TJ

Alla inlägg under februari 2017

Av tj - 4 februari 2017 16:05

 

Åh! Så var då ytterligare ett underbart seminarium till ända. Man börjar känna sig lite varm i kläderna nu till skillnad från i september när allt började. Något annat vore väl märkligt … Hur som helst var det intressant att studera politiska ideologier och fortfarande förhålla sig opartisk till dem. Vår största farhåga var ju att våra personliga åsikter i dessa frågor skulle tränga igenom, men det blev inte så. Vi lyckades sköta det här på ett exemplariskt sätt!


Nu blir det lite fritid och vad kan passa bättre än Melodifestivalen. Alltid ett kärt inslag i vardagen. Dessvärre känner jag att jag inte orkar engagera mig som förra året. När jag tittar på min insats vet jag inte om jag ska skratta eller gråta. Hur orkade jag bara skriva allt det där! Nåväl, i år tonar vi ner oss lite. I stället kan vi utvärdera muntligt och endast presentera våra poäng som de flesta andra brukar göra. Mitt intresse för festivalen har inte svalnat. Det är bara det att jag inte vill lägga ner riktigt så mycket arbete på det. Skitsamma, om några timmar börjar det. Jag ska se första deltävlingen med T då han är på tillfälligt besök. Spännande!

 

 

Av tj - 3 februari 2017 23:01

Hej på er! Idag har vi firat att en av mina storasystrar tagit doktorsexamen socialt arbete och kan nu kallas professor/Dr:D

Så kul att hon lyckats och stolt över hennes prestation idag!! Nu är jag riktigt trött av allting idag men jag somnar ju med fina tankar


Melodifestivalen drar igång nu igen och som ni vet, ni som följt oss ett tag. Det kommer bli en väldigt massa skrivande om detta, det är typ det som kommer skrivas om tills i maj. Då går den stora internationella tävlingen av stapeln ;)

Nej en hel del annat kan vi nog fixa upp;) men mellotiderna är nu kommen, en gång om året ni vet:D

Godnatt på er allesammans !
/T out!

Av tj - 2 februari 2017 12:57

Veckans seminarium pågår för fullt och vi reflekterar just nu över 1800-talets politiska ideologier som i förlängningen ger oss kunskap om dagens ideologier och deras utveckling. Väldigt spännande måste jag säga. Mellan varven tar jag på mig mina nya träningskläder och ger mig ut i spåret.

 

I går kväll åt jag mongolisk buffé på Hong Kong med min far som en liten paus i studerandet. Det var ett väldigt bra möte känner jag. Tror inte vi pratat med varandra på liknande sätt innan. De senaste åren har vi träffats mindre och mindre. Varför det blivit så tror jag inte ens vi själva kan förklara. Det har helt enkelt bara blivit så. Vi är lika samtidigt som vi är väldigt olika. Jag har befarat att våra olikheter drivit oss isär, särskilt eftersom det började i tonåren. Men kanske finns det nu möjlighet att lära känna varandra. Det är först nu i vuxen ålder som man får en annan relation till sina föräldrar, och i samband med att jag själv söker min identitet och upptäcker nya saker hos mig själv får jag hjälp att lära känna mina föräldrar på ett mer intimt plan. Gårdagens samtal gav mig äntligen möjlighet att få veta saker jag inte hade en aning om. Naturligtvis har jag väl filosoferat över både det ena och det andra på min kammare, men inte ens jag hade kunnat förutse vissa saker. Jag skulle därför vilja påstå att det var en spännande människa som framträdde i går kväll. En människa jag gärna fortsätter träffa och kan utbyta tankar med.


Nu är det tillbaks till plugget! Hej så länge …

 

 

Av tj - 2 februari 2017 07:00

 

Av tj - 1 februari 2017 09:45

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards