TJ

Direktlänk till inlägg 4 juni 2016

Heta fredagen

Av tj - 4 juni 2016 11:00

 

Gårdagen var bättre på många sätt. Framför allt lade jag mina komplex och den tidigare störningen åt sidan och fokuserade det som faktiskt betyder något. Strax efter klockan sju steg jag upp och joggade ut i spåret. Det är en fantastisk känsla när kroppen svarar på ansträngningen. Jag har varit otränad länge vilket bidragit att jag sällan orkar längre sträckor. Men nu är det alltså nya regler som gäller. Regelbunden motion och praktiska övningar ger ökad kondition som ger resultat.


Efter ett härligt morgonpass gjorde jag lite efterforskningar om depressioner till skrivprojektet. Efter lunchen fällde jag ut ett badlakan på balkongen och lät solen steka mig. Det var inte så roligt som jag föreställt mig. Ni förstår att jag är ingen solare och har aldrig varit. Därför kan en betrakta denna förändrade inställning som något storartat. Mamma pratar ofta om fixidéer som en förklaring till människans plötsliga infall och det kan ligga något i det. Frågan är om det är positivt eller negativt, men det skiljer sig säkerligen från situation till situation.


Efter en företagsam dag i solen svidade jag om till kvällen och mötte upp T vid resecentrum. Därifrån fick vi skjuts till Funkibator för en filmkväll. Jag har länge undrat och funderat på vad Funkibator är för ett ställe och vilka människor som är där. Till min hjälp att klargöra den saken har jag pratat med T och andra vänner som varit där av olika anledningar vilket självklart ökat mitt intresse än mer. När jag äntrade byggnaden i går kväll slogs av vilken sammansvetsad grupp som är verksam där. Där fanns alla sorters människor och jag föll för allihop även om jag inte hann utbyta många ord med dem. Men saken är ju den att jag är en god lyssnare och tar in det som händer i min omgivning varför jag fått min första bild av Funkibator och de intressanta individer som är verksamma där. T har ju också berättat en del för er om verksamheten.

 

Filmen i sig är inte mycket att orda om. Vi såg Die Hard 4 och den har jag sett tidigare. Den handlar om avancerad teknologi och dataintrång som är ständigt återkommande i filmbranschen. Amerika verkar älska att leka med tanken på hacktivism och belyser dess konsekvenser och även möjligheter. Den som får tillgång till datafiler med värdefull information besitter stor makt och det exemplifieras i Die Hard 4. En helt okej film med betydelsefullt tema och härliga repliker, tillika effektfulla scener. Jag säger inget mer utan låter tittaren själv upptäcka filmens charm.


Det var ett trevligt evenemang som jag är glad att jag tackade ja till. Synd bara att tekniken blev överhettad och strejkade minst tre gånger. Men det finns ju sina förklaringar då inte alla delar är på plats än. När bygget är färdigt kommer det bli bättre. Tillfreds i både kropp och själ gick jag sedan till sängs strax efter midnatt.


I dag väntar andra aktiviteter på agendan som troligtvis innebär lite bowling. Det var evigheter sedan jag kastade i väg ett klot så det ska bli spännande att se hur många strikes det blir. Mer om det längre fram.


Ha en bra lördag allesammans!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tj - 7 januari 2019 01:01

Vi har flyttat till ny domän. Nya inlägg ser ni här:   http://torejesper.blogspot.com/ ...

Av tj - 6 januari 2019 01:39


          Tjenare!!Ni som ännu inte har kikat in vårt nya ställe, gör gärna det. Där fortsätter TJ andan och vi har nya saker planerade, just nu finns ännu ett nytt videoklipp ute!       https://torejesper.blogspot.com/   Ha det...

Av tj - 30 december 2018 23:45

Så närmar vi oss midnatt och årets sista dag är kommen. Det har verkligen varit ett mycket händelserikt år på många sätt vilket jag redan skrivit om i det förra inlägget. Jag tänkte därför ta tillfället i akt att tacka för alla de här åren på bloggpl...

Av tj - 29 december 2018 23:47

    http://torejesper.blogspot.com/           ...

Av tj - 25 december 2018 15:49

  Hoho! Då har det äntligen lidit mot jul och jag inser verkligen hur lite jag bloggat den här månaden och helt gått upp i en massa annat. Till exempel har jag den senaste veckan träffat flera vänner och bytt julklappar, eller har vi ätit god mat...

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards