TJ

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2016

Ytterligare en kräftskiva - Att leva inrutad (fördelar, nackdelar!)

Av tj - 10 oktober 2016 23:45

Vart har ni tagit vägen? Vad håller ni egentligen på med? Ja, det är vanliga frågor när varken jag eller T bloggat på några dagar. Det verkar som vi gått under jorden fullständigt och det väcker många frågor. Jag kan bara säga att det ibland saknas ord eller uttryck för att förmedla det som händer just för stunden. Fredagen spenderade jag ju som bekant tillsammans med mamma då vi bland annat gick på bio.


Resten av helgen tillbringade jag med farmor i Alvesta som ville bjuda på lite fler kräftor. Den traditionella kräftskivan genomfördes som vanligt i början av augusti men i år uppskattade farmor kräftorna så mycket att hon önskade en återträff med nya kräftor. En sådan här idé föreföll för mig som galen och lustig i början. Men det kan ha att göra med att jag uppskattar särskilda tillfällen för vissa saker och undviker gärna frosseri. Om jag äter för många kräftor under en viss period finns det en risk att jag under en period inte vill äta det. Jag kan bara jämföra det med rätter som Falukorv i ugn eller Flygande Jakob som jag under flera år undvek att äta. Men nu har jag börjat äta det igen och uppskattar smakerna. Det var också ett dilemma att få till ytterligare en kräftskiva i samband med allt som händer runt omkring mig, men då tankegången fångade mitt intresse hittade jag en lucka. Vi ägnade inte bara tid åt kräftor utan tittade på film och diskuterade olika saker. Det är också skönt med miljöombyte ibland varför trippen till Alvesta blev väldigt lyckad.

 

I dag har vardagen återvänt och jag har suttit och reflekterat över skolungdomars informationssökning och deras nätvanor. Det finns en del att skriva men som alltid gäller det att plocka fram det väsentliga och fatta sig kort. Tanken är att jag ska lämna in diskussionen i morgon. Då jag gärna vill ge er ett inlägg har jag nu tagit en paus och kommer fortsätta skrivandet under morgondagen. Jag ringde också upp pappa och diskuterade kommande planer inför november. Som det ser ut nu verkar agendan nästa månad vara fullbokad vilket är oerhört roligt. Planering är uppskattat då en vet vad som ska hända de närmaste veckorna. Även om det finns folk som skämtar om mitt inrutade liv ser jag inga problem med planering, undantaget möjligheten att vara spontan. Men självfallet finns det tillfällen för spontana infall även om de är få.


Det är också så att jag har en umgängeskrets som drar i mig och ber om min tid. Det handlar främst om vänner och släkt men även personer på nätet. Många tillfällen är resultatet av mina egna initiativ och ömsesidig önskan om att träffas. Eftersom mina studier upptar den största delen av livet just nu har planering blivit än mer viktigt. Att umgås med vänner och släkt har på samma gång blivit mer betydelsefullt när tiden är begränsad och jag anstränger mig för att hålla koll på alla.


Ja, nu har jag nog skrivit tillräckligt för i dag! Vi hörs senare i veckan. God natt!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tj - 7 januari 2019 01:01

Vi har flyttat till ny domän. Nya inlägg ser ni här:   http://torejesper.blogspot.com/ ...

Av tj - 6 januari 2019 01:39


          Tjenare!!Ni som ännu inte har kikat in vårt nya ställe, gör gärna det. Där fortsätter TJ andan och vi har nya saker planerade, just nu finns ännu ett nytt videoklipp ute!       https://torejesper.blogspot.com/   Ha det...

Av tj - 30 december 2018 23:45

Så närmar vi oss midnatt och årets sista dag är kommen. Det har verkligen varit ett mycket händelserikt år på många sätt vilket jag redan skrivit om i det förra inlägget. Jag tänkte därför ta tillfället i akt att tacka för alla de här åren på bloggpl...

Av tj - 29 december 2018 23:47

    http://torejesper.blogspot.com/           ...

Av tj - 25 december 2018 15:49

  Hoho! Då har det äntligen lidit mot jul och jag inser verkligen hur lite jag bloggat den här månaden och helt gått upp i en massa annat. Till exempel har jag den senaste veckan träffat flera vänner och bytt julklappar, eller har vi ätit god mat...

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards