TJ

Direktlänk till inlägg 30 april 2016

Valborg : En orolig början, men ett lyckligt slut

Av tj - 30 april 2016 18:30

 

Dagen började mindre bra med en orolig dröm. Om Charlotta i Bunkern omgavs av fästingar blev jag omgiven av spindlar. Nästan allihop var svarta änkor så det var riktigt ruskigt varför jag vände och vred mig i soffan i flera timmar. Strax innan klockan sex orkade jag inte med dem längre så jag gick upp och åt frukost medan jag tittade på det inspelade porträttet av Kungen som sändes i torsdags. Det gjorde att jag förträngde spindlarna en aning och drygt två timmar senare var de nästan bortglömda.

 

Tillsammans med familjen åkte jag till Ljungby för att inhandla en skjorta. Jag har två kusiner som tar studenten i juni och då lönar det sig att klä upp sig lite extra. Av alla butiker jag uppsökte var det Dressmann som hade det bästa utbudet. Hittade en perfekt skjorta som var alldeles lagom. Inte för färgglad och iögonfallande, men inte heller för blek och osynlig. Jag anser att även anhöriga ska synas och äger en viss rätt att glänsa. Jag ville ha ytterligare en skjorta, men den var slut i medium så det var bara att inse faktum.


När mitt skjortärende var avklarat väntade jag in övriga familjemedlemmar och sms:ade bland annat med T om min hemska dröm, Bunkern och våra Valborgsplaner. Jag hoppas innerligt vädret håller uppe så han och hans sällskap får fyr på sin majeld. I vårt fall liknar det närmare ett skämt och med tanke på brandrisken i Småland får vi avnjuta tv:ns bål i stället. När alla uträttat sina ärenden tog vi varsin hamburgare på McDonalds innan vi åkte hem.

 

Väl hemmavid tittade vi igenom firandet av vår konung medan mormors sambo slet som ett djur med veden. Det är väl värt att uppmärksamma och dokumentera. Konungens firande håller på hela kvällen och efter det ser vi Mr. Selfridge. Sedan är det nog dags att lägga sig och hoppas på en bättre natt.

 

Trevlig Valborg på er!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tj - 7 januari 2019 01:01

Vi har flyttat till ny domän. Nya inlägg ser ni här:   http://torejesper.blogspot.com/ ...

Av tj - 6 januari 2019 01:39


          Tjenare!!Ni som ännu inte har kikat in vårt nya ställe, gör gärna det. Där fortsätter TJ andan och vi har nya saker planerade, just nu finns ännu ett nytt videoklipp ute!       https://torejesper.blogspot.com/   Ha det...

Av tj - 30 december 2018 23:45

Så närmar vi oss midnatt och årets sista dag är kommen. Det har verkligen varit ett mycket händelserikt år på många sätt vilket jag redan skrivit om i det förra inlägget. Jag tänkte därför ta tillfället i akt att tacka för alla de här åren på bloggpl...

Av tj - 29 december 2018 23:47

    http://torejesper.blogspot.com/           ...

Av tj - 25 december 2018 15:49

  Hoho! Då har det äntligen lidit mot jul och jag inser verkligen hur lite jag bloggat den här månaden och helt gått upp i en massa annat. Till exempel har jag den senaste veckan träffat flera vänner och bytt julklappar, eller har vi ätit god mat...

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards