TJ

Direktlänk till inlägg 10 juli 2016

Buskis och fortsatt förkylning...

Av tj - 10 juli 2016 22:17

Jag vill tacka för den fina respons jag fått för min vloggliknande video via de olika medierna. Det gläder mig att ni vill se både det ena och det andra. Nu är det bara för mig att avsätta tid för att ge er mer videos. I fredags blev det lite hastigt och lustigt för jag fick besök under redigeringstiden av min väns fru. Hon stannade hos mig ett par timmar medan jag donade i lägenheten. Det såg tyvärr ut som ett bombnedslag. Förkylning och ett icke engagemang vad hushållet anbelangar sätter sina spår. Men det var snabbt fixat så till slut satt vi båda i soffan och småpratade.

 

Framåt kvällen åkte jag till pappa. Vi åt tacos och tittade på film innan vi lade oss runt midnatt. Lördagsmorgonen började med lätt huvudvärk, men det löste jag snabbt med en tablett. Vi åt en stadig frukost innan vi hämtade upp farmor i Alvesta. Därefter bar det av till Vallarnas friluftsteater i Falkenberg. Det blev en resa som gjorde mig extremt utmattad. Alla såg vi fram emot föreställningen och avnjöt våra smörgåsar i Susedalen precis som tidigare år. Men en del av mig önskade ideligen att jag aldrig följt med. Hade jag fått bestämma hade vi åkt en annan helg. De här dagarna har jag helt förlorat kontrollen över min kropp. Jag fryser, nyser och har svårt att tänka förnuftigt. Naturligtvis skulle jag kurerat i lugn och ro, men Vallarna är inget man missar. Det är dessutom bokat flera veckor i förväg varför det är bittert att ställa in. Det gör man ju bara inte. Så jag bet ihop, skrattade åt föreställningen och höll humöret uppe ända tills vi kom hem igen. Då lade jag mig på sängen och sms:ade med ett par kamrater. Pappa och hans fru insisterade på att vi skulle äta middag så jag steg upp för att äta innan jag drog mig tillbaka helt och sa god natt.

 

I dag har kurerat mig på soffan hemma i Växjö. Pappa skjutsade hem mig strax innan lunchtid. Ett par timmar har jag sedan spenderat med mina böcker och mina tankar. Det känns redan mycket bättre, men det är för tidigt att hoppa högt. Jag antar att det blir en lika lugn dag i morgon också. När jag väl är frisk kan jag ta ställning till era förslag om videos till bloggen. Återigen tack för er respons.


Ha det bra!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tj - 7 januari 2019 01:01

Vi har flyttat till ny domän. Nya inlägg ser ni här:   http://torejesper.blogspot.com/ ...

Av tj - 6 januari 2019 01:39


          Tjenare!!Ni som ännu inte har kikat in vårt nya ställe, gör gärna det. Där fortsätter TJ andan och vi har nya saker planerade, just nu finns ännu ett nytt videoklipp ute!       https://torejesper.blogspot.com/   Ha det...

Av tj - 30 december 2018 23:45

Så närmar vi oss midnatt och årets sista dag är kommen. Det har verkligen varit ett mycket händelserikt år på många sätt vilket jag redan skrivit om i det förra inlägget. Jag tänkte därför ta tillfället i akt att tacka för alla de här åren på bloggpl...

Av tj - 29 december 2018 23:47

    http://torejesper.blogspot.com/           ...

Av tj - 25 december 2018 15:49

  Hoho! Då har det äntligen lidit mot jul och jag inser verkligen hur lite jag bloggat den här månaden och helt gått upp i en massa annat. Till exempel har jag den senaste veckan träffat flera vänner och bytt julklappar, eller har vi ätit god mat...

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards