TJ

Alla inlägg under december 2015

Av tj - 16 december 2015 17:35

Tjenare !!

Idag å igår så har jag konstigt nog varit ute å sprungit i kylan med minusgrader! Ska ge tips att det är riktigt skönt att slippa värmen som på sommaren när man är trott nog utan den.


Tyävrr så kom det inte för mig att ta en bild som jag tänkte ha gjort, det är mycket fina motiv nu när frosten biter på blommor å blad.


Det kanske kommer imorgon om jag ger mig ut! Imorgon, torsdag så spelar jag på vattentorget på kvällen då det är nattcafè. Något som UNF arrangerar så kom dit om ni vill ha lite trevligt å testa alkoholfria drycker  



Skriv gärna i en kommentar vad ni tycker att vi ska,, exempelvis filma , ska vi göra en film tillsammans, undrar ni om hur det går för vår serie, när den börjar eller annat så skicka antingen iväg ett mejl eller en kommentar, ha det gött!!!

 

Av tj - 15 december 2015 00:14

 

Så här ska det se ut på hustaken! I dag har det varit minusgrader hela dagen och halkrisk. Personligen är jag jätteglad över det, då det förmodligen innebär att vintern är i antågande. Förhoppningsvis faller snön snart över oss. Nåväl, det blev en kort stund på universitetsbiblioteket för att skriva färdigt uppgiften och göra en presentation. Använt Google Presentationer för första gången och jag kan bara säga att mallarna inte alls är något att hänga i granen. Blev väldigt besviken, men man måste ju vara öppen för nya saker ibland.

 

 

Nu har jag också fixat alla julkort som måste läggas på lådan under veckan om de ska hamna i rätt postlåda innan jul. Ja, det var nog det jag ville delge just i dag. Ha det bra! 

 

 

Av tj - 14 december 2015 23:00

Tjenare på er!!

Ikväll har jag och familjen varit ute och käkat lite, vi var sedan och såg en grupp akrobater från Australien. 

Växjö var deras sista stopp ikväll. De var extremt skickliga på det sättet de hanterade sina kroppar i form utav uppsving, hoppade hopprep, otroligt snabbt! Det roliga där var att så fort någon inte orkade längre så var den tvungen att ta av sig ett av plaggen, haha!

De gjorde i alla fall fantastiska hopp och stod på huvuden 5 meter upp och liknande så en väl värd kväll så tack för den, familjen!

Nu är det tid för mig att säga godnatt, tyvärr har jag ingen bild från framträdandet då det var så mörkt och blixt var ju inte tillåtet för säkerhetens skull.


 

 

Av tj - 13 december 2015 20:00

   

Av tj - 13 december 2015 15:30


 

Av tj - 13 december 2015 15:07

Tja på er allesammans!!!

Ikväll kommer svaret på vad detta är egentligen, kommentera in vad ni tror att det är!  


   

Av tj - 13 december 2015 09:00

 

Vilken fridfull morgon med luciatåg och adventsfika! Dock måste jag säga att jag har aldrig sett lucian stå i mitten. Trodde för ett tag att hon inte var med... men lyckligtvis var hon det. Lucia är ju som mycket annat hotat här i världen och jag orkar knappt uppsöka debatten. Vem är det t ex som har bestämt att vissa saker ska representera en viss etnicitet eller kultur?

 

Jag tycker debatten är snedvriden och behöver omprövas. Se luciatåget för vad det är och börja inte granska med problematiserade ögon. Det finns andra områden som behöver era ögon bättre, t ex hur samhällsstrukturen ser ut. Är vi riktigt kloka och låter Lucia med sina kollegor vara i fred kan kanske hon bistå med sina ögon på ett silverfat ytterligare en gång. De ögonen torde vara heliga och kunna se saker som ytterst få i mänsklighetens historia kan skåda. Hon är faktiskt ett helgon!

 

 

 

 

Av tj - 12 december 2015 23:55

   

Det blev en ensam tur i spåret eftersom T varit i Värnamo i dag. Det gjorde mig absolut ingenting för då fick jag tillfälle att besvara lite utav era frågor på egen hand. I stället har vi träffats senare under kvällen och kört bilrace och lyssnat på julmusik.

Det är inte klokt att det snart ska bli jul, och ännu ingen snö i sikte. Jag blir irriterad när jag tänker på det. Vi förtjänar snö vid det här laget! Det klart att jag inte ser fram emot någon snöskottning, men jag vill åt själva vinterkänslan och julstämningen. Den är så svår att få till utan snö. Snart blir det väl en dikt eller kort novell om snö... ja, varför inte... Det var ju ett tag sedan det begav sig.

 

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards