TJ

Alla inlägg under mars 2016

Av tj - 11 mars 2016 17:59

 

Jag kan inte förstå hur tiden rinner ifrån mig titt som tätt. I princip hela gårdagen gick åt till inspelning av utvärderingsserien och redigering av densamma. När vi väl var i gång tog batteriet slut och fick avbryta inspelningen under två timmar. När vi sedan skulle fortsätta hann vi inte mer än fem minuter förrän minneskortet var fullt. Allt material blev sent omsider färdigt och började redigeras. Men resultatet blev inte alls som jag hade tänkt mig från början. En del omändringar tillfogades och första delen publicerades sent under kvällen, men drogs in på grund av material som inte fick spridas utan upphovsrättsinnehavarens tillstånd. Så här i efterhand känns den nedlagda tiden väldigt meningslös eftersom sådana här problem vanligen uppstår. Inte blir det bättre av att tekniken utlyser strejk. Motivation och lust har härvid falnat. För att muntra upp mig läste jag ett par sidor i Lassie – Världens bästa hund innan jag släckte lampan.


I dag fick jag uppleva en helt annan tillfredsställelse. Nämligen genom shopping. Medan mamma provade jackor uträttade jag ett ärende på Cervera (när jag inhandlade servis till pappas födelsedag tog jag fel storlek och tvangs byta). Mamma hittade en passande jacka och jag genomförde mitt servisbyte utan krångel. Som grädde på moset åkte vi till Gottegrisen och fyllde varsin påse med godis. Höj nu inga ögonbryn eller gapa stort är ni snälla, för en del ska hamna i påskäggen. Det är ju snart dags!

 

Något av det roligaste man kan få är paket av brevbäraren. Speciellt de man beställt själv … I dag fick jag hela tre stycken innehållande favoritserierna Grey’s Anatomy och Mr. Selfridge. Man måste passa på när det är rea!

 

När vi kom hem var rörmokaren redan på ingång och tänkte fixa packningen i badrummet. Femtio minuter höll han på och efterlämnade ett exemplariskt resultat. Om nu inte redigeringen hade krånglat hade jag velat påstå att dagen varit perfekt, men tyvärr klämmer skon någonstans. Jag intalar mig själv att det är ingen större skada skedd, men jag förstår om ni är lite ledsna.


Nåväl, timmarna tickar på och premiären av Let’s Dance ska snart sändas. Undra tros vem som kammar hem segern i år? Tycker överlag dansparen blir mindre och mindre intressanta för varje år. I år är det ingen speciell som jag fäster mig vid direkt. Men jag kan ju alltid bli positivt överraskad.


Önskar våra läsare en trevlig helg!

 

 

Av tj - 11 mars 2016 16:46

 

På grund av tekniska problem kommer utvärderingsserien med Nils Dahlman och mig dras in. Under gårdagen utvärderades samtliga bidrag i årets Melodifestivalfinal, en serie innehållande material från SVT och låtar med kommentarer. Den första delen publicerades i går kväll, men Molly Sandén förbjöd vidare spridning av hennes material (något jag i efterhand har full förståelse för). För att lösa det hindret valde vi att ta bort samtliga låtar. Problemet som det ser ut nu är att varje filmklipp är helt tyst efter exportering från redigering trots kontroller.


Utvärderingen med Dahlman kommer i morgon presenteras i en annan form, förmodligen med bilder och kompletterande texter. Vi ber om ursäkt för detta redan nu och hoppas vi hinner lösa problemet. Tidspressen gör att redigeringen inte får ta alltför lång tid eftersom både jag och Dahlman har andra sysselsättningar. Omdömena kommer emellertid lämnas som utlovat!

 

 

Av tj - 10 mars 2016 19:05




Hej på er allesammans!!

Här är jag och försöker bli frisk igen. Det fina med jobbet är att få jobba med barn och få följa deras utvecklingar. Det dumma är att man lätt blir sjuk. Som vanligt sätter sjukdom stopp för planer som man haft.. Ja ja nu ska jag väl ta något att äta, ha det så bra på er!!

Måste ju lägga till att bilden är gammal, men det känns ju trevligt med en bild.     





Av tj - 10 mars 2016 12:00

Här kommer min topp 7 artister som i år tävlar om att få representera Sverige i Eurovision 2016 i Stockholm.

Låt mig veta vad ni tycker, håller ni med mig eller har ni en annan topp?



 

Av tj - 9 mars 2016 19:02





Hej på er!!

Äntligen kan jag då skriva på bärbara och lägga in bilder som vanlilgt, erkänn det tagit lång tid.... Det tycker jag också och jag hoppas att det nu blir både jag och J som får underhålla er!

Nu har jag gjort min film och poängsatt mina topp 7 inför den stora finalen av Melodifestivalen 2016 på lördag!

Jag kommer lägga upp den nu så att ni alla kan se, kommentera då gärna om ni håller med om mina åsikter eller borde nåon bytas ut osv osv.


Ha det riktigt bra så ska jag börja ladda in filmen nu!



 





Av tj - 9 mars 2016 14:25

 

Ber om ursäkt för att jag inte skrev några rader för er i går, men en intensiv studieperiod har inletts. Både Högskolan i Dalarna och Lunds universitet skickade under gårdagen ut schema och litteraturlistor inför april månad, och jag kan säga att det är mycket att hålla reda på. Framför allt sätter det lite högre press på den kursen som pågår just nu i Växjö.


Till månadens analytiska moment har jag botaniserat bland lämplig litteratur på passande avdelningar. Det som inte finns inne beställer jag. Nu är det viktigt att jobba metodiskt och kreativt. Varför jag började skriva igen har jag ingen aning om när tiden egentligen inte finns. Tänk om jag blir deprimerad igen … Nej, allt går bara man vill. Det är en ynnest att få läsa så här mycket litteratur på ”arbetstid” och olika slags litteratur dessutom. Ser jag bara till att ta mig igenom litteraturlistorna kommer det gå galant.

 

Hoppas våra kvinnor hade en trevlig internationell kvinnodag i går också. Personligen brukar jag bli lite nedtonad under den dagen och tänka på att inte stå i centrum. Hemmavid finns det emellertid inga typiska könsroller eller någon nämnvärd dominans. I vårt hushåll ansvarar alla för det som hör ett hushåll till. Eftersom jag är den som jobbar hemifrån nu blir det naturligt att jag också ”har tid över” för hushållsarbete. Själv ser jag inga konstigheter i det, utan tycker det tvärtom låter rimligt.


Någon statistik på hur många kvinnor som läser vår blogg finns inte tillgänglig. Däremot kan vi göra mätningar via vårt Youtube-konto som säger att 20% av trafikaktiviteten uppskattas vara kvinnor. Det tycker jag är en sorgligt låg siffra, men är ändå glad för att ni finns. Hur många av er som också läser bloggen är ju svårt att säga. Hoppas ni hade en bra dag i går och fick den respekt ni förtjänar!


Jag fortsätter ihärdigt mina studier …

 

 

Av tj - 8 mars 2016 23:00

Tjenare!
De flesta har nog sett, ett antal gånger nu, uppdateringar på Facebook där det är en liten remsa text, en bild som förklarar texten och en avslutande ramsa i slutet. Ungefär så som. . . Wien the sun are up (bild) you are burning . . Eller något liknande.

Kom på, det är inget svårt å göra sina egna. Här kommer ett exempel, tryck gilla-knappen om ni håller med.

Godnatt på er!

/T out!

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards