag inte sett den men jag kommer prata om tvåan senare. Tro mig, du behöver inte ha sett ettan innan du ser denna tvåa, vilket är skönt!


Ha det bra!!


MVH/T

Av tj - 5 september 2015 13:03

MVH/T

Av tj - 4 september 2015 14:37

 

Uppgiften blev mer än lyckad och innehållsrik. Åtminstone känns det så. På måndag ska vi diskutera våra texter om det första steget i informationsåtervinningsprocessen. Nu tar jag helg och har lite kräftskiva. Vi hann aldrig med den i augusti, så vi får ta den nu i stället. Längtar redan till i kväll.


Ha en fortsatt bra dag och önskar alla trevlig helg!

 

Av tj - 3 september 2015 19:34

Tjenixen
Idag har vi varit i Landskrona på deras äventyrsbad. Ett litet sött äventyrsbad med en mycket rolig kana som skuttade brant nedåt i tre sekunder typ . . Men väldig rolig och lyckades komma ner från 9 sekunder till 4,55 så det kallas en för bättring

Imorgon är det också Madeleines födelsedag då hon blir 28 så glöm inte att säga grattis imorgon, länken finns i menyavdelningen och det kan vara mysigt att få lite Grattis på sin dag ?

Här kommer också någon bild på det hela

Mvh/T

Av tj - 3 september 2015 00:16

Ut med det gamla och in med lite nytt. Ja, under den gångna månaden har jag samlat ihop lite skänkegods till secondhandbutiken Kupan. Jag anser att saker som fortfarande är hela, rena och fungerar som de ska är alldeles utmärka att skänka. Varför slänga så mycket?

Kupan har det verkligen ändrats sedan jag var där sist. De har fått nya bokhyllor och elektronikrummet har blivit ett lekrum och kläderna har fått en mer avskild avdelning. Det var riktigt rogivande att gå och plocka bland de gamla sakerna, samtidigt som jag ideligen tänkte på mina egna saker som inom en snar framtid kommer säljas. Hoppas att välgörenheten gör sitt.

För mig är det obegripligt hur en del kan pruta när man handlar på secondhand. Man måste ju faktiskt tänka på att pengarna går till viktiga saker och inte enbart hamnar i någon chefs ficka. Jag valde att inhandla ett litteraturvetenskapligt uppslagsverk bland annat (inte så förvånande kanske) för att stödja kedjan.

 

Nu har jag dessutom samlat in tillräckligt mycket material för att kunna skriva om Informationsåtervinningens grunder. Det är fortfarande mycket matematiska begrepp som jag inte förstår, men jag väljer att fokusera på det som faktiskt är begripligt. I morgon blir det till att skriva uppgiften.

Hoppas ni har haft en underbar dag och inte känner oro inför ett nytt våldsamt åskväder som härjade häromnatten. Jag har så här i efterhand läst och sett nyheter om det som torde vara Tors ilsknaste vredesutbrott på bra länge. Jag sov när det här hände mitt i natten. Alla mina familjemedlemmar var vakna och stundtals oroliga, men inte jag, för jag var i min egen värld. I drömmarnas land... Det har sina för- och nackdelar med att sova som en stock. Tänk om det hade hänt något?

 

Nu tänker jag trots allt gå till sängs igen och antagligen inte vakna förrän om ett par timmar redo att skriva min uppgift. Ni får ha det så bra så hörs vi. God natt!

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards