TJ

Direktlänk till inlägg 4 november 2016

Jag vill ha en gravsten på tårtan!

Av tj - 4 november 2016 22:45

 

Helgen fortsätter i det lugna temat precis som i veckan. Har bara ögnat igenom en av kursböckerna och konstaterat att jag kan skriva mer utförligt nästa vecka. Men väl då måste jag göra två saker samtidigt. En klasskamrat kontaktade mig också i torsdags och frågade när vi skulle sätta deadline till ett grupparbete som ska lämnas in i mitten av december. Hade nästan glömt bort det arbetet så fick pinsamt återkomma med mer info dagen därpå, alltså i dag. Men det är inte bara vi två utan några till som ännu inte hörts av så hur det går lär vi återkomma till.


Nästa vecka kanske jag behöver bege mig till Teleborg igen. Den litteratur jag behöver finns sällan på stadsbiblioteket. Det är smidigare för mig att besöka HB som jag säger. Jag kan Inte heller besöka båda bibliotek samtidigt om jag lånat på något av biblioteken för då tjuter det när jag lämnar de. Då får en skamset gå till receptionen och larma av böckerna. Det är för att HB och UB använder liknande system och tror då att jag inte har lånat böckerna (de är inte avlarmade på det andra biblioteket liksom). Därför får jag alltid gå två rundor.


I dag var jag och mamma i Ingelstad och åt på Solvikens pensionat tillsammans med hennes väninna och dennes man. Vi fick som vanligt sitta i det 1920-talsinredda rummet och jag var överlycklig hela middagen igenom. Det är som att åka tillbaka i tiden. 1920-talet är den tid förutom min egen såklart som ligger mig närmast. Hade lätt kunnat leva då. Kanske jag har gjort i ett tidigare liv … ?

 

Senare under dagen hämtade jag ut min och mammas födelsedagstårta på Hennings konditori. I år väljer vi att slå ihop våra dagar till vår familjs stora lycka då vi fyller så tätt. Mamma vill ha det så enkelt som möjligt och kommer bjuda familjen på smörgåstårta med en något anspråkslös tårta till kaffet. Men jag ville vara besvärlig och beställa en roligare tårta. Det är ju Alla helgons dag så varför inte en tårta med en gravsten på! Jag ringde till Hennings och lyckades få igenom min beställning även om jag fick upprepa att det verkligen var en gravsten jag önskade. Jag fick även känslan av att hon som tog emot beställningen blev lite nedstämd och trodde kanske det var en begravningstårta. Hon frågade till och med lite försiktigt om det skulle vara något namn på stenen, men det skulle det inte vara. Rest In Peace räcker gott oss allihop, både jag och mamma samt de i klanen som levt före oss. Ingen nämnd, ingen glömd eller hur? Hur som helst hämtade jag ut min fina tårta och den blev bättre än jag vågade föreställa mig. Eftersom expediterna utbytte en del blickar med varandra när jag hämtade ut tårtan tror jag att min och mammas tårta blev fredagens händelse. Det kändes i alla fall så!

 

Under kvällen blev det Idol och hits från förr. Mycket bra tema och många bra framträdanden. Greg blev den som fick lämna och det var verkligen inte rätt! Nästa vecka kommer idolerna poängsättas enligt rangordning. Som ni kanske märkt har en del idoler fått lika mycket poäng som en del andra. Men från och med nästa vecka blir de i stället rangordnade! De behåller självklart alla poäng sedan tidigare …

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tj - 7 januari 2019 01:01

Vi har flyttat till ny domän. Nya inlägg ser ni här:   http://torejesper.blogspot.com/ ...

Av tj - 6 januari 2019 01:39


          Tjenare!!Ni som ännu inte har kikat in vårt nya ställe, gör gärna det. Där fortsätter TJ andan och vi har nya saker planerade, just nu finns ännu ett nytt videoklipp ute!       https://torejesper.blogspot.com/   Ha det...

Av tj - 30 december 2018 23:45

Så närmar vi oss midnatt och årets sista dag är kommen. Det har verkligen varit ett mycket händelserikt år på många sätt vilket jag redan skrivit om i det förra inlägget. Jag tänkte därför ta tillfället i akt att tacka för alla de här åren på bloggpl...

Av tj - 29 december 2018 23:47

    http://torejesper.blogspot.com/           ...

Av tj - 25 december 2018 15:49

  Hoho! Då har det äntligen lidit mot jul och jag inser verkligen hur lite jag bloggat den här månaden och helt gått upp i en massa annat. Till exempel har jag den senaste veckan träffat flera vänner och bytt julklappar, eller har vi ätit god mat...

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards