TJ

Direktlänk till inlägg 14 februari 2016

Resan till Kallinge (lyckades!)

Av tj - 14 februari 2016 21:30

Resan till Kallinge gick jättebra den här gången. Egentligen hade jag väl inte väntat mig något annat. Att en sådan olycka skulle inträffa två gånger är nog ganska osannolikt. Ändå satt jag och kunde inget annat göra än titta ut genom fönstret på bygden och samhällena vi körde igenom. Det gjorde att jag började uppskatta Torsjön medan vi passerade Ingelstad. Just det området är väldigt vackert tycker jag. Något självförtroende till läsning på bussen kommer det nog ta tid innan jag får tillbaka. Men ju mer jag åker desto bättre blir det. Särskilt nervös blev jag efter bussbytet i Tingsryd då jag fick hoppa på en dubbeldäckare igen. Den här helgen har det ju dessutom snöat och frusit på så det var inte så konstigt att jag kände mig obekväm. Men det gick bra! Jag kom fram till slut…

     

T mötte mig vid torget och tillsammans gick vi och handlade ägg till frukosten. Hos T dukade vi sedan upp en brakfrukost bestående av ägg, fil, rostat bröd och jag vet inte allt. Det kändes oerhört lyxigt måste jag säga och T menade att vi båda var väl värda detta. Under tiden vi avnjöt frukosten berättade T om sitt nya liv i Kallinge, vilka personligheter han träffat, vilka ställen han brukar besöka och hur det går på hans jobb i Ronneby.

 

Efter frukosten tog vi bussen till Ronneby för att kolla upp en discolampa som T gärna ville ha. I lampaffären sa expediten emellertid att de inte hade någon typ av discolampa, utan vi hänvisades vidare till stormarknaden Lyckeby utanför Karlskrona. För att komma dit tvangs vi ta tåget till Karlskrona och sedan en stadsbuss till Lyckeby. Jag kan så här i efterhand tycka det var mycket resande för en lampa. Det hade varit mycket roligare om vi tillbringat lite mer tid i Karlskrona. Utflykten i sin helhet tog tre timmar och åtminstone hälften av den tiden var bara restid. Men vi lovade varandra att göra om resan och tillbringa längre tid i Karlskrona nästa gång. Det lilla jag fick se av hamnstaden gjorde mig jätteglad. Jag föreställde mig hur Karlskrona såg ut för hundra år sedan när en av mina släktingar tog värvning i flottan där. Undrar om han tyckte om plasten lika mycket som jag…

   

Efter äventyret i Karlskrona och Ronneby åkte vi hem för att laga middag. T började med att koka upp vattnet till spaghettin och gick sedan i väg för att ringa sin bror för att reda ut en del nätverksproblem till datorn. Samtalet drog ut på tiden, vilket gjorde att jag lagade maten i stället. Efter maten experimenterade vi med discobelysningen och lyssnade på mellobidragen. Det var enormt effektfullt för att bara vara en lampa. Nu hade vi allt vi behövde för en lyckad kväll.

 

Den fortsatta kvällen framskred utan problem. Vi spelade datorspel, kollade på Melodifestivalen och första halvtimmen av gaygalan och spelade wii. Klockan ett släckte vi ner lägenheten och jag kröp ner i bäddsoffan och somnade med detsamma. Åtta timmar senare vaknade jag och började diska upp efter gårdagens fest. T vaknade antagligen av det och gick sömndrucken upp. Men tillsammans åt vi en lika stadig frukost som dagen innan och då piggnade han till.

 

Räven är min inflyttningspresent till T

 

Därefter fortsatte vi att spela wii tills hans mor och en av hans bröder ringde på dörren. De kom med en gryta mat. Under tiden den värmdes till på spisen spelade vi alla wii. Därefter åt vi och spelade kort innan det var dags att åka hem. Jag fick också följa med och det bidrog till att jag har hunnit fixa med en del papper innan Farmen började. Det har varit jätteroligt att vara hos T den här helgen. Framför allt är jag glad att jag klarade resan och att vi trots den knappa tiden hann uträtta så mycket som vi ändå gjorde.


Nu sätter jag punkt för den här helgen och hoppas ni haft en lika underbar helg som vi. I dag är det ju Alla hjärtans dag dessutom så hoppas verkligen ingen av er behövt sitta själv. Vi hörs!

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tj - 7 januari 2019 01:01

Vi har flyttat till ny domän. Nya inlägg ser ni här:   http://torejesper.blogspot.com/ ...

Av tj - 6 januari 2019 01:39


          Tjenare!!Ni som ännu inte har kikat in vårt nya ställe, gör gärna det. Där fortsätter TJ andan och vi har nya saker planerade, just nu finns ännu ett nytt videoklipp ute!       https://torejesper.blogspot.com/   Ha det...

Av tj - 30 december 2018 23:45

Så närmar vi oss midnatt och årets sista dag är kommen. Det har verkligen varit ett mycket händelserikt år på många sätt vilket jag redan skrivit om i det förra inlägget. Jag tänkte därför ta tillfället i akt att tacka för alla de här åren på bloggpl...

Av tj - 29 december 2018 23:47

    http://torejesper.blogspot.com/           ...

Av tj - 25 december 2018 15:49

  Hoho! Då har det äntligen lidit mot jul och jag inser verkligen hur lite jag bloggat den här månaden och helt gått upp i en massa annat. Till exempel har jag den senaste veckan träffat flera vänner och bytt julklappar, eller har vi ätit god mat...

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards