TJ

Alla inlägg under februari 2016

Av tj - 12 februari 2016 00:02

 

Dags att knyta sig efter en härlig dag med läsning och efterforskningar. I går ägnade jag mig åt nästan exakt samma sysselsättning, förutom den lilla skillnaden att jag under kvällen chattade med ett par vänner. Det var länge sedan jag hörde av dem och vi diskuterade allt möjligt. Dock var det stressigt att hålla alla konversationerna i gång samtidigt, men det löste sig efterhand.


Helgen börjar närma sig med stormsteg och jag har lovat T att göra ett nytt försök att komma till Kallinge. Ska bli spännande att se hur långt jag kommer den här gången. Någon frågelåda ser ni inte heller den här veckan då det just nu saknas frågor. Kan bli att jag redigerar ihop material från andra sammanhang om jag får lust. Den här veckan har jag inte prioriterat det.

 

Jag återkommer troligtvis med en längre utläggning i morgon. Det är så roligt att T också har börjat blogga igen. Vi byter av varandra, vilket är en enorm lättnad.


God natt!


 

Av tj - 10 februari 2016 19:45

Denna låt har satt sig på min hjärna! Den sitter där och vill inte bort så nu får den sitta där ett tag!


 

Av tj - 10 februari 2016 19:41

Tjenare på er allesammans!

Tänkte skryta lite med ett brev som jag fått. Det kanske inte är så himla speciellt att få ett brev i brevlådan.. Frågan är hur många som fått brev från Taiwan? 

Det var i Värnamo på skolan som vi hade två stycken volontärer, ena av dessa var därifrån och vi blev bra vänner på den korta tid de var nere där. 

Så det är super kul att få ett brev därifrån. Det är tydligen så att 2016 är apans år så det är väl bara att önska stort grattis till de alla där borta!


Det roligaste av allt är att jag precis just nu som jag skrev den meningen så lyssnar jag på Darins låt "En apa som liknar dig"    Komiskt!



Ha det gött!!

 

 

Av tj - 10 februari 2016 09:45

Hej på er allesammans!

 

Ute i det friska vädret med barnen. 

Som ni klart ser på bilden så är det inte direkt det varmaste vädret idag. Det regnar som tur inte så det är ju alltid något!
Jag kan ju tycka att det är en av de bästa sakerna med jobbet att man får möjligheten att vara ute minst en gång om dagen, ibland två om barnen har mycket spring i benen, haha!


Ja detta var bara ett litet hej från mig!



   

Av tj - 9 februari 2016 22:56

 

I snart tre veckor har jag gått runt utan glasögon. Det har varit oerhört befriande även om det varit jobbigt många gånger. Framför allt framåt kvällen då ögonen börjar bli trötta vilket gör synen dimmig. Att fixa mina glasögon tog bara fyra minuter. Min optiker skrattade i samma stund hon såg mig då jag var drypande blöt efter promenaden i regnet.

”Du ser ju inte klok ut Jesper! Vänta lite ska jag hjälpa dig.”

Och det gjorde hon verkligen. Hon ordnade allt på bara fyra minuter! Tacksamt tog jag emot glasögonen och önskade henne allt gott. Enligt henne var det ett rent nöje att jag dök upp. Det gjorde mina andra ärenden i stan mycket roligare.

 

Efter en snabb runda på biblioteket gick jag hem och firade med en semla. Det är ju fettisdag! Ska jag vara ärlig har jag fuskat och ätit minst två stycken det här året. Men det är ju inte dumt med semlor. Dagens var något alldeles extra. God grädde och tillräcklig mängd mandelmassa gjorde den helt perfekt.


Under kvällen tittade jag på filmen Liberal Arts med Josh Radnor i huvudrollen. Många känner nog igen honom från How I Met Your Mother. Liberal Arts visar sig vara hans egen film. Han är både regissör, manusförfattare och huvudrollsinnehavare, vilket imponerar stort på mig. Liberal Arts handlar om att hitta sin rätta plats i livet, och inte fastna i det förflutna.


Efter filmen blev det ett nytt avsnitt av Ung och bortskämd. Om jag skrattade mycket sist var det ingenting jämfört med i dag. Dagens uppdrag var förlagt vid en bondgård och en del ville verkligen inte få smuts under naglarna. En deltagare visade sig även vara rädd för en fluga. I det ögonblicket visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta.

 

Det börjar bli dags att tänka på refrängen. Ni får ha det bra till dess vi hörs igen. Hoppas er semla smakade!

 

 

Av tj - 9 februari 2016 14:26


 

Av tj - 8 februari 2016 23:56

 

En ny arbetsvecka har börjat efter en avkopplande helg ute på landet. Det var nu över en månad sedan jag hälsade på mormor. Även om jag är väldigt individuell som person tycker jag familjen är väldigt viktig varför jag verkligen värdesatte de här dagarna. Den här helgen har varit oerhört trevlig och jag ser fram emot nästa besök.


Framför allt blev det en lyckad shoppingrunda i Ljungby. Alla familjemedlemmar var entusiastiska efter sina respektive inköp och vi åt vår fläskfilé med god aptit. I går följde jag även med morbror på lägenhetsvisning. Det var en gemytlig dam som välkomnade oss till hennes rymliga lägenhet. Den hade alla kvaliteter som jag tror min morbror är ute efter. Till och med jag blev intresserad.


Sedan T flyttade har lägenhetsvisningar tilltalat mig på ett mer drivande sätt. Möjligheten att få se huruvida olika lägenheter faktiskt ser ut tycker jag är spännande och det engagerar mig. Själv har jag vissa krav och stora utrymmen är ett av dem. Det medför således en högre kostnad, men det är jag väl medveten om. Smakar det så kostar det! Jag hoppas verkligen morbror tänker efter ordentligt innan han tar det viktiga beslutet. Jag vill minnas att det var med glimten i ögat som han inspekterade alla hörn. Personligen kan jag erkänna att det nästan glittrade i mina, då jag föreställde mig hans inredning. Det är en speciell känsla som måste innebära att det känns rätt, eller åtminstone lockande. Jag förstår mycket väl hur han kände det. Det kan ju vara ett framtida hem.

 

Helgen är numera slut och jag befinner mig vid min kontorsdel i sovrummet någonstans i Växjö och läser kommentarer på universitetets läroplattform. Dagen har mestadels gått åt till att läsa igenom kursdeltagarnas texter och kommentera en utvald. Ifall de andra väljer att fortsätta kommentera kommer jag också göra det. Just nu vill jag inte framstå som någon viktigpetter. Bättre att ligga lite lågt ett tag.


I morgon ska jag uppsöka min optiker för glasögonkontroll. Jag måste erkänna att det är lite sorgligt. I över två veckor har jag sluppit glasögonen och nu blir det till att försöka vänja sig vid dem igen. Kanske skulle jag rentav börja med linser i stället. Vi får helt enkelt höra oss för vad som känns bäst.


Tack för i dag! God natt.


 

Av tj - 8 februari 2016 11:15

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards