TJ

Alla inlägg under september 2016

Av tj - 23 september 2016 00:15

 

Av tj - 22 september 2016 23:34

   

Det blev ett sent inlägg ändå! Jag hade i alla fall ambitionen att skriva lite tidigare. I går lovade jag er en liten längre utläggning om vad som hänt/händer just nu, och den kommer här:


Den här veckan förbereder jag inför en tenta i Idéhistoria med ämnet antiken. Fördelen med hemtentamen beträffande distansutbildning är att du har god tid på dig att skriva tentan. Som bekant läser jag också Digital kompetens på distans. Till skillnad från i Idéhistoria välkomnades vi med en tenta där uppdraget är att redogöra för vad digital kompetens är för något. Vi ska också svara på frågor om upphovsrätt och personuppgiftslagen, samt lämna lektionsexempel där lärarkåren använt sig av IT-stöd i elevers undervisning. Den här utbildningen vänder sig i första hand till lärare men då jag anser att även biblioteksprofessionen bör besitta digital kompetens vill jag gärna fullfölja detta. Det är spännande, jobbigt, intressant och utmanande. Precis som det ska vara! Det ska framför allt inte vara enkelt!

   

Vardagen i stort kretsar mycket kring dessa studier. Men som ni kanske märkt har jag även producerat en del videoproduktioner (liksom även T). Personligen gillar jag Hair cut bäst eftersom jag blev så snygg efteråt. Det var verkligen tur att min frisör hade en ledig tid. Annars hade jag fått dras med den där urusla klippningen resten av veckan. Om några minuter publicerar jag också en ny video från dagens promenad runt Växjösjön med Emma. Det var skönt att få röra på sig lite och lämna tentan för ett par timmar.

 

Ytterligare en sak som är på tapeten den här veckan är kvalet i Idol. Tittar ni? Har rätt ungdomar gått vidare? För min del är jag relativt imponerad av årets talanger. Jag blev väldigt glad när Nicole gick vidare i går. Rebecka är också en klar favorit. Angående killarna förstår jag inte hur Adrian eller Liam inte gick vidare. De måste få en ny chans i morgon. I övrigt tycker jag rätt talanger gått vidare.

 

Yes! Det blev en längre utläggning i dag. Nu väntar jag tills videon laddats upp på YouTube innan jag släcker lampan. Önskar er allt gott!

 

 

Av tj - 21 september 2016 23:45

   

Tillbringat några timmar med att skriva om upphovsrätt, varit på bibblan och kollat på Idol. Ja, det var väl det värdefullaste i dag. Dags att lägga sig tror jag!

 

Kan skriva mer i morgon ...


 

Av tj - 20 september 2016 22:00


 

Av tj - 20 september 2016 16:30

 

Av tj - 19 september 2016 22:15


 

Av tj - 19 september 2016 18:45

 

Av tj - 19 september 2016 16:47

 

They said that the season was over, but I don't care!

 

   

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards