TJ

Alla inlägg under april 2016

Av tj - 26 april 2016 21:49

Tjenare!!

Hoppas alla haft en bra tisdag. Jag har haft en i alla fall.

Idag har vi lagt ut en ny inbjudan för bio-visning på Funkibator så ta er en titt vett jag och anmäl er!

Dragon movie- DM heter det på Facebook!


Inbjudan får avsluta detta kvällsinlägget.


Har ni några planer inför valborg då ? Jag, så vitt jag vet ska till några en komps över cch ha det trevligt med lite biljard, kort, film eller vad det nu kan bli.


Idag har det varit mycket på jobbet. Vi har ju en hel del barn på vår avdelning så ungarna är överallt. Jag kan inte minnas hur jag var när jag var i deras ålder.. Jag är nog helt säker på att jag var ganska lika som dem just nu. En massa spring i benen och det är allt lite fnissigt både här å där. Det är ju så det ska vara!  


Så nu säger jag bara natti natti!

   

Av tj - 25 april 2016 20:04


 

Av tj - 25 april 2016 19:20

 

En dag kvar till examination och seminarium i Falun. Precis läst ut den fjärde boken till veckans dystopitema En sekund i taget av Sofia Nordin. Även hunnit med lite städning och deklaration. Nu surfar jag igenom nyhetsflödet i väntan på Doktor Mikael och Biggest Loser.

 

 

Av tj - 24 april 2016 21:00

Man skulle kunna tro att det känns tomt efter en sådan intensiv period i Lund. Men det visade sig att veckans tema till litteraturvetenskapen i Falun är det jobbigaste temat med många komplexa texter. Jag har därför ägnat ännu helg åt litteraturen.

 

Sorgedräkten till höger tillhör utställningen Death becomes her: A century of mourning attire


Visserligen kom mormor och hennes sambo inom i går för en liten pratstund över en kopp kaffe. De visade även upp sina inhandlade begravningskläder för att erhålla omdömen och hälften var verkligen inte iögonfallande. Personligen tycker jag sorgkläder är bland det svåraste att välja ut. Jag minns så väl min fasters begravning och hur anskrämlig jag såg. Inte blev det bättre av att jackan gick sönder när jag skulle lägga rosen på kistan. Ni må tro jag förebrådde både mig själv och skräddaren. Förvisso lade väl inte liket in veto, men resten av församlingen kunde mycket väl ha gjort det. Jag intalade mig själv att det aldrig skulle hända igen. Mormor och hennes sambo sökte vidare och hittade perfekta sorgkläder senare under eftermiddagen och tur var väl det. Sorgkläder är som sagt svårt. Nu är det bara själva begravningen som väntar.

 

I dag har jag varit med både T och Jonna. Hos T spelade vi in ett nytt avsnitt av T’s Nyheter där jag skulle gestalta Kronprinsessan. Det är väl en av mina sämsta gestaltningar hittills. Personligen föredrar jag egna karaktärer, men T ville gärna ha någon från hovet att berätta om Prins Alexander. Senare gick jag hem till Jonna och kollade på en naturkatastroffilm Flood som handlar om när London svämmas över av en jättestor flodvåg. Den var oerhört verklighetstrogen att jag trodde på hela konceptet. Förtjänar 3 av 5 TJ-ringar!


Ägnar kvällen åt sammanfattning i bloggen och skriver ner en del tankar som väckts efter helgens läsning. Dystopier är en deprimerande genre som man fort tröttnar på. Jag väljer nog lite trevligare läsning nästa vecka. På tisdag hålls det sista seminariet i Falun. Det går knappt att ta in. Hur kunde tiden bara rinna i väg så här?


Nåja, ha en bra vecka nu så hörs vi!

 

 

Av tj - 24 april 2016 09:22

Tjenare!

Idag var det söndag, vi ska straxt ut och sätta i pumpen i spat och tömma vattnet, det var väl en intressant nyhet, haha!

Igår var det väldigt trevligt på festen.
Mycket linedance blev det och nya låtar som aldrig vi kört på kurserna. Det var ungefär 29 Pers där så det var lite mindre än vad jag hade gissat men det var lika roligt för det! Frukost nästa!

/T out!

Av tj - 22 april 2016 22:13

 

Det känns så skönt att hemtentan är inskickad och avklarad. Vet inte hur många timmar jag spenderat med den, men säkert ett antal. Dessutom har jag ju haft en del skönlitteratur att ägna mig åt. Nu börjar studierna avta lite grann i och med den färdigskrivna hemtentan och kursen i Lund är därmed avslutad. Det känns väldigt konstigt att det redan är över, men vad gör man. Jag har ju massa projekt som väntar på mig i maj och under sommaren.


Jag tänkte nämligen börja skriva igen om det inte blir något sommarjobb eller sommarkurs. Idéerna är så många och stundom plågsamma att jag måste skriva ner dem snart om jag inte vill bli galen. Det är jag visserligen redan, men ändå … Min ekonomiska översikt tillåter dessutom en sådan prioritering, men självfallet kommer jag söka mig mot nya mål också.

 

Jag vill också uppmärksamma våra nyfödda prinsar som vi fått i år. I tisdags födde Prinsessan Sofia en son precis som Kronprinsessan Victoria i början av mars, men jag bloggade nog inte om det då. Det blev å andra sidan ingen prins Eugen som jag hoppades på utan en Alexander och en Oscar. Det får bli nästa gång i stället. Men jag gläds ändå med vår kungafamilj, och håller inte med den kritik som riktas mot hovet. Det klart att bebisar inte bör exponeras på det här sättet och vara ständigt mediebevakad, men jag har alltid sett upp till de högre. Min kloka farmor säger också att kungafamiljen ska respekteras och det lever jag efter. Har hittills inte träffat någon ur familjen, men det vore roligt att få göra det någon gång. Jag är t ex en sådan person som längtar till den dagen då Victoria blir drottning, och jag hoppas jag lever så länge att jag får uppleva Estelle också.


Prins Oscar Carl Olof, hertig av Skåne (Son till Kronprinsessan och Prins Daniel)


Prins Alexander Erik Hubertus Bertil, hertig av Södermanland (Son till Prinsessan Sofia och Prins Carl Philip)


Nu tar jag lite helg!


 

Av tj - 22 april 2016 09:10

Tjenare på er! Sitter på jobbet nu, jag börjar halv tio idag. Ska snart spela in fredagsspecialen så att den kommer ut senare på kvällen idag.

Hoppas ni har en go fredag fortsättningsvis

/T out!

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards